جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/07/30
  • - تعداد بازدید: 128
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
همراه با شهدا؛

با شهید «محمد افتخاری» بیشتر آشنا شویم

در طی بیش از سه سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری ها و بیمارستان های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت.

همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و در ادامه نیز با شهدای مدافع حرم استان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و سپس با شهدای استان فارس آشنا شدیم.

این بخش از «همراه با شهدا» به  شهید «محمد افتخاری»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان فارس اختصاص دارد تا با زندگی و شخصیت این شهید والامقام، بیشتر آشنا شویم.

شهید «محمد افتخاری»

تاریخ و محل تولد: یکم تیرماه 1346 در رحمت آباد رودبار از توابع استان گیلان

تاریخ و محل شهادت: 28 مهر سال 1362 در درگیری با کومله در منطقه بانه

شهید «محمد افتخاری» یکم تیرماه 1346 در رحمت آباد رودبار از توابع استان گیلان دیده به جهان گشود.

دوران راهنمایی را در مدرسه ولی عصر(عج) شیراز به پایان رساند. دانش آموز بود که راهی جبهه جنگ شد و سرانجام 28 مهر سال 1362 در درگیری با کومله در منطقه بانه بر اثر اصابت گلوله آرپی‌جی به شهادت رسید.

پیکر پاکش در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت نامه شهید «محمد افتخاری»

تقوا را پیشه کار و زندگی خود سازید

«بسم الله الرحمن الرحیم

به‌نام خدای جهان آفرین، خدایی که توان و نیرویی بس بزرگ عطا نمود تا در راه او به کار اندازیم.

خدایا می‌دانی که با چه دل و شور و شوقی به‌سویت آمده‌ام و خود بهتر به اعمالم ناظری و حالتم را می‌دانی؛ پس خدایا، معبودا کمکم کن تا این راهی را که ادامه می‌دهم در او بوی ریا و شرک و... نباشد و کمک کن تا از روی اخلاص این هدف را ادامه دهم و این راه را با آگاهی کامل به پایان برسانم تا جاهل از این دنیا نروم.

خدایا ببخش از اینکه نتوانستم آنطور که تو می‌خواستی باشم و چه نعمت هایی که من لیاقت آن را نداشتم، ولی تو به لطف و کرمت به ما عطا نمودی. خدایا در پایان عمرم که نمی‌دانم چه موقع است، ولی به گفته های بزرگان و نقل قول ائمه علیهم السلام با خردی عقل و کوچکی خود و با چهره‌ای پر از عشق به تو وصیت‌نامه را می‌نویسم، امیدوارم که مرا در نوشتن آن کمک کنی.

وصیتم به شما پدر و مادر و برادرانم و خواهرانم و خاله هایم و دایی‌هایم و عموهایم و...

تقوا را پیشه خود سازید؛ زندگی ائمه معصومین را سر لوحه زندگی خود قرار داده، ادامه دهنده راه حسین علیه السلام باشید، یاد خدا را از دل خود برنگیرید و با یاد اوست که دلهای شما آرام می‌گیرد.

صفات عالی را کسب کنید تا سعادت دنیوی و اخروی نصیب شما گردد. از صفات رذلیه بپرهیزید. به مال دنیا پشت پا بزنید و دنیا را سه طلاقه کنید.

سعی کنید شهوت دنیا در شما نفوذ نکند. از روی هوا سخن نگویید، از دروغ بپرهیزید البته این حقیر را می‌بخشید که گفته‌های تکراری را در وصیت و با توجه به گفته‌های دیگران گفته‌ام

ان‌شاءالله که مرا عفو می‌کنید.»

پایان خبر

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 111200
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب