جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/06/12
  • - تعداد بازدید: 288
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
همراه با شهدا؛ ستاد یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس

با شهید «محمدجعفر هاشم پور» بیشتر آشنا شویم

در طی بیش از سه سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری ها و بیمارستان های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت.

همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و در ادامه نیز با شهدای مدافع حرم استان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و سپس با شهدای استان فارس آشنا شدیم.

این بخش از «همراه با شهدا» به  شهید «محمدجعفر هاشم پور»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان فارس اختصاص دارد تا با زندگی و شخصیت این شهید والامقام، بیشتر آشنا شویم.

شهید «محمدجعفر هاشم پور»

تاریخ و محل تولد: 18 فروردین 1325، استهبان

تاریخ و محل شهادت: 29 دی 1365 ، عملیات کربلای 5، شلمچه

محل خدمت: بیمارستان استهبان

بخشی از زندگی‌نامه شهید «محمدجعفر هاشم پور»

پرستار شب مادر بود و هم‌صحبت روز پدر؛ هر صبح پیش از رفتن به بیمارستان، برای سرکشی پدر و مادرش می‌رفت. همیشه با روی خوش و سعه صدر به دیگران خدمت کرد. مربیان خود را چون پدر می‌دانست و برای آنها احترام بسیاری قایل بود.

خوش خط بود و به هنر، عشق می‌ورزید. ورزشکار بود و کوهنوردی می‌کرد. در دوران ستم شاهی تلاش‌های بسیار کرد تا انقلاب اسلامی مردم ایران هرچه سریعتر به پیروزی برسد.

کارمند بیمارستان استهبان بود. در محیط بیمارستان، با بیماران به مهربانی رفتار می‌کرد؛ وظیفه شناس بود و حضور فعالی داشت و در ساعات غیراداری بدون چشم‌داشت مالی به انجام امور معوقه می‌پرداخت.

در کارهای منزل به همسرش کمک می‌کرد. بسیار مقیّد به احکام اسلامی بود و در همه‌ی مواقع، ترک مکروهات را مورد توجه قرار می‌داد. از فرزندانش می‌خواست که هرگز نماز را ترک نکنند و آن را اول وقت بخوانند.

چنانچه به دیگران قولی می‌داد، حتماً به آن وفا می کرد. با روحیه مذهبی و انقلابی گوش به فرمان رهبر از همسر و چهار فرزندش گذشت و راهی جبهه شد تا در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

بخشی از وصیت نامه شهید «محمدجعفر هاشم پور»

«من نمی‌توانستم به جبهه نروم. هر تصمیمی که گرفتم باید عملی می‌کردم.»

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 107157
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب