پیام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛
اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است
دکتر «حسین کرمانپور»، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت، به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی ضمن قدردانی از تلاشهای خستگیناپذیر فعالان این حوزه، روابط عمومی را قلب تپنده ارتباطات سلامت، سنگر مقابله با شایعات، و حامی آگاهیبخشی در روزهای بحران توصیف و با اشاره به دستاوردهایی همچون مدیریت اطلاعرسانی در دوران کرونا و پویشهای پیشگیرانه، بر لزوم استمرار خلاقیت، صداقت و همافزایی در مسیر ارتقای سلامت عمومی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به نقل از «وبدا» وزارت بهداشت، در این پیام آمده است؛
همکاران گرانقدر در سراسر کشور همراهان پرتلاش در وزارتخانه، دانشگاهها و مؤسسات تابعه وزارت بهداشت
امروز، روز گرامیداشت نقش بیبدیل شماست؛ کسانی که با قلم، صداقت و خلاقیت خود، پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مردم ایران هستید. در این روز فرخنده، از تک تک شما که در سختترین شرایط، پرچم رسالت سلامت را برافراشته نگه داشتهاید، سپاسگزارم.
1-یادآور ایام سخت کرونا در روزهایی که جهان درگیر ترس و ابهام بود، شما در خط مقدم اطلاعرسانی، جانفشانی کادر سلامت و اقدامات مویرگی روابط عمومیها را تا دورترین بیمارستانها و مراکز بهداشتی کشور به تصویر کشیدید. قدردان تلاشتان هستیم که نه تنها پیامهای حیاتی را منتشر کردید، بلکه امید را در دل جامعه زنده نگه داشتید.
2-پویش «نه به تصادف!» و کاهش ۳ درصدی مرگومیر ترافیکی ثمره همکاری شما در اطلاعرسانی پیشگیرانه، امروز در آمار پزشکی قانونی به بار نشسته است. این موفقیت، نمادی از تأثیر روابط عمومی در نجات جان انسانها و تقویت مرجعیت سلامت در جامعه است.
3-روابط عمومی؛ سنگر مقابله با شایعات و بیماریهای غیرواگیر از دیابت تا بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای نادر، شما با انتشار اطلاعات دستاول و سریع، مانع گسترش شبهعلم و اخبار کذب شدید. این همان رسالتی است که سلامت جامعه را از گزند جهل حفظ میکند.۴
4-اطلاعرسانی شفاف، سلاح مهار بیماریها سرطان، ایدز، دخانیات و آلودگی هوا، با زبان ساده و شفافِ شما قابل کنترل است. بیایید بار بیماریها را با تولید محتوای اثرگذار کاهش دهیم.۵
5-پیری جمعیت و ضرورت ترویج فرزندآوری این چالش جهانی را با دوری از سیاسیسازی و با همراهی صاحبان اندیشه محلی و ملی مدیریت کنیم. روابط عمومی میتواند با نگاهی امیدبخش، زوجهای جوان را به تشکیل خانواده ترغیب کند.
6-ارتباط با نمایندگان مردم؛ پلی برای رفاقت و همکاری شما پل ارتباطی بین روسا و نمایندگان هستید. از ظرفیت دیدارهای جمعی برای تقویت همگرایی در مسیر سلامت جامعه بهره بگیرید.
7-رسانههای محلی؛ رکن رکین دموکراسی با حمایت از رسانههای محلی و صداوسیما، پیام سلامت را به درستی به گوش مردم برسانید. برنامهریزی منظم و تعامل سازنده با آنها را در اولویت قرار دهید.
8-صداقت؛ قلب تپنده روابط عمومی همواره رابطی صادق بین مردم، کارکنان، رسانهها و روسای مؤسسات باشید. اعتماد عمومی، میراث گرانبهای شماست.
9-هوش مصنوعی؛ ابزاری برای سرعت و دقت از فناوری برای تسریع اطلاعرسانی استفاده کنید، اما جایگزین خلاقیت و تفکر نقادانه تیم خود نکنید.
10-کشف گنجینههای محلی به دنبال نیروهای علمی، ادبی و دینی استان خود بروید. گزارشهای الهامبخش از تجربههای آنها تهیه و در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.
11-تفکر جمعی؛ راه حل معضلات محلی با گردهم آوردن صاحبان اندیشه دور یک میز، برای مشکلات محلی راهکار بیابید. از گزارشهای رویدادمحور فراتر روید و سوژهسازی کنید.
12-تشکیل شورای اطلاعرسانی در دانشگاهها با اجرای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، شورای اطلاعرسانی دانشگاه را با حضور حداقل ۵ نفر (۲ صاحب نظر استانی و ۳ استاد دانشگاه) تشکیل دهید و تعامل سازنده را نهادینه کنید.
در پایان، روابط عمومی، تنها یک شغل نیست؛ یک «رسالت» است. بیایید در سال پیش رو، با همدلی و نوآوری، صدای سلامت ایران باشیم.
با احترامرییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانیوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی۲۷ اردیبهشت 1404
نظر دهید