جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/04/09
  • - تعداد بازدید: 171
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به میزبانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد؛

نخستین نشست تخصصی مدیران گروه مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه کلان منطقه 5 کشور

 به میزبانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین نشست تخصصی مدیران گروه مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه کلان منطقه پنج کشور با حضور دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی شیراز، هرمزگان، بوشهر، یاسوج، لار، فسا، جهرم، گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه در این نشست با اشاره به اهمیت راهبردهای مرتبط با مدیریت کاهش خطر و بلایا و حوادث، گفت: هدف کلی برگزاری این نشست تخصصی، تبیین راهبردها و سیاست گذاری های مرتبط با مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث در سطح کلان منطقه 5 کشوری است.

دکتر «محمدرضا کریمی» ضمن بیان اهمیت موضوع سوانح و حوادث ترافیکی و بروز بیماری تب دانگی، بیان داشت: همسان سازی سیاست ها به ویژه در برنامه ریزی های جامع با هدف کاهش و کنترل موارد مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی و همچنین مدیریت جامع در مواجهه و کنترل بیماری تب دانگی و استفاده از تجارب دانشگاه های کلان منطقه پنج کشور در این زمینه راهگشا است.

او ادامه داد: موضوع مدیریت خطر و بلایا و پیش بینی مواجهه با مخاطرات منطقه ای و شناخت آن و ثبت تدابیر مناسب برای رفع مخاطرات، یکی از موضوعات مهم در مدیریت بحران است.

دکتر کریمی مدیریت خطر و بلایا را یکی از اولویت‌های مهم نظام سلامت است و افزود: از آنجا که کشورمان همواره در معرض خطرات مختلف بوده و در کنار آن بلایای طبیعی هم تهدیدکننده است، باید نسبت به مقابله با این موضوع آمادگی لازم را حفظ کرد.

در ادامه این نشست دکتر «علیرضا صفرپور» مدیر کلان منطقه 5 کشوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر تقویت و استمرار جلسات کلان منطقه گفت: لازم است این نشست ها به میزبانی دانشگاه های کلان منطقه به صورت منظم، اصولی و دوره ای برگزار شود .

مسوول واحد کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه نیز با بیان اینکه در سطح کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار اقدام به برگزاری نشست کلان منطقه ای می نماید، افزود: در این نشست، چالش ها و راهکارهای پیش رو در زمینه مدیریت بلایا در سطح کلان منطقه پنج کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

مهندس «علی سمتی» ادامه داد: در این نشست، توافقات ارزشمندی برای ارتقای همکاری ها و اقدامات مشترک در زمینه کاهش خطر بلایا و حوادث در سطح کلان منطقه پنج کشور، حاصل شد.

او افزود: انتظار می رود که این نشست نقطه عطفی در راستای ارتقای آمادگی برای مقابله با بلایا و تقویت تاب آوری جامعه در برابر مخاطرات مختلف در سطح کلان منطقه پنج کشور باشد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 104511
کلیدواژه
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب