جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/04/06
  • - تعداد بازدید: 50
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری کارگاه معرفی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

.

گارگاه یک روزه معرفی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله Problem-Based
Learning (PBL)
 ویژه
اساتید و دانشجویان، به میزبانی دانشکده های دندانپزشکی و پزشکی و با هماهنگی
معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

 


به
گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و
درمانی شیراز، معاون بین الملل دانشگاه گفت: با توجه به اهمیت برگزاری نشست‌های
آموزشی در سطح ملی و فراملی، معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزاری وبینار، کارگاه ها
و  ژورنال کلاب را در دستور کار قرار داده
است تا شرایط تبادل ایده محققان و متخصصان فراهم شود.



دکتر «سید حسن سراج» افزود:
در همین راستا از تمامی اساتید و همکاران در گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی
دانشگاه دعوت می شود تا در صورت تمایل به برگزاری برنامه‌های مشابه، درخواست خود
را به این معاونت ارسال کرده تا در فهرست برنامه‌های آینده قرار گیرند.



استاد دانشگاه «بریتیش کلمبیا» نیز هدف از آموزش، به ویژه آموزش
پزشکی را تربیت افرادی دانست که در پایان دوران تحصیل از توانایی تفکر، استدلال و
حل مسئله برخوردار باشند.



دکتر «مطیعیان نجار» دانشجویان را رکن اصلی آموزش معرفی
کرد که باید فرصتی فراهم شود آنان نیز در این امر حضور فعالانه داشته باشند و
آموزش از شیوه سنتی استاد-شاگردی خارج شود.



او ادامه داد: امروزه روش های نوین یادگیری و یاددهی در گروه
های کوچک به کار گرفته می شود که یکی از مطرح­ترین این روش ها
PBL است و در پی آن دانشجویان با کسب مهارت، قادر به حل چالش ها و
مشکلات همراه با تفکر انتقادی می شوند.

 


دکتر «مطیعیان نجار» اظهار کرد: در روش سنتی، راهبرد اصلی
آموزش خطی بوده که در آن مدرس آنچه را که باید انجام شود تعیین می کند و اطلاعات و
جزئیات در ابتدا به دانشجو ارائه می شود، اما در روش آموزش مبتنی بر حل مسئله،
ابتدا مسئله ای خاص
(Case)
مطرح شده، سپس دانشجویان در گروه های کوچک و زیر نظر یک مربی (
Tutor) به درک و  تبادل
نظر دربارۀ آن می پردازند.



استاد دانشگاه «بریتیش کلمبیا» اضافه کرد: در این گروه­ ها
تلاش بر این است که دانشجویان با استفاده از دانش و اطلاعاتی که از منابع موجود
گردآوری کرده­اند، به حل مسئله بپردازند و مربی نیز به صورت غیرمستقیم در هدایت
بحث آنان را یاری می کند و در پایان، ضمن ارزیابی عملکرد گروه، بازخورد مناسب
ارائه می شود.



دکتر مطیعیان نجار با اشاره به مطالعاتی که نشان می دهد دانشجویانی
که به روش
PBL
آموزش دیده اند، از افرادی که روش های یادگیری سنتی را گذرانده­اند، عملکرد بسیار
بهتری داشته­ اند، یادآور شد: امروزه تعدادی از دانشگاه های برتر دنیا این روش را برای
آموزش به دانشجویان پزشکی و دانپزشکی به کار گرفته­اند، همچنین این روش منجر به
بهبود یادگیری، بهبود حفظ مطالب، کاهش انزوای دانشجویان و تعامل و ارتباط بیشتر با
دیگران می شود.



در این کارگاه با ارائه یک Case، دانشجویان با نحوه ارائه عملی PBL آشنا شدند.



پایان خبر



 



  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 62632
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب