جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/03/29
  • - تعداد بازدید: 401
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با هدف پایش باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصولات خام کشاورزی برگزار شد؛

نشست هم اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان

نشست هم اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس و رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با هدف پایش باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصولات خام کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه در این نشست ضمن قدردانی از مسوولانی که در راستای تامین سلامت جامعه تلاش می کنند، گفت: طرح پایش باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصولات خام کشاورزی، چند سال زودتر از برنامه کشوری از سال 1392 به صورت استانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز شده است.

دکتر «سید وحید حسینی» هدف از برگزاری این نشست را تقویت برنامه های مشترک سازمان های مرتبط با سلامت مردم در زمینه ارائه محصولات کشاورزی سالم به جامعه عنوان کرد و تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت، نیاز است با همفکری در این زمینه، از آسیب های حاصل از سموم و آفت کش ها و هرگونه مواد مضر به مردم پیشگیری شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با توجه به تلاش مسوولان دستگاه های اجرایی استان در راستای تامین سلامت مردم و تلاش برای ارایه محصولات مطلوب به جامعه تاکید کرد: باید تلاش شود تا محصولات خوراکی مردم، عاری از هرگونه سموم، آفت کش و مواد مضر باشد.

اثرات مصرف بیش از حد مجاز سموم و آفت کش های شیمیایی بر سلامت انسان و ارایه گزارش وضعیت اجرایی برنامه پایش باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصولات خام کشاورزی از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین دکتر «محمدمهدی رزمجویی» مدیرکل استاندارد فارس، دکتر «مجتبی دهقان پور» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مهندس «عطاء پورشیرزاد» مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس دیگر اعضای این نشست هم اندیشی بودند که پیرامون موارد مطرح شده، به تبادل نظر پرداخته و راهکارهایی در این زمینه ارایه کردند.

این نشست امروز دوشنبه، بیست و نهم خرداد 1402، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور دکتر «محمدجواد راعی» معاون غذا و داروی دانشگاه، دکتر «سید محمد مظلومی» مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی؛ مدیران ارشد دانشگاه و دیگر دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

پایان خبر

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبری : 87739
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب