جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/05/09
  • - تعداد بازدید: 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
طی چهار ماهه نخست سال؛

انجام مراقبت های بهداشتی و درمانی برای بیش از 1400 مادر باردار در مرودشت

رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت از ارایه مراقبت های بهداشتی و درمانی به هزار و 413 مادر باردار در این شهرستان طی چهار ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، دکتر «روح اله کریمی» گفت: طی پنج چهار ماه نخست سال 1403 به هزار و 413 مادر باردار که زیر پوشش مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی این شبکه بهداشت و درمان قرار دارند، ارایه شده است که از این تعداد، 466 مادر باردار نیازمند مراقب های ویژه هستند که در سامانه MCMC ثبت شده اند.

او اضافه کرد: 46 نفر از این مادران به دلیل مشکلات زمینه ای حاد مانند بیماری قلبی، کلیوی و نورولوژی از سوی اساتید زنان، قلب و داخلی در درمانگاه های مطهری شیراز و درمانگاه امام رضا(ع) و خاتم الانبیا(ص) شهرستان مرودشت از سوی متخصصان مسقر ویزیت می شوند که نوبت دهی از سوی رابطان مادران شهرستان انجام شده است و روند درمان این مادران تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می شود.

کارشناس مسوول واحد سلامت جمعیت خانواده‌ شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در این زمینه گفت: پنج نفر از این مادران نیز با توجه به مشکلات مالی، به همت بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت برای انجام سونوگرافی به صورت رایگان معرفی شده اند.

«نسرین بهمنی» افزود: همچنین 100 مادر باردار نیز به دلیل وضعیت نامناسب مالی و کم خونی شدید و عدم وزن گیری مناسب، برای دریافت سبد حمایتی به کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مرودشت معرفی شدند.

پایان خبر

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 105871
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

تنظیمات قالب