جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/03/20
  • - تعداد بازدید: 264
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با تعرفه دولتی انجام می شود؛

ارائه خدمات بستری و سرپایی در بخش طب فیزیکی و توانبخشی بیمارستان شهید دکتر چمران

سرپرست و مسوول علمی بخش توانبخشی بیمارستان شهید دکتر چمران از ارایه خدمات بستری و سرپایی به بیماران، در بخش طب فیزیکی و توانبخشی این بیمارستان  با تعرفه دولتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید چمران، دکتر «حمیدرضا فرپور» با اعلام این خبر افزود: بخش طب فیزیکی و توانبخشی بیمارستان شهید دکتر چمران، نخستین و پرسابقه ترین مرکز توانبخشی جنوب کشور با بیش از 30 سال سابقه در ارائه خدمات منسجم تیم توانبخشی است.

او این خدمات را شامل خدمات پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، پرستاری توانبخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی دانست که به بیماران مبتلا به ناتوانی ها، معلولیت و اختلالات سیستم عصبی عضلانی اسکلتی، ضایعه نخاعی، سکته مغزی، ضربه مغزی، ام اس، پارکینسون، انواع نوروپاتی های محیطی، میوپاتی ها، انواع اختلالات مادرزادی و اکتسابی دستگاه حرکتی، فلج مغزی، فلج اطفال و قطع اندام، به صورت بستری و سرپایی ارایه می شود.

دکتر فرپور با بیان اینکه بخش توانبخشی بیمارستان شهید دکتر چمران یکی از مهمترین مراکز آموزش دستیاران تخصصی گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده و اهداف آموزشی، پژوهشیو درمانی را دنبال می کند، ادامه داد: همچنین دانشجویان پزشکی و دانشجویان فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی دانشگاه نیز قسمتی از دوره های کارورزی خود را در این مرکز سپری می کنند. 

سرپرست بخش توانبخشی بیمارستان شهید دکتر چمران با اعلام اینکه تعداد تخت های بستری در نظر گرفته شده برای بیماران توانبخشی در این مرکز نزدیک به  15 تا 20 تخت است، گفت: در این مرکز اقدامات مداخله ای، پروسیجرها و تزریقات مختلف برای کاهش درد و بهبود عملکرد بیماران، با حضور پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام می شود.

او اضافه کرد: همچنین اقدامات متعدد توانبخشی با استفاده از روش های گوناگون فیزیکی الکتروتراپی، مکانوتراپی، گرما درمانی، لیزر، شاک ویو و مگنت، ورزش درمانی و آموزش شیوه صحیح زندگی از سوی پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و اعضای تیم توانبخشی شامل فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتاردرمانگر و پرستار در این مرکز انجام می شود.

دکتر فرپور با این توضیح که این اقدامات سبب ایجاد بهبودی، پیشگیری از عوارض ثانویه بیماری اصلی شامل زخم بستر، عفونت ادراری، عفونت ریه، پوکی استخوان، کانترکچر و خشکی مفاصل، کوتاهی و آتروفی عضلانی، استخوان سازی نابه جا، اختلال ظرفیت قلبی ریوی و افسردگی و همچنین افزایش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می شود، دستاورد دیگر این خدمات را صرفه جویی اقتصادی برای فرد بیمار، خانواده او، نظام سلامت و جامعه دانست.

پایان خبر

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 103378
کوثر  آزموده
خبرنگار

کوثر آزموده

تنظیمات قالب