جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/04/16
  • - تعداد بازدید: 117
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت

تعطیلی عطاری متخلف و مداخله گر در امور درمان، در شهرستان مرودشت

یک عطاری متخلف به دلیل مداخله در امور درمان، از سوی تیم نظارتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان، تعطیل شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، سرپرست واحد بهداشت محیط شبکه با اشاره به تعطیلی یک عطاری متخلف در این شهرستان گفت: این واحد صنفی متخلف پس از دریافت گزارش ‌های مردمی از سوی تیم نظارتی کارشناسان بهداشت محیط، کارشناسان معاونت غذا و دارو و کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مرودشت و با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی شهرستان مرودشت تعطیل شده است.

«حمید کرمی» اضافه کرد: با انجام تحقیقات و بررسی ‌های کارشناسی مشخص شد که این عطاری‌ در زمینه دخالت در امور پزشکی و درمانی فعالیت می‌کند که در همین راستا پرونده تخلف برای این عطاری تشکیل و به مراجع قانونی و قضایی ارجاع شد.

معاون غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز بیشتر تخلفات عطاری ‌ها را دخالت در امور پزشکی و تجویز انواع دارو به ویژه داروهای روان ‌گردان، کمک جنسی، چاقی و لاغری بیان کرد و ادامه داد: تنها مرجع عرضه داروهای گیاهی مجاز، داروخانه ‌ها هستند و شهروندان برای مصرف داروهای گیاهی باید با پزشک یا داروساز مشورت کنند.

دکتر «جواد هوشیار» افزود: واحدهای عطاری باید دارای پروانه کسب از صنف عطاری باشند و متصدی عطاری نیز باید کارت بهداشت را از مراکز مربوطه دریافت کند.

او با هشدار نسبت به مصرف هرگونه محصولات و گیاهان دارویی و با ادعاهای خاص و بدون مجوز از سازمان غذا و دارو، از شهروندان خواست در صورت مشاهده اینگونه محصولات در عطاری‌ ها و سایر مراکز عرضه، موضوع را به سامانه ۱۹۰ ستاد خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند یا با شماره 07143332646 معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، تماس بگیرند.

پایان خبر

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 104865
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

تنظیمات قالب