جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/04/18
  • - تعداد بازدید: 202
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

حمایت از کارآفرینی در حوزه سلامت/ بهره برداری از 68 موسسه درمانی در سال گذشته

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سال گذشته پروانه بهره برداری 68 موسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه های معاونت درمان دانشگاه صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» گفت: ظرفیت های بی شماری در حوزه سلامت فارس وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این استان شود.

او افزود: توسعه اشتغال در بخش سلامت در چهارچوب قانون و مقررات و با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی همواره مورد توجه و تاکید مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت، اضافه کرد: در سال گذشته 68 پروانه بهره برداری موسسات درمانی صادر شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه صدور پروانه های بهره برداری این موسسه ها در اداره ارزیابی و صدور پروانه های معاونت درمان انجام می شود، ادامه داد: وظیفه این اداره قانونمند کردن فعالیت مراکز و موسسات درمانی از طریق صدور پروانه های مربوطه و انطباق آنها با قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دکتر شریفی افزود: فعالیت هر مرکز یا موسسه درمانی بدون صدور مجوز از سوی این اداره، قانونی نیست و از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

تمدید 310 پروانه موسسه درمانی، صدور موافقت اصولی با هزار و هشت موسسه، افزایش بخش، تجهیزات سرمایه ای و بررسی 210 نقشه فضای فیزیکی موسسات درمانی، بخشی از عملکرد اداره ارزیابی و صدور پروانه های معاونت درمان در سال گذشته بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

استمرار حمایت از بخش خصوصی با صدور 32 پروانه بهره برداری موسسات درمانی در 3 ماه نخست سال جاری

دکتر شریفی با اعلام اینکه روند حمایت از کارآفرینی و توسعه اشتغال در بخش سلامت در سال جاری نیز ادامه دارد، از صدور 32 پروانه بهره برداری موسسات درمانی در 3 ماه نخست سال جاری خبر داد.

او با اشاره به اینکه همکاری بخش خصوصی از حوزه درمان در دوران کرونا قابل تقدیر است، گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی در استان و نیاز مردم به دریافت خدمات پزشکی، توسعه ارائه خدمات درمانی در تمامی ابعاد لازم به ویژه تجهیزات پزشکی در سراسر استان در دستور کار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 87954
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب