جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/05/02
  • - تعداد بازدید: 140
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست مدیریت سلامت در پیشگیری از مخاطرات بهداشتی مراسم پیاده روی بزرگ اربعین 1403 برگزار شد

نشست مدیریت سلامت در پیشگیری از مخاطرات بهداشتی مراسم پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع) سال 1403 در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع)، بزرگترین تجمع معنوی جهان است، بر اهمیت ارائه خدمات سلامت محور به زائران این مراسم جهانی تأکید کرد.

دکتر «محمدرضا کریمی» با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی در سال های اخیر در قالب پیاده روی اربعین با حضور جمعیت میلیونی زائران حسینی برگزار می شود، افزود: برای خدمت رسانی مطلوب به زائران این تجمع جهانی و حفظ سلامت آنها، اهتمام تمام دستگاه های مرتبط ضروری است.

او با بیان اینکه سلامت زائران حسینی در ایام اربعین از اهمیت بالای برخوردار است، تاکید کرد: با توجه موقعیت استان فارس و عبور و مرور زائران کشورهای افغانستان و پاکستان، باید تمهیدات ضروری سلامت محور صورت پذیرد.

دکتر کریمی در ادامه بر لزوم انجام نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر در مبادی ورودی شهرهای مسیر تردد زائران نیز تأکید کرد.

مسوول واحد کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه نیز با اشاره به لزوم تأمین سلامت و امنیت زائران اربعین، بر ضرورت هم افزایی ظرفیت های موجود در سازمان های مرتبط تأکید کرد.

مهندس «علی سمتی» افزود: پس از تبادل نظر اعضای این نشست، مقرر شد تا محل اسکان تیم معاونت بهداشت دانشگاه در پلیس راه پل فسا در این خصوص مشخص شود.

او اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری «تب دانگی» و «چیکن گونیا» در کشور پاکستان و صید پشه آئدس در اغلب شهرهای مناطق جنوبی کشور به ویژه در استان های سیستان بلوچستان و هرمزگان و نیز پشه خاکی عامل سالک در استان خوزستان، اطلاع رسانی به زائران در خصوص استفاده از قلم دافع حشرات و یا اسپری دور کننده حشرات در دستور کار است.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اخبار اربعین حسینی
  • کد خبری : 105679
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب