جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/02/20
  • - تعداد بازدید: 337
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت: پیاده سازی اقدامات مرکز MCMC شیراز در کشور، می تواند دستاوردهای مثبتی برای مجموعه سلامت داشته باشد

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر پیاده سازی اقدامات این مرکز در سطح کشور تاکید کرد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «علیرضا رحیم نیا» در این بازدید که با همراهی دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد، با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به شیراز و بازدید انجام شده از توانمندی های مرکز پایش مراقبت های درمانی شیراز گفت: با توجه به دستور وزیر بهداشت، بازدید امروز با هدف آشنایی با توانمندی های این سامانه و معرفی بیشتر آن در سطح وزارت بهداشت، در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول وزارت بهداشت با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطوح متفاوتی نسبت به دیگر مراکز دانشگاهی کشور، پیاده سازی شده است، هدف از این بازدید را کمک به ارتقای این مجموعه در سطح دانشگاهی و وزارتی عنوان کرد.

 

او با اشاره به دستاوردهایی که این مجموعه در زمینه هایی مانند کاهش آمار مرگ مادران باردار، نوزادان و پیشگیری از آسیب های خودکشی به همراه داشته است؛ پیاده سازی اقدامات انجام گرفته در این مجموعه در سطح کشور را موجب دستیابی به دستاوردهای مثبت برای مجموعه سلامت دانست.

دکتر رحیم نیا ادامه داد: قابلیت های مرکز پایش مراقبت های درمانی باید ارتقاء یابد و مجموعه وزارت بهداشت نیز در این زمینه پشتیبانی معنوی و مادی لازم را خواهد داشت تا بتوان در این زمینه به جایگاه ایده آل، دست یافت.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت بهره مندی حداکثری از توانمندی های هوش مصنوعی در حوزه سلامت اشاره کرد که در مجموعه MCMC دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد توجه قرار گرفته است و افزود: استفاده از این دانش، خطای انسانی را در حیطه خدمت رسانی به کمترین میزان کاهش داده و امید است در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بتوان این موضوع را بیش از پیش نهادینه ساخت.

اهمیت ارتقا و تکامل سامانه MCMC با رویکرد ملی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این بازدید با اشاره به اینکه مجموعه سلامت فارس در بسیاری عرصه ها در کشور پیشرو بوده است، راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی را نیز از جمله این اقدامات عنوان کرد.

 

دکتر «سید وحید حسینی» افزود: سامانه مرکز پایش مراقبت های درمانی شیراز قابل استفاده در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی، پژوهشی، اقتصادی و حتی فرهنگی است.

او ضمن تاکید بر ارتقاء و تکامل این سامانه، این امر را مستلزم یک رویکرد ملی در این زمینه دانست که می تواند تاثیرات مثبتی برای تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید ضمن تبیین توانمندی این مجموعه در زمینه های مختلف، گزارشی از موارد بهره مندی از هوش مصنوعی در حوزه های مختلف مجموعه سلامت فارس ارائه کرده و از برنامه ریزی برای توسعه این امر خبر داد.

تقویت ابزارهای نظارتی و مدیریتی مجموعه سلامت فارس با راه اندازی مرکز MCMC

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با معرفی این سامانه به مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: در گذشته از وضعیت مراکز درمانی استان به ویژه در ساعات عصر و شب و روزهای تعطیل اطلاع کافی وجود نداشت که در همین راستا، راه اندازی این مرکز به عنوان ابزاری جامع برای تقویت رصد و مدیریت فرآیندهای درمانی، در دستور کار قرار گرفت.

 

دکتر «مهرداد شریفی» بهره مندی از توانایی مجموعه اورژانس فارس در پیشبرد اهداف مرکز پایش مراقبت های درمانی را از جمله نقاط قوتی برشمرد که در توسعه اهداف این مجموعه اثربخش بوده است.

او با اشاره به ارائه گزارش های مربوط به مرکز MCMC به صورت روزانه به رییس دانشگاه افزود: یکی از ویژگی های این مرکز، کمک به برنامه های پژوهشی در دانشگاه است و اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه قابل ارائه به پژوهشگران است.

این بازدید صبح امروز، بیستم اردیبهشت ۱۴۰۲، در مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه انجام شد.

دکتر «آذردخت یوسفی» معاون و همچنین «عذرا صابری» کارشناس ارزیابی و «میثم جعفری» کارشناس پاسخگوئی به شکایات دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این برنامه دکتر «رحیم نیا» را همراهی می کردند.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اصلی
  • کد خبری : 87076
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب