سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 81
  • زمان مطالعه : 23 دقیقه

خبر امروز / 13 مرداد

.

 در مرکز بهداشت شهدای والفجر برگزار شد: کارگاه آموزشی بررسی داده های آزمایشگاهی
در بیماری ها



مسوول
واحد اداره امور آزمایشگاه های مرکز بهداشت والفجر گفت: در گذشته پزشکان از راه
مشاهده و شرح حال بیمار، بیماری را شناسایی می کردند، اما امروزه طیف وسیعی از گزینه
های آزمایشی در اختیار پزشکان قرار دارد.

 


به
گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، «طاهره پاکدل» افزود: آزمایش های
مختلف خون، ادرار و دیگر مایعات بدن، برای پزشکان، این امکان را فراهم می آورد تا ارزیابی
دقیق تری از عوامل بیماری زا، مواد مغذی و مواد زاید در بدن را داشته باشند که با
توجه به نتایج آزمایش ها، کارکرد ارگان های مختلف بدن مانند کلیه ها و کبد را بررسی
کرده و به تشخیص و درمان بیماری و همچنین پیگیری روند بهبود بیماران می پردازند.



او با
بیان اهمیت تفسیر صحیح نتایج و داده های آزمایشگاهی با توجه به وضعیت بالینی بیماران،
ادامه داد: نشست آموزشی تفسیر داده های آزمایشگاهی با هدف آشنایی پزشکان و کارکنان
آزمایشگاه با چگونگی تفسیر داده های آزمایشگاهی در مرکز بهداشت شهدای والفجر
برگزار شد./103

 




کنترل و
مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو؛ محور نشست سلامت و امنیت غذایی شهرستان آباده



نشست سلامت و امنیت غذایی
شهرستان آباده با محوریت کنترل و مبارزه با بیماری تب «کریمه کنگو» با حضور اعضای
این کارگروه تخصصی، برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان شهرستان آباده، «زهرا اعرابی» دبیر کارگروه تخصصی سلامت و امنیت
غذایی این شهرستان گفت: پیگیری مسایل سلامت و کلرزنی آب شهرستان، تصفیه فاضلاب
کشتارگاه، سلامت کشتارگاه طیور و کنترل بیماری تب «کریمه کنگو» از مهمترین محورهای
این کارگروه بود.

 


دکتر کریمی معاون بهداشتی
شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده نیز با اشاره به ماه های گرم سال و خطر شیوع
انواع بیماری های واگیر، از همکاری تیم کارشناسان بهداشت و درمان با اداره
دامپزشکی شهرستان برای آموزش و اطلاع رسانی پیرامون بیماری تب «کریمه کنگو» در سطح
شهرستان و محل های تولید و عرضه دام خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن روز «عید
قربان»، با همکاری اداره دامپزشکی و کشتارگاه ها، محل های ویژه ای برای ذبح دام و
نذورات شهروندان در نظر گرفته شده است.



رییس اداره دامپزشکی شهرستان
نیز در این نشست توضیح داد: تب «کریمه کنگو» بیماری خطرناک دامی است که مصرف گوشت،
فرآورده های دامی و تماس با گوشت، خون و ترشحات دام آلوده ممکن است به انسان انتقال
یابد.



دکتر «علیرضا فرخی» عامل
اصلی انتقال بیماری خونریزی کننده تب «کریمه کنگو» را انواع کنه ها برشمرد و
افزود: آلوده شدن و آلوده کردن حیوانات کوچک مانند جوجه تیغی، خرگوش و دام ها، موجب
بروز بیماری در این حیوانات شده و عوامل بیماری زای موجود در جسد این حیوانات در
صورت تماس با دام، سبب بروز این بیماری در دام می شود.



او با اشاره به بارندگی های فصل زمستان و بهار
گذشته که موجب رطوبت بالاتر محیط نسبت به سال های پیش و گرمای بیش از اندازه فصل
گرم امسال شده است، گفت: در ماه های آینده، امکان بروز و شیوع بیمارهای واگیر در
منطقه بالاتر رفته و برای جلوگیری از انتقال این بیماری در کشتارگاه های شهرستان، سردخانه
های مجهز فعال است.



دکتر فرخی با اشاره به اینکه
پس از ذبح، مرحله انجماد برای محصولات گوشتی انجام شده و پس از انجام انجماد گوشت،
آلودگی احتمالی این محصولات نیز، از بین می رود، عنوان کرد: شهروندان می توانند با
اطمینان کامل، محصولات گوشتی را که پس از انجام فرآیندهای بهداشتی و قانونی تولید
شده مصرف کنند.



او از مردم خواست که دام
مورد نظر را از محل های رسمی و با تایید اداره دامپزشکی تهیه کرده و از ذبح دام در
محیط های شخصی، غیربهداشتی و خارج از حوزه نظارت اداره دامپزشکی و کشتارگاه ها،
خودداری کرده و در تماس با دام و محصولات دامی و مصرف آن ها، بیشترین ایمنی و
بهداشت را رعایت کنند.



رئیس اداره دامپزشکی با هشدار
خطرناک بودن ابتلا به این بیماری و احتمال مرگ و میر نزدیک به سی درصدی در
مبتلایان گفت: دامپروران، قصاب ها، کادر بهداشتی و درمانی بیشتر در معرض ابتلا به
این بیماری هستند.



در نشست کارگروه تخصصی سلامت
و امنیت غذایی شهرستان آباده، «مریم اکبری» بخشدار، «پژمان حیدری» مسوول بهداشت
محیط شهرستان و روسای ادارات نیز حضور داشتند./103

 
 
در فراشبند
تاکید شد: فراگیری مهارت های فرزند پروری، گامی مهم برای ارتقای سلامت جامعه


کارگاه
آموزشی مهارت های فرزند پروری با حضور داوطلبان سلامت ادارات شهرستان فراشبند
برگزار شد
.



به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، دکتر «بابک اسلام زاده»
دکترای روانشناسی و مدرس این دوره آموزشی، با تاکید بر لزوم و اهمیت توجه به
فرزندان، گفت: امروزه هیچ پدر و مادری وجود ندارد که در زمینه رفتار با کودک خود
با مشکل مواجه نشده باشد.

 


او
با اشاره به وظیفه دشوار تربیت فرزندان و با تاکید بر اینکه دنیای کودکی با دنیای
بزرگسالان بسیار متفاوت است، افزود: بسیاری از افراد جامعه، از روش های تربیتی و
آموزشی نوین و پیشرفته، در رابطه با آموزش کودکان اطلاعات کاملی ندارند.



دکتر
اسلام زاده با بیان اینکه بیشتر پدران و مادران، بدون آموزش و آمادگی لازم در مسیر
تربیت فرزندان گام می گذارند و با آزمون و خطا دانش مهارت ‌های فرزندپروری را کسب
می ‌کنند، تاکید کرد: هر پدر و مادری حق دارد ارزش ها، مهارت ها و رفتارهای مطلوب
موردنظر فرزندش را تقویت کند.



او
با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری و اختلالات روحی، روانی بزرگسالان، در
کودکی یافت می شود، گفت: علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی، نحوه رفتار پدر و
مادر و محیطی که کودک در آن رشد می کند در نوع رفتار و روح و روان کودک تاثیر می
گذارد.



این
دکترای روان شناسی افزود: با آموزش مهارت های فرزندپروری می توان پدر و مادر را
برای سازگاری با تنش ها و مشکلات آسیب زننده به زندگی کودکان، توانمند کرد.



دکتر
اسلام زاده با بیان اینکه مهارت های فرزندپروری گامی مهم برای ارتقای سلامت جامعه
است گفت: فراگیری مهارت ‌های فرزندپروری، می ‌تواند به عنوان یکی از راه‌ های موثر
در کاهش مشکلات رفتاری در کودکان باشد.



«شهربانو
ابراهیمی» کارشناس مشارکت های مردمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند نیز گفت:
در این کارگاه آموزشی داوطلبان سلامت ادارات و مربیان مهد کودک، با مهارت های
زندگی و شیوه های فرزندپروری در جامعه امروز، باورهای درست و نادرست در خصوص فرزند
پروری، سبک و شیوه های فرزند پروری، اصول فرزندپروری و مدیریت رفتار کودکان با
والدین، علت های بروز مشکلات رفتاری کودکان و ارتباط مثبت با کودکان، تقویت
رفتارهای مطلوب، دستور دادن و قانون گذاری، مدیریت رفتارهای نامناسب، مدیریت
موقعیت‌ های دشوار و برنامه‌ریزی برای آینده آشنا شدند
.



