جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/04/02
  • - تعداد بازدید: 164
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان سپیدان

نگاهی به دستاوردهای حوزه سلامت سپیدان در دولت سیزدهم

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، گام های موثری در حوزه سلامت این شهرستان به ویژه در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی، در دولت سیزدهم برداشته شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، «سیاوش کریمی» با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم همزمان با بحران کرونا در کشور گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا، بیش از پانزده هزار تست شامل یازده هزار و 613 تست PCR و سه هزار و 92 تست سریع (rapid) انجام که منجر به شناسایی پنج هزار و 611 بیمار در شهرستان سپیدان شد.

او ادامه داد: در این میان بیش از هزار بیمار در بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان و در بخش ویژه کرونا بستری شدند که 98/9 درصد از آنان بهبود یافته و از بخش بستری مرخص شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان با بیان اینکه در دوران کرونا تزریق سه نوبت واکسیناسیون کرونا در کشور، در دستور کار حوزه بهداشت قرار گرفت، اضافه کرد: در شهرستان سپیدان در مجموع سه نوبت تزریق، 107 هزار و 766 دوز واکسن کرونا برای گروه های هدف تزریق شده است.

کریمی، تامین کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان امام حسین(ع) را یکی از معضلات اساسی در آن دوران برشمرد و گفت: با پیگیری مقامات استانی و شهرستانی، بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان تنها بیمارستان شهرستان سپیدان به دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید 600 لیتر اکسیژن در دقیقه مجهز شد و نفسی تازه را به کالبد این مرکز درمانی دمید.

او در ادامه با اشاره به اقدامات موثر در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی بیان کرد: در سه سال گذشته، دو پایگاه اورژانس «هماشهر» و «سرناباد» به چرخه خدمات پیش بیمارستانی اضافه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان افزود: ساختمان پایگاه اورژانس «شول» نیز در محور سپیدان به شیراز، در زمینی به مساحت 140 متر مربع و  زیربنای 240 متر مربع در دو طبقه به همت خیرین عرصه سلامت ساخته شده و هم اکنون آماده بهره برداری است.

کریمی ادامه داد: پایگاه اورژانس هماشهر در زمین اهدایی خیرین حوزه سلامت، در زیربنای 260 متر مربع و با هزینه 50 میلیارد ریال در دو طبقه ساخته شده و به بهره برداری رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان با اشاره به ساخت ساختمان اورژانس 115 سرناباد در زمین اهدایی خیرین سلامت به مساحت 750 متر مربع، با زیربنای 120 متر مربع در یک طبقه، اضافه کرد: با توجه به اینکه فاصله دورترین روستا در منطقه سرناباد تا نزدیک ‌ترین مرکز اورژانس 115 بیش از 70 کیلومتر است؛ این پایگاه با استقرار یک دستگاه آمبولانس و 6 نفر نیروی متخصص، 30 روستا را زیر پوشش ارایه خدمات قرار می دهد.

او افزود: همچنین به دلیل جاذبه های گردشگری مختلف در منطقه «کمهر» در فصول سرد و گرم سال، پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی روستای «کمهر» نیز در ساختمان سابق خانه بهداشت این روستا راه اندازی شد؛ این در حالی است که ساختمان این اورژانس هم اکنون در دست ساخت است.

کریمی، اضافه شدن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مجموعه اورژانس 115 شهرستان سپیدان را نقطه عطفی در ارایه خدمات پیش بیمارستانی در سپیدان برشمرد و افزود: این اتوبوس آمبولانس با ظرفیت 9 تخت، در شهرستان گردشگر پذیری مانند سپیدان، کمک شایانی به مردم و تکنسین های اورژانس در راستای ارایه خدمات پیش بیمارستانی به شمار می رود.  

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان با تاکید بر همکاری دولت و خیرین در حوزه بهداشت، گفت: دو پروژه مرکز خدمات جامع سلامت «دالین» با زیربنای 470 متر مربع و با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی «همایجان» در زمینی به مساحت هزار و 500 متر مربع و در دو طبقه با زیربنای 900 مترمربع، به همت خیرین در دست ساخت است.

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 104115
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

تنظیمات قالب