جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/03/24
  • - تعداد بازدید: 173
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی در مشهد مقدس:

هدف ما ترسیم نظام سلامت در تراز تمدن نوین اسلامی است/ دستاوردهای حوزه سلامت در این سه سال ثبت و مستند شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف ما، ترسیم نظام سلامت در تراز تمدن نوین اسلامی است، اظهار داشت: باید دستاوردهای حوزه سلامت و کارنامه مثبت وزارت بهداشت در این سه سال ثبت و مستند شده و در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنیم.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به نقل از خبرنگار «وبدا» وزارت بهداشت، دکتر «بهرام عین اللهی» در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که از (چهارشنبه ) ٢٣ خرداد در مشهد مقدس به مدت ٢ روز آغاز شده، با بیان اینکه شهادت «آیت الله رئیسی» و همراهان ایشان به عنوان پایان کار و فعالیت نیست بلکه یک آغازی است که از فعالیت های ایشان الگو خواهیم گرفت، اظهار داشت: سعی خواهیم کرد ادامه دهنده راه شهید جمهور باشیم و و با تمام توان تا لحظه آخر به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه به دستاوردهای حوزه سلامت در دولت مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران کرونا و با همکاری مردم توانستیم حتی سریعتر از کشورهای آمریکا و انگلیس بیماری کرونا را کنترل کنیم و توانستیم به موفقیت بزرگی در مهار این بیماری دست پیدا کنیم و بارها مورد تشویق مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعدد قرار گرفتیم و این بزرگترین مدال افتخار برای حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور بیان داشت: با همان شور و اشتیاق روزهای ابتدای مسئولیت خود تا پایان دولت به فعالیت های خود ادامه دهید.

دکتر عین اللهی افزود: توسعه ای که در این سه سال انجام شده در طول تاریخ وزارت بهداشت بی سابقه بوده است و این موفقیت با تلاش تمامی مدیران و روسای حوزه سلامت اتفاق افتاده أست.

وی به مهم ترین دستاوردهای دیگر حوزه سلامت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش شرکت های دانش بنیان از ٧٠٠ به ١٥٠٠، افزایش تخت های بیمارستانی، تصویب و اجرای تعرفه پرستاری بعد از سال ها معطلی، تقویت و تاسیس مراکز بهداشت، استخدام ٢٥ هزار نیرو در وزارت بهداشت، الزام پزشکان متخصص برای فعالیت در مناطق محروم، تاسیس صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، راه اندازی پایگاه های ثابت و سیار اورژانس در سراسر کشور، ایجاد مراکز رشد، محرومیت زدایی، بیمه شدن پنج دهک جامعه و بسیاری اقدامات دیگر از مهم ترین دستاوردهای حوزه سلامت می باشد.

دکتر عین اللهی شعار وزارت بهداشت از ابتدا را " عدالت و تعالی سلامت " عنوان کرد و گفت: مهم ترین موضوعی که به دنبال آن بوده ایم، عدالت و توسعه عدالت در کشور بوده که در همین راستا نظام بیمه پایه سلامت پایه ریزی شد، همچنین ارتقای کمی و کیفی پژوهش های کاربردی و تامین منابع پایدار نیز در همین راستا صورت گرفت.

وی در ادامه همچنین به حوزه خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: خیرین سلامت در سال های اخیر خوش درخشیدند و سال گذشته حدود ٤ هزار میلیارد تومان از کمک خیرین جذب کردیم. همچنین در زمینه طب ایرانی، واکسیناسیون، مبارزه با فساد و تعارض منافع، تقویت و تجهیز شبکه های بهداشت و سلامت خانواده فعالیت های بسیار تاثیر گذار و ماندگاری را داشته ایم.

دکتر عین اللهی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: هیچ مدیری در هر مسئولیتی حق ندارد حتی یک چوب کبریت و از امکانات دولتی در زمینه انتخابات استفاده کند.

وی در پایان به تکریم ارباب رجوع نیز اشاره کرد و گفت: تمامی مدیران تا پایان دولت در ادارات و مراکز درمانی باید در راستای رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع تلاش نمایند و به هیچ عنوان نباید کوتاهی در خدمات رسانی صورت گیرد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 103641
محمد  کریمی
خبرنگار

محمد کریمی

تنظیمات قالب