او
افزود: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقا و توانمند سازی داوطلبان سلامت ادارات
شهرستان فراشبند برگزار شد
./105

 




عیادت امام جمعه سپیدان از بیماران بیمارستان امام حسین(ع)



به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس نهاد نماز جمعه، امام جمعه
سپیدان به همراه مسوولان سلامت و جمعی از روسای ادارات، از بیماران بیمارستان امام
حسین(ع) عیادت کرد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، حجت
الاسلام و المسلمین «موسوی انور» به همراه رییس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از
روسای ادارات به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس نهاد نماز جمعه، از بخش های مختلف
بیمارستان امام حسین(ع) بازدید و از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرد.



امام جمعه سپیدان از بخش های درمانگاه تخصصی، بخش بستری
زنان و مردان، بخش اطفال،
CCU و ساختمان کلینیک تخصصی مستقل شهرستان
بازدید و از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات درمانی در این مرکز درمانی قرار
گرفت./105

 




برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر
ویژه بهورزان زرقان



کارگاه آموزشی مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر، ویژه
بهورزان در شبکه بهداشت و درمان زرقان، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، کارشناس
مسوول مبارزه با بیماری های واگیر گفت: مراقبت سندرمیک بیماری ها به عنوان یک
الگوی جدید در نظام مراقبت بیماری هاست.



«محمدحسین باقری» افزود: تاریخچه مراقبت بیماری ها در ایران،
نشان دهنده آن است که برقراری نظام مند جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آن و به دست
آوردن یکسری داده های قابل عمل از چندین سال گذشته، مرسوم بوده و با عنوان مراقبت
رایج و یا مراقبت معمول، اجرا شده است.



او با بیان اینکه همواره در مورد شناسایی قطعی بیماری های
میکروبی و ویروسی، زمان قابل توجهی صرف شده، یکی از نقایص این نظام را ایجاد فاصله
بین زمان بروز و زمان پاسخ دانست.



کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و
درمان زرقان عنوان کرد: اگر شناسایی بیماری های واگیر را بر سه محور تشخیص محتمل،
مظنون و قطعی مورد توجه داشته باشیم و اقدام خود را برای مهار و کنترل آن به زمان شناسایی
قطعی مرتبط بدانیم، در بروز طغیان ها و همه گیری وسیع با مشکل مواجه می شود، یک سری
از اپیدمی ها با توجه به ماهیت و نوع جرم عامل بیماری زا می تواند پس از یک مدت
مشخص و ایجاد خسارت خود، محدود شونده بوده و نتوان در زمان بروز همه گیری مداخله
ای به هنگام کرد.



باقری اضافه کرد: نظام مراقبت سندرمیک به عنوان یک الگوی
جدید در نظام مراقبت بیماری ها می تواند این فاصله ها را کمتر کرده و ما را به یک
تشخیص مظنون برساند و با اجرای این روش نو، میزان دستیابی به تعداد بیشتر از
مبتلایان براساس نشانگان بیماری در زمان کمتری محقق شود، همچنین مداخله های موثر
در کاهش دردها و کاهش مرگ و میر مبتلایان می تواند شرایط را برای کنترل سریع تر
طغیان و همه گیری فراهم آورد./103

 




برگزاری کلاس آموزشی تخلیه و اسکان اضطراری و مدیریت بحران
در شهرستان مهر



کلاس آموزشی تخلیه و اسکان اضطراری و مدیریت بحران ویژه
کارکنان حوزه بهداشتی شهرستان مهر، با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال
احمر برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، «سید
حسن خلیلی»، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در جمع شرکت کنندگان در این
کلاس آموزشی چرخه مدیریت بحران و بلایا، اصول خطرسنجی، راهکارهای کاهش آسیب، فازهای
آمادگی در خطر، طرح ها، نوع و سطوح تخلیه اضطراری را معرفی کرد.



تجهیزات مورد نیاز و طرح عملیات در شرایط اضطراری، اصول
علامت گذاری مسیرهای تخلیه و خروجی ها و مدیریت خطر و بحران از دیگر مباحث آموزشی
بود که از سوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در این کلاس آموزشی ارائه
شد.



در این کلاس آموزشی که کارشناسان ستاد شبکه بهداشت و درمان،
کارشناسان، کاردان ها، مراقبان سلامت و بهورزان شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی،
پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت حضور داشتند، «میثم نیک نام» مسوول واحد
آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان مهر، روش های تخلیه اضطراری در زمان وقوع بحران،
اصول انتقال و خروج مصدومان از محل حادثه و شرح وظایف دستگاه های خدمت رسان در
بحران را ارایه کرد./105



 

برگزاری آیین کلنگ زنی پایگاه اورژانس شهرک غدیر داراب


آیین کلنگ زنی پایگاه
اورژانس 115 شهرک غدیر، با حضور فرماندار شهرستان داراب، سرپرست شبکه بهداشت و
درمان و جمعی از مدیران و مسوولان شهرستان برگزار شد
.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز
مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوول اورژانس شهرستان
داراب گفت: این پایگاه با مساحت
120
مترمربع زیربنا و در زمینی به مساحت
هزار
مترمربع به همت «نوازالله انصاری» نیک اندیش عرصه سلامت، با هزینه دویست میلیون
تومان در مدت یک سال ساخته می شود.



«جاسم محمدی» افزود: امدادرسانی به موقع و مناسب
به مردم، مهمترین استراتژی اورژانس 115 بوده و برای ایجاد محیطی متناسب با
استانداردهای روز و ارایه خدمات امداد و پزشکی بهینه به مردم در هنگام وقوع حوادث
احتمالی، پروژه ساختمان اورژانس
115
در این منطقه انجام می شود
.



او ادامه داد: این پایگاه در
کیلومتر
35
محور داراب_بندرعباس احداث می شود
./103



 

برگزاری چهارمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی
شهرستان سپیدان
/اجرای برنامه کنترل چاقی کودکان و نوجوانان در سپیدان


چهارمین نشست کارگروه سلامت
و امنیت غذایی شهرستان سپیدان، با حضور معاون فرماندار، مسوولان شبکه بهداشت و
درمان سایر ادارات برگزار شد
.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان سپیدان، معاون فرماندار این شهرستان سلامت و امنیت را دو مقوله مهم
در زندگی انسان برشمرد و
گفت:
اقدامات شایسته ای در راستای تامین سلامتی مردم طی سال های اخیر در سطح کشور و به
دنبال آن شهرستان سپیدان انجام شده که از جمله آن می توان به بسیج ملی کنترل
فشارخون اشاره کرد.



مهندس «فرهاد ضیایی» همکاری تمامی
ادارات و نهادهای شهرستان را برای اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بسیار مناسب
ارزیابی کرد و افزود: طبق آمار ارائه شده 28 هزار و 228نفر از مردم سپیدان در بسیج
ملی کنترل فشارخون مشارکت داشته اند که نتیجه تلاش همکاران در این برنامه، شناسایی
چهار هزار و 669 بیمار مبتلا به فشارخون بالا بوده است.



رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان
نیز در این نشست از اجرای برنامه جامع مدیریت و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و
نوجوانان (طرح ایران اکو ) در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حدود 20 درصد
کودکان و نوجوانان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، برنامه ملی پیشگیری و کنترل اضافه
وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان ابلاغ و برنامه ریزی های لازم برای اجرای هرچه
مطلوب تر این طرح در شهرستان انجام شده است.



مهندس«سیاوش کریمی» افزود:
اجرای طرح ایران اکو نیازمند مشارکت همه سازمان های مرتبط از جمله آموزش و پرورش، ورزش
و جوانان، شهرداری، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.



در این نشست پس از تبادل نظر
اعضاء مواردی از جمله اعلام لیست متولیان امر کلرزنی در روستاهای تحت پوشش، برگزاری جلسه توجیهی آموزشی در خصوص ضرورت انجام
کلرزنی و نحوه صحیح انجام آن با حضور دهیاران، شوراها و آبداران روستاها، پیگیری برای
افتتاح کشتارگاه جدید اردکان در هفته دولت و پیگیری شروع فعالیت های اجرایی احداث سایت
زباله از سوی شهرداری اردکان تصویب شد./105



 
کیفیت بالای ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد
از نگاه ناظر کشوری


با حضور مدیرکل توسعه منابع
فیزیکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از پروژه های عمرانی حوزه سلامت
شهرستان لامرد، بازدید شد.



به گزارش روابط عمومی
بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد، مدیرکل توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت، درمان
و آموزش پزشکی با تقدیر از حضور نیک اندیشان در اجرای پروژه های حوزه سلامت، اجرای
پروژه های مختلف حوزه سلامت شهرستان لامرد با مشارکت نیک اندیشان حوزه سلامت این
شهرستان را مطلوب توصیف کرد.

 


مهندس «امیر ساکی» افزود: ساختمان
جدید بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد از نظر کیفیت، اجرا و ساخت، در ردیف بهترین
بیمارستان های کشور است.



رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)
لامرد، از پیشرفت 80 درصدی ساختمان جدید این بیمارستان خبر داد و افزود: این
بیمارستان با 124 تخت و زیربنای ده هزار 890 مترمربع، در سال 94 کلنگ زنی شده ست
که پس از اتمام اسکلت، ادامه کار از سوی یکی از نیک اندیشان حوزه سلامت و با نظارت
مدیریت منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال تکمیل است.



دکتر «فریبرز غفارپسند» با
تقدیر از «سید محسن علوی» نماینده مردم شهرستان های مهر و لامرد در مجلس شورای
اسلامی، از حضور دکتر «سالار خواجه پور» مدیر توسعه منابع فیزیکی و نظارت بر طرح
های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید خبر داد و اضافه کرد: روند
اجرای این پروژه به خوبی در حال انجام است و در شورای فنی استان فارس، کیفیت ساخت ساختمان
این بیمارستان از سوی کارگروه نظارت استان مورد تایید و تقدیر قرار گرفته است.



او اظهار امیدواری کرد با
تامین به موقع منابع، این بیمارستان تا پایان سال به بهره برداری برسد.



این بازدید، نهم مرداد با حضور
«سید محسن علوی» نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، «حسین
شبانی نژاد» فرماندار لامرد، دکتر «سالار خواجه پور» مدیر توسعه منابع فیزیکی و
نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام شد./102








خط قرمز مجموعه بهداشت؛
سلامتی مردم



پنج واحد نانوایی به دلیل بی توجهی به اخطار‌ها و رعایت نکردن
موازین بهداشتی، به دستور قضایی و با همکاری نیروی انتظامی تعطیل شد.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت و درمان منطقه آباده طشک، رییس مرکز بهداشت و درمان این منطقه گفت: این واحدهای صنفی به
دلیل بی توجهی به آموزش، تذکرها و اخطار‌های بازرسان بهداشت محیط، با دستور مقام
قضایی تعطیل شد.



«خسرو
زارعی»افزود: مرکز بهداشت آباده طشک، برای ارتقای فرهنگ بهداشتی و آموزش مردم،
اقدام به نصب بنر در نانوایی ها و توزیع پمفلت در بین مردم کرده است.



مسوول واحد
بهداشت محیط مرکز بهداشت و درمان منطقه اباده طشک نیز گفت: در یک سال گذشته، نشست
های توجیهی در مرکز بهداشت و بخشداری با متصدیان نانوایی برگزار و بر موضوع خطرها
و آسیب های قراردادن نان داغ در پلاستیک و سرطانزا بودن آن، تاکید شده است.



«مصطفی بابری» گفت: پس از بازرسی نانوایی ها از سوی کارشناسان
سلامت محیط و نماینده بخشداری، این موضوع در نشست شورای بهداشتی به صورت ویژه
بررسی
و متخلفان به مراجع قضایی
معرفی شدند.



کارشناس
بهداشت محیط مرکز بهداشت و درمان آباده طشک نیز
در
حمایت از کمپین «نه به پلاستیک» و عوارض ناشی از استفاده مواد غذایی در ظروف
پلاستیکی عنوان کرد: استفاده از ظروف یک بار مصرف، خطر ابتلا به سرطان کبد را
افزایش داده است و این ظروف علاوه بر سمی بودن، به دلیل آزاد کردن ماده «مونومر
استایرن» موجب ایجاد سرطان کبد می ‌شود و استفاده درازمدت از این ظروف،
مشکلات گوارشی، خستگی و ناراحتی اعصاب را به همراه می آورد.



مهندس «جواد میرشکاری» اعلام کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در
مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، با سامانه
190 تماس بگیرند./103



 

ارزیابی پروژه های عمرانی حوزه
سلامت شهرستان مهر در بازدید مدیرکل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی
وزارت بهداشت


ناظران
کشوری و استانی، بر بهره برداری از ساختمان الحاقی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا
(س) شهرستان مهر طی مدت چهار ماه تاکید کردند.



به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، مهندس «امیر ساکی» مدیر کل
دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، در بازدید از پروژه
سلامت گفت: این بخش از بیمارستان که تاثیر بسزایی در ارتقای چرخه سلامت و خدمات
رسانی به مردم شهرستان مهر را دارد، لازم است طی چهار ماه آینده تکمیل و تجهیز شده
و به بهره برداری برسد.

 


دکتر «یوسف
نریمانی» سرپرست بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) نیز با بیان اینکه این بازید با
هدف ارزیابی روند ساخت و ساز پروژه های عمرانی حوزه درمان این شهرستان، انجام شد، افزود:
بیمارستان خیرساز «صدیقی» شهر گله دار از دیگر پروژه های در دست احداث حوزه سلامت
شهرستان مهر است که از سوی این هیات ناظر مورد ارزیابی قرار گرفت و در صورت تکمیل
ساخت و ساز تا آبان سال جاری و تجهیز تا پایان سال 98، به بهره برداری می رسد.



در این
بازدید، دکتر «سالار خواجه پور» مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه
علوم پزشکی شیراز، دکتر «سید محسن علوی» نماینده مردم شهرستان های مهر و لامرد در
مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون عمرانی فرمانداری و جمعی از مسوولان شهرستان
مهر نیز، حضور داشتند./103



 

برگزاری کلاس های آموزشی
ویژه کارکنان جدید بیمارستان حافظ


کارکنان
جدید مرکز آموزشی درمانی حافظ، با قوانین این مرکز آشنا شدند.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی
حافظ، سوپروایزر آموزشی بیمارستان حافظ گفت: آموزش کارکنان جدید یکی از برنامه های
با اهمیت در آموزش ضمن خدمت و شامل تمام فعالیت هایی است که با هدف تغییر در ساختارهای
شناختی، نگرشی و مهارتی کارکنان بیمارستان در بدو خدمت، انجام می شود.



«لادن همایون سیرت» اضافه کرد: این آموزش ها به
گونه ای است که سطح دانش، آگاهی و مهارت های فنی و حرفه ای کارکنان را ارتقا داده
و رفتار مطلوب در آنها ایجاد کند تا آماده انجام وظایف و مسوولیت های شغلی خود
شوند.



این کلاس های آموزشی دو روزه با حضور مدیر
خدمات پرستاری، مسوول حفاظت فیزیکی، مسوول بهبود کیفیت و سایر مسوولان بیمارستان حافظ،
برگزار شد./102

 




گرامیداشت هفته جهانی
شیر مادر در بیمارستان حافظ



همزمان
با هفته جهانی شیر مادر، کلاس های آموزشی مادران باردار در روز جهانی شیر مادر در
بیمارستان حافظ، برگزار شد.



به
گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حافظ، معاون آموزشی این مرکز آموزشی درمانی در
این کلاس آموزشی، با تاکید بر اهمیت شیر مادر در دین اسلام گفت: پیامبر اسلام حضرت
محمد مصطفی(ص) می فرماید که
اگر
مادری شب شیر دهد، برای هر جرعه شیری که می دهد، پاداش او معادل آن است که هفتاد
بنده را در راه خدا آزاد کرده است.



دکتر «زهرا هاشمی»
ادامه داد
: شیر مادر همه مواد موردنیاز شیرخوار
را به مقدار مناسب و همراه با مواد ایمنی بخش داراست و به عنوان غذایی بی نظیر
برای تغذیه شیرخواران شناخته می شود.



او اضافه
کرد: مادران شیرده کمتر دچار بیماری هایی مانند سرطان پستان، رحم و تخمدان می شوند
و در هنگام کهولت، کمتر دچار شکستی استخوان ران می شوند.



مسوول
آموزش مادران باردار بیمارستان حافظ با تاکید بر اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر
گفت: به مناسبت روز جهانی شیر مادر، 80 مادر باردار برای شرکت در کلاس های آموزشی
دعوت شدند.



«لیلا
گرگین» افزود: در تغذیه با شیرمادر،
پیوند
عاطفی که بین مادر و کودک برقرار می شود، باعث تنظیم تعداد تنفس و ضربان قلب نوزاد می شود./102



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 8504
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب