جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/20
  • - تعداد بازدید: 228
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
همراه با شهدا؛

شهید «حسین کاظمی»

 در طی بیش از سه سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری ها و بیمارستان های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت.

همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و در ادامه نیز با شهدای مدافع حرم استان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و سپس با شهدای استان فارس آشنا شدیم.

این بخش از «همراه با شهدا» به شهید «حسین کاظمی»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان فارس اختصاص دارد تا با زندگی و شخصیت این شهید والامقام، بیشتر آشنا شویم.

شهید «حسین کاظمی» 

تاریخ و محل تولد: 25 شهریور 1343 در شهرستان مرودشت

تاریخ و محل شهادت: 4 دی 1365 در عملیات کربلای 4

شهید «حسین کاظمی» 25 شهریور سال 1343 در شهرستان مرودشت دیده به جهان گشود. سال سوم دبیرستان مشغول به تحصیل بود که پدر عازم جبهه شد و پس از چندی در علمیات محرم، منطقه «عین خوش» مفقودالاثر شد.

او پس از اتمام تحصیلاتش، نزدیک به یک سال در بنیاد شهید انقلاب اسلامی مرودشت مشغول خدمت به خانوده‌ های معظم شهدا شد. پس از چندی در آزمون تربیت معلم شرکت کرد و پذیرفته شد. او پس از سه ماه تحصیل در بسیج نام نویسی کرد و با گذراندن دوران آموزشی در کازرون پادگان امام علی (ع) راهی جبهه جنگ شد و در عملیات والفجر 8 که منجر به آزادسازی فاو شد، به عنوان بی‌سیم چی شرکت کرد.

در دومین سال تحصیل خود در تربیت معلم باز هم سنگر تحصیل را رها کرد و هشتم آذر 1365 به همراه کاروان سپاهیان محمد (ص) برای دومین بار به جبهه‌ اعزام شد و سرانجام چهارم دی 1365 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید.

بخشی از وصیت نامه شهید «حسین کاظمی» 

از مال دنیوی دست برداشته و به سوی خدا عازمم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی، وصیت نامه خود را به شرح ذیل اعلام می کنم:

اینجانب حسین کاظمی مسلمان دارای مذهب شیعه جعفری و پیرو خط سرخ راستین حسین بن علی علیه السلام با رضایت خود عازم جبهه های حق علیه باطل می‌شوم و به خاطر اینکه به ندای امام امت خمینی بت ‌شکن پاسخ داده باشم و به خاطر نجات و پیروزی نهائی اسلامی از مال دنیوی و زن و فرزندانم دست برداشته و به سوی نزدیکتر شدن به خدای خود عازم جبهه می شوم و امیدوارم که سعادت دائمی که همان شهادت در راه خداست، نصیب من شود.

صبر انقلابی

به فرزندان و همسرم توصیه می‌کنم، صبر انقلابی داشته باشند و پسرم فرزندانم را به سوی اهداف اسلامی هدایت کند و پیرو خط امام باشید. از فرزندانم می‌خواهم که پس از من، هیچ وقت ناراحت نشوند، چون همانطور که هر نهالی احتیاج به آب دارد، اسلام برای باقی ماندن، احتیاج به خون دارد. من جان خود را فدای اسلام و فدای خط راستین آل محمد صل الله علیه و آله می کنم تا اسلام باقی بماند.

رزمندگان اسلام

دعاهای مستضعفین:

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

خدایا، خدایا رزمندگان اسلام را پیروزشان بفرما.

خدایا، خدایا روح شهیدان انقلاب اسلامی ما را به روح شهدای صحرای کربلا محشور بفرما.

والسلام.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبری : 91291
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب