جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/05/11
  • - تعداد بازدید: 444
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نخستین دوره آزمون «دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد

مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری آزمون «دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی» برای نخستین بار در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور، از جمله شیراز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محسن رازقی» با اعلام اینکه با تصویب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی کشور، مقطع تحصیلی جدید با عنوان دوره تحصیلی «دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی» راه‌اندازی شد که آزمون ورودی پذیرفته شدگان سال ۱۴۰۳ برای دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در ۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله شیراز برگزار شد، گفت: این دانشجویان با گذرندان ۲ تا ۳ سال دوره تکمیلی با عنوان دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی فارغ التحصیل می شوند.
او ادامه داد: در راستای این مصوبه، شورای گسترش آموزش عالی پزشکی وزارت بهداشت نیز مصوب کرد که این دوره آموزشی در ۶ دانشگاه شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، شهید بهشتی، تهران، ایران، دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران و چندی شاپور اهواز دانشجو بپذیرند و ۱۵۰ نفر پذیرفته شدگان این رشته مقطع برای نخستین بار و در ۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور، مشغول به تحصیل می‌شوند.
دکتر رازقی با اعلام اینکه نزدیک به ۱۹۰۰ دانشجو در سطح کشور برای شرکت در این آزمون حضور یافته و این آزمون در ۱۰ دانشگاه اصلی مراکز قطب 10 گانه علوم پزشکی کشور در تهران و دانشگاه علوم پزشکی مادر در دیگر استان‌ها برگزار شد، افزود: در شیراز، ۲۴۳ داوطلب برای شرکت در این آزمون نام نویسی کرده اند که از این تعداد، ۲۵ نفر دانشجو برای تحصیل در ترم مهر سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز پذیرش می‌شوند.
او عنوان کرد: شیراز به عنوان یکی از قطب‌های مرکز برگزاری این آزمون و یکی از 6 دانشگاه و مرکز آزمونی است که دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در آن راه اندازی شده است و از مهر سال جاری به آموزش دانشجویان این رشته می‌پردازد.
مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی دانشگاه، اهمیت راه‌اندازی این رشته و مقطع تحصیلی جدید را توجه به نیازهای سلامت جامعه به ویژه ارتقای سطح ارائه خدمات فیزیوتراپی به جمعیت هدف که شامل سالمندان، معلولان، بیماران نیازمند خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی و کودکانی که مبتلا به مشکلات جسمی حرکتی و معلولیت هستند و ارتقاء سلامت فیزیکی، جسمی، روحی و روانی این افراد عنوان کرد.
او یادآور شد: این رشته و مقطع جدید تحصیلی، پا به پای کشورهای پیشرفته که فعالیت خود را در این حوزه از سال پیش آغاز کرده‌اند، در کشور ما نیز آغاز شده و فعالیت آموزشی اش را از مهر سال جاری آغاز می‌کند.
پایان خبر
  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 105951
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب