جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/03/27
  • - تعداد بازدید: 632
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در نشست مشترک اعضای هیات رییسه 2 دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ارومیه مطرح شد:

استفاده از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه های مختلف پزشکی

در نشست مشترکی که با حضور اعضای هیات رییسه دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و ارومیه برگزار شد، تجارب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه های مختلف بیان شده و پیرامون راهکارهای توسعه همکاری ها، تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه در این نشست ضمن خیر مقدم به رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، به جایگاه پزشکی شیراز در کشور و منطقه اشاره کرده و افزود: علاوه بر سطح بالای ارایه خدمات درمانی و خدمت رسانی به بیماران سایر استان های کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پشتوانه قریب به هشت دهه فعالیت، در حوزه های مختلف پزشکی نیز از جایگاه خاصی در کشور برخوردار است که این جایگاه، مرهون وجود اساتید مجرب و بنام از دیرباز تا کنون بوده است.

دکتر «سید وحید حسینی» تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یک تیم متعهد، همدل و همراه معرفی کرد و ادامه داد: یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارتقای خدمت رسانی در شهرستان های استان و حاشیه شهرها است که این مهم با حضور مستمر در شهرستان ها و دیدار با مسوولان ارشد شهرستان ها با هدف تقویت همکاری های مشترک و آگاهی مستقیم از دغدغه ها و چالش های حوزه سلامت، دنبال می شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، هدف از این نشست را هم اندیشی، هم افزایی و انتقال تجربیات عنوان کرد و با اشاره به بخشی از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری و تقویت شرکت های دانش بنیان افزود: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز این طرح های ملی در دستور کار جدی مسوولان دانشگاه قرار دارد از زمان ابلاغ تاکنون، نتایج اثربخشی را به همراه داشته است.

دکتر سید وحید حسینی در خصوص اقدامات و عملکرد دانشگاه راه اندازی و تقویت خوابگاه های دانشجویی ویژه دانشجویان متاهلان دانشجویی، دفاتر مشاوره ازدواج و مراکز بهارنکو را از جمله زیرساخت های فراهم آمده در این حیطه برشمرد و گفت: مرکز بهار نکو برای نخستین بار در سطح کشور در شیراز، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شد که دستاوردهای قابل توجهی به ویژه در کاهش آمار طلاق به همراه داشته و در سال های اخیر به عنوان یک الگو در کشور معرفی شده و در حال توسعه و گسترش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود در معرفی مجموعه دانشگاه، به فعالیت مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) اشاره کرد که برای نخستین بار در شیراز راه اندازی شده و از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز محسوب می شود.

او ادامه داد: این مرکز نقش مهمی در سرعت بخشیدن به روند پیاده سازی فرآیندهای درمانی بیماران داشته و هم اکنون در کشور به صورت الگو در آمده است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس دیگر زمینه های موفقیت دانشگاه طی سال های اخیر را راه اندازی سامانه های مختلف در حیطه هایی مانند مرگ و میر مادران باردار، تروما، کودکان زیر پنج سال، ارتقای سامانه his به cis عنوان کرد.

دکتر سید وحید حسینی همچنین به پیشینه بیش از 10 ساله اجرای برنامه پزشکی خانواده در فارس به عنوان دانشگاه پایلوت در سطح کشور اشاره کرد که با ارائه تجارب و دستاوردهای این برنامه در سطح ملی، شاهد گسترش آن در میان دیگر مناطق کشور هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست از پیگیری برای راه اندازی گروه هوش مصنوعی در دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت عملیاتی در زمینه هوش مصنوعی ورود کرده است و تلاش می شود در این زمینه همراه با تحولات، گام برداشته شود.

او دانشگاه ها و مراکز علمی را محیطی مقدس دانست که ضرورت دارد در این محیط ها، اصول اخلاقی رعایت شود و این امر در فرهنگ غنی ایران اسلامی گنجانیده شده است و برای تاثیر و پایداری این فرهنگ و فرهنگ ایران در منطقه و دنیا، جهادی عمل کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز در این نشست ضمن خدا قوت به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارایه خدمات بهداشتی درمانی، یکی از سیاست های مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی ارومیه را اصلاح فرآیندهای چالشی عنوان کرد که در راین راستا، استفاده از تجارب دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اولویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر «محمدامین ولی زاده» هدف از سفر اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به شیراز را بازدید از حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از دانشگاه های مطرح و قطب پزشکی کشور و همکاری و همفکری در راستای تسریع در حرکت رو به جلوی امر بهداشت و درمان مطرح کرد.

او همچنین ضمن معرفی و بیان توانمندی های استان آذربایجان شرقی و وجود بستر مناسب در حوزه های مختلف، خواستار همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه سرمایه گذاری های علمی به ویژه در توسعه بهداشت، درمان، آموزش و دارو شد.

مسوول ارشد حوزه سلامت ارومیه اشاره به وجود زیرساخت های لازم در این مرکز علمی، نسبت به تقویت همکاری های مشترک اعلام آمادگی کرده و در زمینه تقویت مباحث هوش مصنوعی برای دستیابی به علم روز دنیا، رفع چالش های حوزه سلامت و ارتقای سطوح مختلف سلامت در استان آذربایجان شرقی، خواستار تبادل تجربیات دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد.

در این نشست اعضای هیات رییسه دو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ارومیه نیز به بیان اقدامات و فعالیت ها حوزه مختلف خود پرداختند و برای همکاری و انتقال تجربیات موفق علمی، اعلام آمادگی کردند.

این نشست هم اندیشی صبح امروز، بیست و هفتم خرداد 1402، در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

پایان خبر

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 87718
کلیدواژه
حبیب ا... یخاری
خبرنگار

حبیب ا... یخاری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب