سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • 1405/03/31
  • - تعداد بازدید: 166
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست شورای مدیران ارشد معاونت تأکید کرد:

لزوم  تسریع در استقرار داشبورد پایش هوشمند مدیریتی و تصمیم‌گیری‌ داده محور

در نشست شورای مدیران ارشد معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر ضرورت تسریع در تکمیل داشبورد پایش هوشمند مدیریتی و لزوم بهره‌گیری تمامی مدیران از این سامانه یکپارچه در فرآیندهای تصمیم‌گیری سازمانی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالخالق کشاورزی» در نشست شورای مدیران ارشد این معاونت، ضمن انتقاد از کُندی در فرآیندهای گزارش‌گیری سنتی، بر ضرورت تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از داشبورد پایش هوشمند مدیران به عنوان اولویت اولِ معاونت تأکید کرد.

گذار از مدیریت سنتی به حکمرانی داده‌محور

دکتر کشاورزی در این نشست با بیان اینکه عصرِ مدیریت سنتی در نظام سلامت به پایان رسیده است، تصریح کرد: داشبورد هوشمند مدیریتی، ستون فقراتِ حکمرانیِ داده‌محور در این معاونت است و نمی‌توانیم در دنیای پیچیده امروز، بر اساس گزارش‌های کاغذی و دیرهنگام تصمیم‌گیری کنیم؛ لذا تکمیل این سامانه یک ضرورت راهبردی برای معاونت توسعه مدیریت و منابع است.

اشرافِ لحظه‌ای بر آمار، عملکرد، منابع و درآمدها

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قابلیت‌های فنی این سامانه برای رصد دقیق وضعیتِ واحدهای تابعه افزود: بهره‌برداری از این داشبورد، اشراف کامل مدیریتی بر تمامی شاخص‌های کلیدی اعم از وضعیت نیروی انسانی، ترازهای مالی، درآمدهای بیمارستانی و آمار دقیق عملکردی را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌آورد. هدف ما این است که مدیران بتوانند با یک نگاه، نقاط قوت و ضعف هر واحد را در لحظه شناسایی کنند.

پایشِ مستمر؛ دستورِ کارِ روزانه مدیران

دکتر کشاورزی در ادامه با تأکید بر اینکه این داشبورد صرفاً یک ابزار نمایشی نیست، یادآور شد: از تمامی مدیران ارشد انتظار می‌رود که از گزارش‌گیری‌های سنتی فاصله گرفته و با استقرار این  داشبورد  تحلیل‌های علمی  را مبنای تصمیم‌گیری‌های سازمانی خود قرار دهند. 

وی تاکید کرد: پایشِ روزانه و مستمرِ وضعیتِ واحدها از طریق این سامانه، باید به یک رویکرد مدیریتی تبدیل شود تا در صورت بروز هرگونه چالش، اقدامات اصلاحی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: موفقیت این پروژه در گروِ تعهدِ عملیاتی مدیران به استفاده از داده‌هاست و ما این سامانه را به عنوان معیاری برای ارزیابی عملکردِ خودِ مدیران نیز مورد استفاده قرار خواهیم داد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار وب دا,آخرین اخبار
  • کد خبری : 155337
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب