جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/06/27
  • - تعداد بازدید: 382
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی بیمار عنوان شد؛

قدردانی رئیس اداره نظارت و اعتبار بخشی امور بیمارستان های دانشگاه از تلاش کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی بیمار در راستای ارتقای ایمنی بیماران

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی بیمار، رئیس اداره نظارت و اعتبار بخشی امور بیمارستان های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تلاش کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی بیمار شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «راضیه السادات موسوی رکن آبادی» با بیان اینکه ایمنی بیمار به عنوان حلقه مهم و حیاتی در چرخه ارایه خدمات درمانی است، گفت: کلید تحقق این هدف حیاتی در تضمین ایمنی خدمات بهداشتی درمانی نهفته است.

او با تاکید بر اینکه ارایه خدمات بهداشتی درمانی غیر ایمن منجر به کاهش اعتماد و بی میلی به دریافت مراقبت می شود، افزود: روزانه هزاران بیمار در سراسر جهان، حین دریافت خدمات سلامت، از آسیب‌های قابل اجتناب رنج می‌برند و یا در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرند.

دکتر موسوی رکن آبادی با اشاره به اینکه ایمنی «بیمار»، یک دغدغه جهانی در زمینه سلامت است، ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی هرساله یکی از حوزه های اولویت دار ایمنی بیمار که نیاز به اقدام فوری و هماهنگ دارد را به عنوان موضوع جدیدی برای روز جهانی «ایمنی بیمار» انتخاب و اعلام می کند.

رئیس اداره نظارت و اعتبار بخشی امور بیمارستان های دانشگاه اضافه کرد: با درک اهمیت تشخیص صحیح و به موقع در تضمین ایمنی بیمار، «بهبود تشخیص برای ایمنی بیمار» به عنوان موضوع روز جهانی ایمنی بیمار در سال 2024 انتخاب شد.

او با یادآوری اینکه فرایند های ارتقای ایمنی بیمار به وسیله استقرار فرهنگ ایمنی بیمار و ایجاد ساز و کارهای مناسب سازمانی امکان پذیر است، اضافه کرد: این امر موجب کاهش هزینه ها، افزایش رضایت مندی در بین بیماران و ایجاد یک جامعه سالم می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه این روز را به کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی بیمار که با وجود تمامی چالش ها در راستای ارتقای ایمنی بیماران در تلاش هستند، تبریک گفته و از خداوند منان برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 108802
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب