جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/06/05
  • - تعداد بازدید: 55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در 5 ماه نخست سال؛

بیش از 10 هزار و 860 دوز واکسن در مرکز بهداشت آباده تزریق شده است

به گفته رئیس مرکز بهداشت آباده، در بازه زمانی پنج ماه نخست سال، بیش از 10 هزار و 860 دوز از انواع واکسن ها در این مرکز و مراکز تابعه به گروه های هدف تزریق شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده، «محسن کرم نژاد» با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: واکسیناسیون از موثرترین مداخلات بهداشتی شناخته شده است که در ارتقای سلامت افراد جامعه به ویژه گروه های آسیب پذیر مانن: کودکان، زنان باردار و سالمندان موثر است و بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت(WHO) انجام واکسیناسیون، سالانه از مرگ حدود دو و نیم میلیون کودک زیر 5 سال در جهان جلوگیری می کند.

او اضافه کرد: در راستای سیاست های ملی و با توجه به اهمیت تزریق به موقع انواع واکسن ها به گروه های هدف، مرکز بهداشت شهرستان آباده با جدیت این موضوع را دنبال می کند.

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت آباده نیز در این زمینه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد، بیش از 10 هزار و 860 دوز واکسن برای کودکان زیر پنج سال، زنان باردار، سالمندان، افراد حیوان گزیده، سربازان و دانش آموزان تزریق شده است.

«احمد کریمی فرد» اضافه کرد: واکسن جدید پنوموکوک نیز از سیزدهم مرداد به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه شده است که این واکسن در سه نوبت دو، چهار و دوازده ماهگی تزریق شده و با تزریق این واکسن از مرگ و میر، بستری شدن و ابتلا کودکان به مننژیت(عفونت پرده های مغز)، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم و بسیاری از بیماری های دیگر  به علت باکتری پنوموکوک پیشگیری می شود.

پایان خبر

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 106954
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

تنظیمات قالب