جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/07/15
  • - تعداد بازدید: 482
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت معاونت بهداشت دانشگاه؛

مانور دور میزی با موضوع آمادگی پرسنل برای تخلیه اضطراری ساختمان برگزار شد

کارشناس مسوول واحد کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش روزافزون حوادث و بلایا، از برگزاری مانور دور میزی آمادگی پرسنل معاونت بهداشت برای تخلیه اضطراری ساختمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، «علی سمتی» در مانوردورمیزی آموزشی تخلیه اضطراری ساختمان که با حضور مدیران و اعضاء چارت فرماندهی حادثه معاونت بهداشت دانشگاه، برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این مانور ،آموزش مدیران و پرسنل معاونت بهداشت دانشگاه برای ارتقای سطح آمادگی های عملیاتی در تخلیه اضطرای ساختمان در زمان وقوع حوادث و بلایا و انجام فرآیند تخلیه اضطراری ساختمان به صورت عملیاتی جهت شرکت کنندگان است.

او ادامه داد: با توجه به توسعه شهرنشینی و گسترش روزافزون حوادث و بلایا اعم از طبیعی و انسان ساخت، ارائه راهکاری بهینه در هنگام بلایا برای حفظ سلامت انسان ها، به عنوان بالاترین سرمایه، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سمتی بیان کرد: تخلیه اضطراری جمعیت در بلایایی مانند زمین لرزه، سیل، آتشفشان و آتش سوزی به منظور کاهش تلفات انسانی و افزایش سرعت امداد رسانی، بسیار حائز اهمیت است و از این رو حرکت دادن ایمن جمعیت به سمت خارج از ناحیه در معرض خطر با حداکثر سرعت ممکن، از اقدام های اساسی در مدیریت بلایا به شمار آمده و یکی از ارکان اصلی برنامه ریزی مدیریت بلایا در مرحله پاسخ است.

او با اشاره به اینکه همه افراد پیش از وقوع حادثه، باید خود را برای واکنش به آن آماده کرده باشند، گفت: بیشتر افراد در شرایط وقوع حوادث و بلایا تحت شرایط فشار بحران، قدرت تصمیم گیری محدودی پیدا می کنند، ازاین رو پیش از وقوع حادثه، تا زمان کافی وجود دارد، این کار (فاز آمادگی) باید انجام شود.

در این مانور دورمیزی، پس از بحث و تبادل نظر حاضران در  خصوص چالش های موجود در زمان وقوع حوادث و تخلیه اضطراری، شرکت کنندگان در مانور با به صدا در آمدن آژیر به صورت عملیاتی مانور تخلیه را از طریق راه پله خروجی معاونت بهداشت دانشگاه به محوطه دانشگاه و منطقه ایمن تعیین شده اجرا کردند.

پایان خبر

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 89221
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب