سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • 1404/02/27
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
پیام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛

اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است

دکتر «حسین کرمانپور»، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر فعالان این حوزه، روابط عمومی را قلب تپنده ارتباطات سلامت، سنگر مقابله با شایعات، و حامی آگاهی‌بخشی در روزهای بحران توصیف و با اشاره به دستاوردهایی همچون مدیریت اطلاع‌رسانی در دوران کرونا و پویش‌های پیشگیرانه، بر لزوم استمرار خلاقیت، صداقت و هم‌افزایی در مسیر ارتقای سلامت عمومی تأکید کرد.

600

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به نقل از «وبدا» وزارت بهداشت، در این پیام آمده است؛

 

همکاران گرانقدر در سراسر کشور همراهان پرتلاش در وزارتخانه، دانشگاه‌ها و مؤسسات تابعه وزارت بهداشت

 

امروز، روز گرامیداشت نقش بی‌بدیل شماست؛ کسانی که با قلم، صداقت و خلاقیت خود، پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مردم ایران هستید. در این روز فرخنده، از تک تک شما که در سخت‌ترین شرایط، پرچم رسالت سلامت را برافراشته نگه داشته‌اید، سپاسگزارم.

 

1-یادآور ایام سخت کرونا در روزهایی که جهان درگیر ترس و ابهام بود، شما در خط مقدم اطلاع‌رسانی، جانفشانی کادر سلامت و اقدامات مویرگی روابط عمومی‌ها را تا دورترین بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی کشور به تصویر کشیدید. قدردان تلاش‌تان هستیم که نه تنها پیام‌های حیاتی را منتشر کردید، بلکه امید را در دل جامعه زنده نگه داشتید.

 

2-پویش «نه به تصادف!» و کاهش ۳ درصدی مرگ‌ومیر ترافیکی ثمره همکاری شما در اطلاع‌رسانی پیشگیرانه، امروز در آمار پزشکی قانونی به بار نشسته است. این موفقیت، نمادی از تأثیر روابط عمومی در نجات جان انسان‌ها و تقویت مرجعیت سلامت در جامعه است.

 

3-روابط عمومی؛ سنگر مقابله با شایعات و بیماری‌های غیرواگیر از دیابت تا بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های نادر، شما با انتشار اطلاعات دست‌اول و سریع، مانع گسترش شبه‌علم و اخبار کذب شدید. این همان رسالتی است که سلامت جامعه را از گزند جهل حفظ می‌کند.۴

 

4-اطلاع‌رسانی شفاف، سلاح مهار بیماری‌ها سرطان، ایدز، دخانیات و آلودگی هوا، با زبان ساده و شفافِ شما قابل کنترل است. بیایید بار بیماری‌ها را با تولید محتوای اثرگذار کاهش دهیم.۵

 

5-پیری جمعیت و ضرورت ترویج فرزندآوری این چالش جهانی را با دوری از سیاسی‌سازی و با همراهی صاحبان اندیشه محلی و ملی مدیریت کنیم. روابط عمومی می‌تواند با نگاهی امیدبخش، زوج‌های جوان را به تشکیل خانواده ترغیب کند.

 

6-ارتباط با نمایندگان مردم؛ پلی برای رفاقت و همکاری شما پل ارتباطی بین روسا و نمایندگان هستید. از ظرفیت دیدارهای جمعی برای تقویت همگرایی در مسیر سلامت جامعه بهره بگیرید.

 

7-رسانه‌های محلی؛ رکن رکین دموکراسی با حمایت از رسانه‌های محلی و صداوسیما، پیام سلامت را به درستی به گوش مردم برسانید. برنامه‌ریزی منظم و تعامل سازنده با آنها را در اولویت قرار دهید.

 

8-صداقت؛ قلب تپنده روابط عمومی همواره رابطی صادق بین مردم، کارکنان، رسانه‌ها و روسای مؤسسات باشید. اعتماد عمومی، میراث گرانبهای شماست.

 

9-هوش مصنوعی؛ ابزاری برای سرعت و دقت از فناوری برای تسریع اطلاع‌رسانی استفاده کنید، اما جایگزین خلاقیت و تفکر نقادانه تیم خود نکنید.

 

10-کشف گنجینه‌های محلی به دنبال نیروهای علمی، ادبی و دینی استان خود بروید. گزارش‌های الهام‌بخش از تجربه‌های آنها تهیه و در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

 

11-تفکر جمعی؛ راه حل معضلات محلی با گردهم آوردن صاحبان اندیشه دور یک میز، برای مشکلات محلی راهکار بیابید. از گزارش‌های رویدادمحور فراتر روید و سوژه‌سازی کنید.

 

12-تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در دانشگاه‌ها با اجرای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، شورای اطلاع‌رسانی دانشگاه را با حضور حداقل ۵ نفر (۲ صاحب نظر استانی و ۳ استاد دانشگاه) تشکیل دهید و تعامل سازنده را نهادینه کنید.

 

در پایان، روابط عمومی، تنها یک شغل نیست؛ یک «رسالت» است. بیایید در سال پیش رو، با همدلی و نوآوری، صدای سلامت ایران باشیم.

 

 

با احترامرییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانیوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی۲۷ اردیبهشت 1404

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 124343
محمد  کریمی
خبرنگار

محمد کریمی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب