سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 19 دقیقه

خبر امروز / 22 مرداد

.

 برگزاری کارگاه مقاله
نویسی به زبان انگلیسی و به سبک
APA در دانشکده
بهداشت



کارگاه
مقاله نویسی به زبان انگلیسی و سبک
APA
با شرکت بیش از 26 دانشجوی مقطع ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به
میزبانی کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشکده بهداشت برگزار شد.

 


به
گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی با
بیان این خبر گفت: با توجه به استقبال دانشجویان از دو دوره پیشین کارگاه های
تکنیک ترجمه که از سوی این کمیته برگزار شده بود، سومین دوره از این کارگاه ها با
موضوع مقاله نویسی به زبان انگلیسی و سبک
APA برگزار شد.



دکتر
«مجتبی کمالی نیا» از برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های پاراگرف نویسی علمی و
اجتناب از سرقت علمی خبر داد.



کارگاه
مقاله نویسی به زبان انگلیسی با حضور «محسن ورزنده» به عنوان مدرس برگزار شد./101

 
 
بزرگداشت روز حافظ در دانشکده بهداشت


مراسم روز بزرگداشت شاعر پرآوازه حافظ شیرازی در سالن آمفی
تئاتر دانشکده بهداشت برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر «حمد فرارویی»
رئیس دانشکده در این آئین ضمن، استمرار این گونه فعالیت های فرهنگی را موجب افزایش
شور و نشاط در بین دانشجویان دانست.



معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده بهداشت در حاشیه این برنامه گفت:
مراسم روز بزرگداشت حافظ با عنوان «دمی با حافظ»، با هدف گرامیداشت و معرفی این
شاعر نامی، بیستم مهر، با حضور رییس، معاونان، کارکنان و دانشجویان دانشکده برگزار
شد.



دکتر «محمد حسینی» افزود: در این مراسم دانشجویان متقاضی و
نیز مقام آوران بخش ادبی جشنواره سیمرغ، اشعار خود را قرائت کردند، همچنین برگزاری
مسابقه مشاعره مشروط و اهدای جوایز به برندگان از دیگر بخش هیا برنامه بود./101

 

برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت هفته جهانی کودک در قیر

به مناسبت هفته جهانی کودک، مسابقه
نقاشی در مهدکودک بوستان کوثر شهر قیر برگزار شد.
 


به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین، کارشناس آموزش سلامت این شبکه بهداشت و درمان با
اعلام این خبر گفت: هفته جهانی کودک، امسال با شعار «آینده را باید ساخت» سعی در
اهمیت دادن به آینده کودک و ساختن آینده جامعه و پویایی آن را دارد.



«صدیقه صفری» با اعلام اینکه با برگزاری این دوره از مسابقات بین
کودکان، تلاش شد تا کودکان با نیازهای ویژه و فرصت ‌های برابر، ایمنی و سلامت، بازی
و نشاط آشنا شوند، افزود:
36 نونهال در این مسابقه نقاشی شرکت
کردند و که به نفرات برتر، جوایزی اهدا شد./103



 

آشنایی داوطلبان و سفیران سلامت کازرون با راه های
پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی



کارشناس جلب مشارکت مردمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان
کازرون، از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان سینه،
ویژه داوطلبان و سفیران سلامت این شهرستان خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون،
«شهره خسروی» با اشاره به نقش موثر داوطلبان سلامت در ترویج و اشاعه فرهنگ سلامت هدف
از برگزاری این نشست را افزایش آگاهی داوطلبان و سفیران سلامت در زمینه عوارض
بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از سرطان سینه، عنوان کرد.



کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز
بهداشت شهید «پیرویان» کازرون گفت: ابتلای افراد به بیماری های قلبی عروقی، عامل
47 درصد مرگ و میرها در استان فارس است.



«طاهره بیاتی» اصلاح شیوه زندگی شامل داشتن تغذیه سالم،
فعالیت بدنی مناسب، مدیریت استرس های محیطی و پرهیز از مصرف دخانیات و الکل را از
جمله راهکارهای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی برشمرد.



او با اشاره به آغاز پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام
سرطان سینه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این سرطان را شایع ترین نوع سرطان در
زنان عنوان کرد و گفت: اساس کنترل و بهبود بقای بیماران مبتلا به سرطان سینه،
تشخیص زودهنگام این بیماری است.



این کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر افزود: هدف پویش
ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان سینه، آشنایی مردم با نشانه های این بیماری،
خودآزمایی و مراجعه به موقع برای تشخیص قطعی و درمان آن است.



کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و
درمان کازرون نیز داوطلبان و سفیران سلامت را با علت های روان شناختی تاثیرگذار بر
رانندگی آشنا کرد و راهکارهای مقابله با رفتارهای تهاجمی و خشونت آمیز هنگام
رانندگی را به آنان ارایه داد.



«فرزانه داودی» بر لزوم شناسایی کودکان کار و خیابانی و
ارسال مشخصات آنها به مرکز بهداشت شهید پیرویان برای ارایه خدمات بهداشتی از جمله مشاوره
روان و تغذیه به این گروه سنی، تاکید کرد.



کارشناس مسوول واحد سلامت خانواده کازرون نیز در این نشست،
در زمینه مراقبت های کودکان، ترتیب مراقبت ها و مصرف مکمل های کودکان، مطالبی
ارایه داد.



«محبوبه خورشیدی فرد» بر شروع مراقبت های نوزادان از سه تا
پنج روزگی و ادامه آنها تا پنج سالگی، تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر تا 6 ماهگی
و شروع تغذیه تکمیلی از پایان 6 ماهگی، تاکید کرد./102

 
بازدید مدیرکل بیمه سلامت استان فارس از بیمارستان حضرت علی
اصغر(ع)
مدیرکل و مسوولان بیمه سلامت استان فارس از
مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع) بازدید کرده و از نزدیک در جریان شیوه ارایه
خدمات به بیمه شدگان قرار گرفتند
.
 


به گزارش روابط عمومی
بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، مدیر کل بیمه سلامت استان فارس با بیان اینکه ایجاد رضایت
در بیمه ‌شدگان، پیش از هر عامل دیگری بستگی به تعامل بین بیمه سلامت با این مرکز درمانی
خدمت ‌رسان دارد، افزود: بیمه سلامت، خود را موظف به ارایه‌ خدمات با کیفیت و
شایسته به این مرکز درمانی و در راستای رضایت ‌مندی مردم دانسته و با این هدف، دست
از تلاش نخواهد کشید
.



دکتر «فرهاد لطفی» با توضیح
اینکه در مسیر خدمات ‌رسانی به بیمه ‌شدگان، بخش بزرگی از همکاری های بیمه سلامت
با بیمارستان های استان است، افزود: معتقدیم نتیجه تعامل با این مرکز آموزشی
درمانی، می‌تواند رضایت بیشتر بیمه ‌شدگان تحت پوشش را در پی داشته باشد.



او با اشاره به اینکه آنچه برای سازمان بیمه سلامت مهم است،
همکاری با موسسه های درمانی است، ادامه داد: نتیجه
این تعامل، کاهش هزینه
های درمانی در مقایسه با مسایل بیمه شدگان را در پی دارد.



دکتر لطفی همچنین از مدیر و
کارشناسان این مرکز آموزشی درمانی برای اجرای طرح پایلوت «ارزیابی متناسب با مدت
اقامت بیماران بستری» (
AEP
قدردانی کرد.



مدیر مرکز آموزشی درمانی
حضرت علی اصغر(ع) نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که «باید کاری کنیم که
بیمار جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشد»، عنوان کرد: اگر این توصیه مهم ‌مقام
معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار داده و آن را به خوبی انجام دهیم، می‌ توانیم
گام بزرگی در راستای تحقق اهداف کلان در حوزه سلامت برداریم
.



«پرنیان نیک منش» افزود: تیم مدیریتی این بیمارستان، تمام توان
علمی و کارشناسی خود را در راستای کنترل و کاهش هزینه های درمانی با بیمه سلامت، به
کار می گیرد.



او اظهار امیدواری کرد که با
استفاده از تجربه های سازنده و ایجاد تعامل و بهره‌ مندی از کمک همه‌ ارکان مجموعه
بیمه سلامت، بتوانیم عملکرد خوبی در اجرای اهداف و برنامه‌ های پیش رو، بر جا
بگذاریم
./103




بازرسی
های منظم
کارشناسان بهداشت محیط ممسنی از موکب ها و
ایستگاه های بین راهی
اربعین حسینی


رئیس شبکه
بهداشت و درمان ممسنی از بازرسی های مکرر
بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان
گروه مبارزه با بیماری های واگیر این شهرستان از موکب ها و ایستگاه های بین راهی
خبر داد.



به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ممسنی، دکتر«علی چوبینه» گفت: با
توجه به آغاز پیاده روی زائران حرم مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) در مراسم بزرگ
پیاده روی اربعین حسینی و موقعیت شهرستان ممسنی که در مسیر کاروان های حامل زائران
قرار گرفته، بازرسان بهداشت محیط و
کارشناسان گروه مبارزه با بیماری های واگیر این
شبکه با تجهیزات مهندسی پرتابل و به صورت تیم های دو نفره، در تمامی ساعات شبانه
روز، اقدام به بازرسی و کنترل تمامی موکب ها و مکان های بین راهی کرده و ارائه این
خدمات کرده اند.

 


او افزود: از
چهاردهم مهر سال جاری تا کنون برای آموزش مسوولان و نیروهای خدماتی موکب ها، ایستگاه
های صلواتی، متصدیان و کارگران مراکز و اماکن شهری و روستایی و محل اسکان زائران،
13 بازدید از تاسیسات رفاهی بهداشتی مورد استفاده زائران حسینی، 28 مورد بازدید از
موکب ها و ایستگاه های صلواتی، 15 مورد بازدید از مراکز تهیه و طبخ غذا و 15 مورد
بازدید از اسکان زائران حسینی در شهرستان ممسنی انجام شده است
.



دکتر چوبینه ادامه
داد: در همین بازه زمانی، 22 مورد نمونه میکروبی، 70 مورد کلر سنجی و هفت مورد
بازدید از سامانه های آبرسانی آب آشامیدنی زائران حسینی نیز، انجام شده است.



او افزود: در
راستای آموزش و اطلاع رسانی به زائران حسینی، 16 ایستگاه اتوبوس حامل زائران خارجی
و 250 اتوبوس حامل زائران ایرانی، مورد بازدید و کنترل بازرسان و کارشناسان
بهداشتی مرکز بهداشت ممسنی قرار گرفته و به 620 زائر حسینی، آموزش های موردنیاز
ارائه شد
.



رئیس شبکه
بهداشت و درمان ممسنی
از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی،
مراتب را به صورت شبانه روزی به تلفن 190 سامانه بهداشت اطلاع دهند تا در کمترین
زمان، بازرسان برای پیگیری اقدام کنند./103

 

در شبکه بهداشت و درمان فراشبند تاکید شد؛ افزایش نشاط اجتماعی با ارتقای سلامت روان
به مناسبت هفته سلامت روان، کارگاه
آموزشی «ارتقای سلامت روان جامعه با نشاط
اجتماعی» با حضور کارکنان و
مسوولان واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان فراشبند در سالن جلسات این شبکه
بهداشتی درمانی برگزار شد.
 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و
درمان شهرستان فراشبند، کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان در این کارگاه
آموزشی با اشاره به اینکه از هجدهم تا بیست و چهارم مهر به نام «هفته سلامت روان»
نام گذاری شده است، گفت: عمده ترین هدف در این مناسبت، ارتقا و افزایش آگاهی و
تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسایل مروبوط به سلامت روان است.



«مریم کشاورز مویدی» با اشاره به اینکه در
دنیای تنش آلود امروزی، سلامت روانی در کنار سلامت جسمانی از اهمیت بالایی
برخوردار است، تاکید کرد: توجه به بهداشت روان، به افراد کمک می‌کند تا با فراگرفتن
راه و روش صحیح موضو عات مرتبط با روان، بر استرس های ناگزیر زندگی غلبه کرده و با
محیط خود سازگار شوند.



او افزود: توجه به سلامت روان و ارتقای آن، می تواند نقش مهمی در
بهبود روابط بین فردی و افزایش نشاط اجتماعی در اقشار مختلف جامعه به ویژه کارکنان
سازمان ها داشته باشد.



کشاورز مویدی، یادآور شد: برخورداری از سلامت روانی به افراد کمک
می کند تا بر تنش های محیطی غلبه کنند و از وقوع بیماری های شدید روانی، پیشگیری و
کیفیت زندگی خود، دوستان و خانواده را بهبود ببخشند.



در این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان با راه های افزایش نشاط
اجتماعی و نقش آن بر سلامت روان و مدیریت استرس، آشنا شدند./103

 

 عیادت از کودکان بستری در بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد در روز جهانی کودک
به مناسبت روز جهانی کودک،
فرماندار فیروزآباد با حضور در بخش کودکان بیمارستان قائم(عج) این شهرستان، از
کودکان بستری در این مرکز درمانی عیادت کرد.
 


به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، «سید کمال علوی» فرماندار شهرستان فیروزآباد ضمن
عیادت از کودکان بستری در این بیمارستان، با اهدای شاخه گل از پرستاران این بخش
نیز، تقدیر کرد
.



کارشناس مسوول واحد سلامت
خانواده شبکه بهداشت و درمان نیز در این بازدید گفت: دوران کودکی یکی از مهمترین
دوره های زندگی هر فرد و حساس ترین مرحله رشد، تکامل و شکل گیری شخصیت انسان است
.



«فاطمه سادات ابراهیمی» افزود: نیازهای
کودکان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم، باید از سوی خانواده و اجتماع شناسایی
و زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی آنها، فراهم شود
.



در دیدار از کودکان بخش
اطفال بیمارستان قائم (عج) فیروزآباد، کارکنان اورژانس اجتماعی و مسوول کتابخانه
های شهرستان با اهدای کتاب قصه به کودکان بستری در بخش اطفال، روز کودک را تبریک گفتند./103

 

سنجش سلامت و ایمن سازی نوآموزان اتباع خارجی

 سنجش سلامت و ایمن سازی 957 تبعه خارجی بدون مدارک هویتی و
اقامتی در گروه سنی پنج تا هجده سال در سال تحصیلی 99-98، از سوی کارشناسان مرکز
بهداشت شهدای والفجر شیراز انجام شد.
 


به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، «مریم لیمویی»
مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس این مرکز بهداشت گفت: با توجه به
دستور مقام معظم
رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر نام نویسی از همه دانش آموزان لازم التعلیم
اتباع، سنجش سلامت و ایمن سازی نوآموزان
اتباع خارجی بدون مدارک هویتی و اقامتی، اجرا و
نتیجه این سنجش به
دفاتر تعیین شده از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی اعلام شد و از سوی
آنها به سیستم رایانه‌ای «سناد» و معرفی ‌نامه فیزیکی به مدارس و اداره های آموزش
و پرورش، ارایه شد.



«مریم یارپزشکان»
کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز
بهداشت شهدای والفجر نیز گفت: در مراکز خدمات جامع سلامت علی ابن
ابیطالب(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، احمدبن موسی(ع)، مکتب جعفری و قصرقمشه، سنجش
سلامت و ایمن سازی 957 نفر نوآموز اتباع خارجی بدون مدارک هویتی و اقامتی، انجام شد.



این
برنامه، به همت واحدهای سلامت نوجوانان، جوانان، مدارس و مبارزه با بیماری های
واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، اجرا شد./102








 بازدید مسوول برنامه ریزی نیروی انسانی وزارت بهداشت از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب

رییس
بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) شهرستان داراب، از بازدید مسوول برنامه ریزی نیروی
انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این بیمارستان، خبر داد.
 


به
گزارش روابط عمومی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب، دکتر «فرزین بابائی» گفت:
مسایل مرتبط با حوزه منابع انسانی بیمارستان داراب با توجه به توسعه فضای فیزیکی و
بخش های جدید، با حضور مهندس «ولدی» مسوول اداره برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان
و آموزش پزشکی و مهندس «ناصری نژاد» نماینده مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، بررسی شد.



او
اضافه کرد: بخش های جدید سنگ شکن، آزمایشگاه تالاسمی، مرکز تشخیص زودهنگام سرطان، اطفال،
بستری اورژانس و بیمارستان در حال ساخت امام علی(ع) داراب، با حضور این مقام مسوول
بررسی شد.



در این
بازدید، مهندس «عباسعلی غفارپناه» مدیر داخلی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب
نیز حضور داشت./102

 
برگزاری نشست کمیته ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر در شهرستان مهر
در نشست
کمیته ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر شهرستان مهر، چگونگی بهبود وزن گیری کودکان
دارای وزن کم در بدو تولد(
LBW) و راهکارهای رفع مشکل کودکان دچار مشکل
تکاملی(
ASQ)، بررسی شد.
 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، کارشناس مسوول واحد سلامت
خانواده و جمعیت این شبکه بهداشت و درمان گفت: در این کمیته، آمار شش ماهه نخست
سال 98 در زمینه تجویز شیر خشک در کودکان زیر یک سال، علت های تجویز و راهکارهای
کاهش این شاخص بررسی و بر تغذیه انحصاری نوزاد با شیر مادر، تاکید شد.



«اسما
جنوبی» افزود: در این نشست مقرر شد، مادران دارای کودک با وزن کم در بدو تولد با ارایه
راهکارهای علمی، به تغذیه انحصاری نوزاد با شیر مادر تشویق شوند و همزمان به کودکان
دارای مشکلات رشد ناشی از کمبود شیر مادر یا بیمار، سهمیه شیر خشک اختصاص داده
شود.



او اضافه
کرد: بررسی علت های چاقی و اضافه وزن کودکان زیر پنج سال شهرستان مهر و راهکارهای
بهبود این شاخص، از دیگر مباحث بررسی شده در این نشست بود و در پایان مصوب شد،
واحد سلامت خانواده و جمعیت شهرستان مهر در راستای ارجاع کودکان دارای مشکل تکاملی(
ASQ) به پزشک متخصص
اطفال، اقدام کند.



نشست کمیته
ترویج تغذیه با شیر مادر شهرستان مهر با حضور دکتر «طیبه صحراگرد» متخصص اطفال و
پزشک معتمد کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر شهرستان مهر، معاون بهداشتی، مسوول واحد
بهبود تغذیه و کارشناس کودکان واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان این
شهرستان، برگزار شد./102

 




بازدید سرپرست شبکه بهداشت و درمان مرودشت از هنرستان های بهیاری

سرپرست شبکه بهداشت و درمان
شهرستان مرودشت، از هنرستان های بهیاری پسرانه امام علی(ع)
و دخترانه حضرت زهرا(س) این
شهرستان، بازدید کرد.
 


به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، سرپرست این شبکه بهداشت و درمان گفت: کسب مهارت و
دانش از سوی بهیاران، یکی از رکن ‌های اساسی دستیابی به سلامت است.



دکتر «مجید اکبرزاده» تاکید
کرد: دانش ‌آموزان بهیاری از قشر جوان و پویای جامعه هستند و باید در محیطی مجهز
که باعث ارتقای دانش آنها شود، آموزش ببینند و تهیه کتاب ‌های جدید، از اولویت‌های
هنرستان به شمار می رود.



او اضافه کرد: با توجه به اینکه
بهیار یکی از ارکان اصلی خدمت رسانی در عرصه سلامت در واحدهای مختلف بهداشتی درمانی
است، باید در محیط مجهز و به دور از تنش آموزش ببیند تا بتواند، کارایی لازم را
برای خدمت رسانی به مردم در دورترین نقاط استان داشته باشد
.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان مرودشت
افزود: در زمینه ارتقا و رفع مسایل فضای آموزشی، امکانات و مسایل دانش آموزان، اقدامات
لازم انجام می شود.



مدیر هنرستان های بهیاری
مرودشت نیز در این بازدید گفت: از سال
80 با راه اندازی هنرستان بهیاری پسرانه امام
علی(ع)، تاکنون 363 دانش آموز و از سال 88 در هنرستان بهیاری دخترانه حضرت
زهرا(س)، 177 دانش آموز مشغول به تحصیل شده اند که
پس از پایان تحصیل، در مراکز
درمانی مانند بیمارستان ‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت، اورژانس جاده‌ای
115 و نیروهای مسلح، به ارایه
خدمت مشغول می‌ شوند.



«زهره محمودی» اضافه کرد: در
حال حاضر در هنرستان پسرانه بهیاری
60 دانش‌آموز
و در هنرستان دخترانه بهیاری
63
دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و دو روز در هفته، مهارت‌های عملی
بالینی به آنان ارایه می شود./102

 

همراهی دانشکده پرستاری حضرت ام البنین(س) لامرد با سالمندان در سبک تغذیه سالم

نشست آموزشی با عنوان سبک تغذیه سالم در دوران سالمندی، به همت معاون آموزشی دانشکده پرستاری حضرت ام البنین(س) لامرد در مرکز درمانی صدیقه طاهره(س) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری حضرت ام البنین(س) لامرد، مدرس این نشست آموزشی با بیان اینکه فرصت های بهداشتی و درمانی برابر برای تمام سنین وجود دارد، بر مصرف ریزمغذی های موردنیاز در این دوران و پیشگیری از مشکلاتی مانند یبوست، آلزایمر و پوکی استخوان تاکید کرد.

«بتول شمسی» ورزش و مصرف مکمل ها از جمله ویتامین D در سالمندان را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: در سالمندان به دلایلی شامل کاهش توده چربی بدن و کاهش خطر تجمع، همچنین به دلیل کاهش توان پوست در سنتز ویتامین D، تغذیه ناکافی، بعضی بیماری ها شامل اختلالات گوارشی، فرسودگی و کاهش تراکم استخوانی و یائسگی در زنان سالمند، دوز مصرف ویتامین Dمصرفی از سوی پزشک افزایش می یابد./101

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 10891
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب