جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/05/30
  • - تعداد بازدید: 525
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد

بازدید ضربتی شبانه از مراکز فروش مواد غذایی روستای گردشگری آتشکده

در راستای اجرای برنامه نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و همچنین نظارت مستمر بر تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی، با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد و کارشناسان بهداشت محیط این شبکه، از روستای گردشگری آتشکده شهرستان فیروزآباد بازدید شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، سرپرست شبکه در این زمینه گفت: در این برنامه، از اصناف مختلف شامل فروشگاه های عرضه مواد غذایی، گوشت و مرغ، نانوایی و لبنیات فروشی بازدید شد و ضمن آموزش کسبه در زمینه های بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، مشخصات مواد غذایی بهداشتی، نظافت محیط و دخانیات، برای متخلفان اقدامات قانونی در نظر گرفته شد.

دکتر «محمد دوله» افزود: نظارت های بهداشتی به طور مستمر در ساعت های اداری و غیراداری و روز های تعطیل تشدید می شود و در مدت اجرای برنامه نظارت ها با اولویت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس، اماکن عمومی پر تردد، اماکن بین راهی انجام می شود.

کنترل و بازرسی از سامانه های آبرسانی، کنترل کیفی مواد غذایی با اولویت نمونه برداری و سنجش کیفیت مواد غذایی با تجهیزات پرتابل از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط است که سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد به آنها اشاره کرد.

دکتر دوله اضافه کرد: همچنین تمام اماکن عمومی زیر پوشش با در نظر گرفتن اولویت اماکن حساس از جمله سرویس های بهداشتی عمومی درون شهری و بین راهی، مهمانسراها، مسافرخانه، اقامتگاه ها، پارک ها، تفرجگاه ها، جایگاه های سوخت، فروشگاه ها، آرایشگاه ها و تمامی مراکز تجمعی با تاکید بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی، نظارت و پایش می شوند.

او ادامه داد: در برنامه بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بازرسی و اطلاع رسانی عمومی در زمینه ثبت شکایت های مردمی با موضوع تخلفات بهداشتی در سامانه بهداشت ۱۹۰ و برخورد با تخلفات بهداشتی و ارجاع پرونده مدیران یا متصدیان واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی و تعزیرات انجام می شود./ سجاد روستا  

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 88558
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب