جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/02/23
  • - تعداد بازدید: 181
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس دانشگاه در جمع اعضای اعضای کمیته پویش سلامت دهان و دندان تاکید کرد؛

برنامه‌ریزی و کارشناسی اقدامات پایه و سلامت محور با هدف تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه به عنوان بیشترین عامل موفقیت در حوزه سلامت دهان و دندان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست هم اندیشی با اعضای کمیته پویش سلامت دهان و دندان، بیشترین عامل موفقیت در حوزه سلامت دهان و دندان را برنامه‌ریزی و کارشناسی اقدامات پایه و سلامت محور با هدف تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست که در راستای توسعه آگاهی بخشی عمومی و توجه خانواده ها به سلامت دهان و دندان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران و فعالان این حوزه، بر پایش اثربخشی اجرای طرح‌های عملیاتی سلامت محور در حوزه سلامت دهان و دندان تاکید کرد.

او اجرای پویش ملی سلامت دهان و دندان را نیز اقدامی در زمینه افزایش توجه خانواده ها به سلامت دهان و دندان به ویژه در زمینه سلامت دهان و دندان کودکان دانست و ادامه داد: با معاینه های گسترده انجام شده در مدارس، میزان پوسیدگی دندان بسیاری از دانش آموزان شناسایی شد و برای پیشبرد اهداف این حوزه، برگزاری برنامه های مشترک با دستگاه های اجرایی استان به ویژه آموزش و پرورش، تلاش برای تامین اعتبار و تقویت زیرساخت های موثر سلامت محور برای تامین سلامت جامعه از اولویت های مهم مسوولان دانشگاه است.

دکتر حسینی با تاکید بر اهمیت اقدامات سلامت محور، اجرای این پویش ملی را نیز تلاشی در این راستا خواند و ادامه داد: لازم است آموزش و اقدامات کاربردی و پایه سلامت محور، نظیر دو بار مسواک زدن در روز را از مدارس آغاز کنیم.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس انجام اقدامات موثر بهداشتی و سلامت محور در این پویش را نوعی سرمایه‌گذاری موثر عنوان کرد و گفت: اقدامات بهداشتی در زمینه جسم، روح و روان، موجب تامین سلامت نیروی انسانی موثر در جامعه می‌ شود و بی شک، نیروی انسانی سالم، سرمایه‌ اصلی هر کشور است.

او با اشاره به تلاش مسوولان دانشگاه در راستای تامین اعتبار و توسعه محیط بهداشتی، درمانی، آموزشی، و پژوهشی در این زمینه تاکید کرد: ارتقای آگاهی خانواده‌ها در این حوزه با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی، می تواند اثری ماندگار، مفید و موثر در سلامت خانواده‌ها و جامعه برجای ‌گذارد.

دکتر «سعید افزون» سرپرست گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست پیرامون اقدامات و فعالیت هایی که در پویش سلامت دهان و دندان برای نخستین بار در دانشگاه برگزار و پیگیری شد، گزارشی ارایه داد.

همچنین دیگر مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست با بیان پیشنهاداتی، پیرامون شیوه اطلاع رسانی گسترده، چالش ها، همکاری و موارد مطرح شده در این حوزه به تبادل نظر پرداختند.

در این نشست از تلاش های دکتر «مریم بختیار» مدیرگروه آموزشی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و «فاطمه قاسمی» رییس اداره سلامت سازمان آموزش و پرورش فارس و به پاس تلاش برای پیشبرد برنامه های سلامت دهان و دندان و همکاری با مجموعه سلامت استان تقدیر شد.

این نشست عصر امروز یکشنبه، بیست و سوم اردیبهشت سال 1403 در مسجد حضرت امام جعفر صادق(ع) پردیس شهید دوران صدرا برگزار شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 101608
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب