جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/06/28
  • - تعداد بازدید: 366
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

راهکارهای عملیاتی برای تقویت نظارت در حوزه درمان فارس، بررسی شد

با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تعدادی از مدیران معاونت درمان دانشگاه و روسای بیمارستان های شیراز، راهکارهای عملیاتی برای تقویت نظارت در حوزه درمان بخش دولتی و خصوصی استان فارس بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست با تاکید بر اهمیت شأن و منزلت مردم و بیماران، مبارزه جدی و اساسی با تخلفات در مراکز درمانی را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه درمان عنوان کرد.

دکتر «سید وحید حسینی» در دیدار با مدیران معاونت درمان دانشگاه و تعدادی از روسای بیمارستان های شیراز، مبارزه با تخلفات در حوزه درمان را زمینه ساز تقویت نظام سلامت دانست و از معاون درمان و مجموعه این معاونت خواست برخورد با متخلفان را به صورت فعال و مستمر پیگیری کنند و با کوچک ترین موارد تخلف نیز با جدیت برخورد شود، زیرا نظارت ها و برخورد قانونی به کاهش تخلف کمک می کند و سبب می شود تا افراد خاطی با آگاهی از برخوردها و مجازات های قانونی، به فکر انجام تخلف و سوء استفاده از مردم و بیماران نباشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعتماد مردم به جامعه پزشکی افزود: جامعه پزشکی و حوزه درمان جایگاه و حرمت ویژه ای در بین مردم جامعه دارند و باید از این سرمایه گرانبها به خوبی نگهداری کنیم.

امیدآفرینی در بین جامعه پزشکی و رفع دغدغه ها و نیازهای این قشر با هدف پیشگیری از خروج متخصصان و نخبگان از چرخه درمان و مهاجرت از کشور، دیگر تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست هم اندیشی بود.

او همچنین تقویت موضوع آموزش در مراکز آموزشی درمانی و فعال سازی درمانگاه های تخصصی در بیمارستان های شهرستان ها را از راه های افزایش کیفیت ارایه خدمات درمانی در استان و ماندگاری پزشکان در مراکز درمانی دولتی عنوان کرد و از افزایش تعداد پزشکان متخصص تمام وقت در مجموعه سلامت فارس خبر داد که روند انجام این موضوع از سال گذشته آغاز شده است.

پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظارت ها و تعداد ارجاع متخلفان به تعزیرات

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از افزایش و تشدید نظارت ها در شهرستان های استان خبر داد که سبب شده بسیاری از مراکز درمانی غیرمجاز که در امور درمانی مداخله می کنند در نقاط مختلف استان فارس شناسایی و تعطیل شوند.

دکتر «مهرداد شریفی» بر تداوم روند نظارت بر مراکز درمانی استان فارس تاکید کرد و افزود: در صورت شناسایی افراد متخلف، به شدت با آنها برخورد شده و مجوز فعالیت مراکز متخلف باطل می شود.

او با اشاره به نظارت مستمر بر چهار هزار و 80 مرکز درمانی مختلف شامل سه هزار و 64 مرکز در شیراز و هزار و 16 مرکز در شهرستان های استان فارس اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تعداد نظارت ها و تعداد ارجاع متخلفان به تعزیرات، رتبه نخست بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سه ماهه نخست سال را کسب کرده است.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به اینکه نظارت ها باعث کاهش تخلفات در استان شده است، گفت: با این وجود هنوز مواردی در شهرستان ها وجود دارد که باید بررسی و با آنها بر اساس قانون برخورد جدی انجام شود.

مدیران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و روسای بیمارستان های شیراز نیز که در این نشست هم اندیشی حضور داشتند، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای راهکارهای عملیاتی برای تقویت نظارت در حوزه درمان و نتایج این اقدامات، دیدگاه های خود را در این زمینه مطرح کردند.

این نشست، صبح امروز، بیست و هشتم شهریور 1402، در مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز واقع در شهر صدرا، برگزار شد.

پایان خبر

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 88921
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب