جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/05/15
  • - تعداد بازدید: 102
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت هفته جهانی شیر مادر در شهرستان مهر انجام شد؛

اهدای ۲۰۰۰ سی سی شیر به بانک شیر مادر در روز جهانی شیر مادر

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر از اهدای دو هزار سی سی شیر به بانک شیر مادر، از سوی مادران این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، معاون شبکه با اعلام این خبر گفت: اهدای شیر نیز مانند اهدای خون، کاری انسان‌ دوستانه و متکی به مشارکت و همراهی مادران ایثارگر است که با عطوفت و مهری مادرانه، بخشی از شیره جان خود را به کودکی غیر از فرزند خود، هدیه می کنند که بیشتر آنها یا نارس زاده شده اند و یا به علت ناتوانی مادر در تغذیه نوزاد، نیازمند این همراهی دلسوزانه هستند.

مهندس «محمدجواد حسن زاده» افزود: شیری که از سوی مادران داوطلب اهدا می شود به دلیل داشتن ماده ایمنی، برای زنده ماندن نوزادان نارس بسیار موثر است و اثراتش به مراتب از شیر خشک، که بدون این ماده است، بیشتر است و جلوی مرگ و میر بسیاری از نوزادان نارس را می‌گیرد.

کارشناس مسوول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان مهر با تاکید بر اینکه، اهدای شیر از سال گذشته در شهرستان آغاز شده و‌ این فرهنگ مثبت در حال نهادینه شدن است، گفت: تمام این شیرها با حفظ موازین بهداشتی و با هماهنگی کامل با مادر اهدا کننده، از طریق کارشناسان بهداشتی مراکز جمع آوری و با رعایت دقیق زنجیره سرد از سوی واحد سلامت خانواده به بانک شیر مادر استان ارسال شده است.

«اسما جنوبی» با اشاره به این که مدت ماندگاری شیر پاستوریزه در دمای منهای ۲۰ درجه فریزرهای صنعتی این مرکز، ۶ ماه است افزود: در صورت اعلام آمادگی مادران برای اهدای شیر، با هماهنگی کارشناس شیر مادر مرکز مشاوره، با انجام مشاوره و در اختیار گذاشتن وسایل لازم برای این اقدام او را همراهی می کنند.

او با تقدیر از کارشناسان سطوح محیطی تسهیل کننده روند اهدا و مادران اهدا کننده، از مادران دارای نوزاد شیرخوار زیر یک سال خواست، شیر مازاد بر مصرف شیرخواران خود را به بانک های شیر اهدا کنند زیرا این اقدام با انگیزه های انسانی و الهی انجام می شود و برای مصرف شیرخواران نیازمند در بیمارستان آماده سازی و در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد.

مرکز مشاوره شیر مادر شهرستان مهر از سال ۱۴۰۰ در مرکز خدمات جامع سلامت شهر مهر آغاز به فعالیت کرده است و مادران متقاضی اهدای شیر، می توانند با هماهنگی با خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، ماماهای مراکز خدمات جامع سلامت و یا با شماره تماس ۰۷۱۵۲۸۲۴۴۱۵ برای مشارکت در این امر خداپسندانه اعلام آمادگی کنند.

پایان خبر

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 106139
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

تنظیمات قالب