جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/04/25
  • - تعداد بازدید: 134
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارایه بیش از 250 هزار خدمت درمانی در حوزه سرطان در سال گذشته در بیمارستان های دولتی فارس/ تجهیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز به 3 دستگاه پیشرفته تشخیص و درمان سرطان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر دانش در درمان، جراحی، پرتو درمانی و شیمی درمانی سرطان در کشور جایگاه مناسبی قرار دارد و از دانشگاه های  پیشرو محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با اشاره به اینکه در سال گذشته در مرکز جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نزدیک به 2 هزار و 700 بیمار مبتلا به سرطان مورد عمل جراحی قرار گرفتند، گفت: وجود اساتید توانمند و تجیزات پزشکی پیشرفته درمان سرطان در مراکز دولتی فارس موجب شده تا بیماران از دیگر استان ها نیز برای دریافت این خدمات فوق تخصصی به شیراز مراجعه کنند.

او افزود: در حال حاضر، اقدامات تشخیصی و درمانی طبق بسته های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیماران مبتلا به سرطان در مراکز بهداشتی درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه می شود.

دکتر شریفی ادامه داد: ارائه خدمات تشخیص زودهنگام سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری های غیرواگیر و سرطان مستقر در کلینیک ویژه این دانشگاه برای بیماران در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: وجود دستگاه های به‌روز «سایبرنایف»، شتاب دهنده خطی، پت اسکن، ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و ارائه ویزیت های تخصصی برخی از توانمندی ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تشخیص و درمان سرطان است.

او اعلام کرد: یک دستگاه پیشرفته «سایبرنایف» به عنوان نخستین دستگاه در جنوب کشور، یک دستگاه شتاب دهنده خطی و نخستین دستگاه «پت اسکن» در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای درمان سرطان در بیمارستان نمازی به ارزش 500 میلیارد تومان خریداری و برای نصب در این بیمارستان آماده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اینکه بیمارستان نمازی شیراز، قطب پزشکی و سرطان شناسی کشور است، گفت: با تلاش اساتید و کارکنان این مرکز درمانی در سال گذشته بیش از 2 هزار بیمار مبتلا به سرطان در بخش رادیو آنکولوژی بیمارستان نمازی خدمات فوق تخصصی درمانی با تعرفه دولتی دریافت کرده اند.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 105217
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب