جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/04/31
  • - تعداد بازدید: 240
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

تمرین دورمیزی مدیریت بحران در مسمومیت های شیمیایی اجرا شد

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برگزاری تمرین دورمیزی مدیریت بحران با پیش فرض مسمومیت های شیمیایی و با حضور مدیران و اعضای نمودار فرماندهی حادثه(ICS)  در این معاونت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدرضا کریمی» گفت: این تمرین دورمیزی، اقدامی در راستای شبیه سازی بحران، پیشنهاد و به چالش کشیدن برنامه های عملیاتی برای مقابله با آن است که با هدف آشناسازی کارکنان با شرح وظایف، تمرین برنامه نویسی در کمترین زمان، برقراری ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی، شناسایی نقاط قوت اعضای نمودار فرماندهی حادثه (ICS) و ارزیابی موانع موجود در برنامه بحران معاونت بهداشت برگزار شد.

او مهمترین اهداف این تمرین را فرصت دادن به شرکت کنندگان برای ارزیابی ظرفیت ها و برنامه های جاری، پاسخ به شرایط اضطراری، تمرکز بر فرآیندهای تصمیم گیری، شناسایی و بازبینی اولویت ها و مسوولیت ها با توجه به اطلاعات جدید و ایجاد پاسخ مناسب در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه برشمرد.

دکتر کریمی با اشاره به اهمیت اجرای تمرین های دورمیزی، هزینه اجرای اینگونه برنامه های تمرینی را در مقایسه با هزینه ای که در هنگام حادثه به نظام سلامت و مردم وارد می شود، بسیار کمتر ارزیابی کرد و افزود: این نشان دهنده هزینه اثربخشی مثبت برگزاری تمرین های دورمیزی است.

مسوول واحد مدیریت بلایا و کاهش خطر حوادث معاونت بهداشت نیز دلیل اهمیت اجرای این تمرین در مرحله پیش از بحران را هم افزایی توانمندی های موجود برای آمادگی زمان رخداد بحران واقعی عنوان کرد.

«علی سمتی» افزود: این تمرین نوعی ارزیابی برای سنجش توانمندی‌ های افراد و همچنین کارکردهای مشترک و اختصاصی هر یک از واحدهای ستادی معاونت بهداشت است که بستری مناسب برای اقدام در یک بحران و فضای واقعی ایجاد می کند.

این تمرین دورمیزی با آموزش اصول نگارش پیش فرض(سناریو) و روند اجرای آن، با حضور دکتر «زهرا توفیقی» کارشناس مسوول حوادث و فوریت های پزشکی واحد EOC دانشگاه علوم پزشکی شیراز همراه بود./محمدرضا زارعی

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 88141
کوثر  آزموده
خبرنگار

کوثر آزموده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب