جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/04/17
  • - تعداد بازدید: 122
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فراشبند

توقیف 3 دستگاه و ابزار خدمات غیر مجاز در یکی از آرایشگاه های زنانه دهرم

در گشت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان و کارشناس مرکز جامع سلامت دهرم، از یک آرایشگاه‌ زنانه در شهر دهرم، سه دستگاه غیرمجاز پاکسازی صورت کشف و توقیف شد.  

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، با اشاره به اینکه قوانین مشخصی برای فعالیت و نوع خدمات در صنف آرایشگری تدوین شده که رعایت نکردن آنها تخلف محسوب می‌شود، گفت: در صورت مواجهه با این موارد، ضمن توقیف و جمع آوری دستگاه‌ های مورد استفاده و معرفی آنها به مراجع قضایی، با متخلفان برخورد قانونی می‌ شود.

مهندس «زهرا کریم پور»، انواع خدمت با عنوان تراپی و درمان در حوزه پوست و مو مانند، هیدروتراپی، مزوتراپی و کربوکسی تراپی، دستگاه های کمک لاغری موضعی، میکرونیدلینگ و تزریق ماده رنگی به پوست و زیر پوست از طریق سوزن و فیزیکی شیمیایی(تاتو)، پیلینگ و لایه برداری پوست از طریق شیمیایی یا فیزیکی، هایفو، تزریق فیلر و بوتاکس و چربی، لیفتینگ با نخ، مجموعه خدمات تحت عنوان فیشیال، زالو درمانی، کاشت مو و ابرو، پیرسینگ، الکترولیز، استفاده از هرگونه لیزر پزشکی، حلزون تراپی را از تجهیزات و خدمات غیر مجاز در آرایشگاه ها بر شمرد و افزود: انجام این موارد، علاوه بر ممنوعیت استفاده در آرایشگاه ها، در مراکز مشابه صنفی بدون مجوز تشخیصی و درمانی و منازل ممنوع و تبلیغات این موارد نیز به هر روش ممنوع است و دخالت در امر پزشکی به شمار می رود.

او تاکید کرد: آرایشگران تنها مجاز به انجام کارهای آرایشی و پیرایشی بر روی پوست و ناخن و موی مشتری بوده و به هیچ وجه مجاز به انجام موارد متفرقه و اقداماتی که دخالت در امر پزشکی محسوب می شود، نیستند.

کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، ادامه داد: تنها دستگاه مجاز در آرایشگاه های زنانه، دستگاه های معتبر میکرو پیگمنتیشن برای هاشور ابرو(تاتوی سطحی) و تنها دستگاه مجاز در سالن های آراستگی و زیبایی، دستگاه معتبر میکرودرم ابریژن مدل خانگی (H) است.

کریمپور یادآور شد: در همین راستا، در گشت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان و کارشناس مرکز جامع سلامت دهرم، از یک آرایشگاه‌ زنانه در شهر دهرم، سه دستگاه غیرمجاز پاکسازی صورت کشف و توقیف شد.

پایان خبر 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 104965
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

تنظیمات قالب