جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/06/09
  • - تعداد بازدید: 135
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
خدمتی از جنس عشق و دلدادگی؛

ارائه بیش از 1۲۰ هزار خدمت به زائران حسینی به نیابت از ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس به همت جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس از بازگشت جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی استان فارس از آئین جهانی پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، با ارائه بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس، سرهنگ پاسدار «حسین صمصام» با بیان اینکه امسال  خدمات خالصانه  جهادگران سلامت در کنگره عظیم اربعین حسینی به نیابت از پانزده هزار شهید استان ثبت و در تاریخ ماندگار شد، افزود: بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی استان فارس با راه اندازی ۱۴ درمانگاه جهادی شبانه روزی در مسیر آیین جهانی پیاده روی بزرگ زائران حسینی و در جوار حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع)، بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به زائرین طریق الحسین (ع) ارایه دادند.

او مهمترین خدمات ارائه شده را شامل ویزیت پزشکان متخصص و عمومی، خدمات دندان پزشکی، توزیع دارو،  تزریقات و سرم تراپی، پانسمان، سنجش فشارخون، قند خون و نوار قلب عنوان کرد.

سرهنگ پاسدار صمصام با اشاره به اهمیت کنگره عظیم اربعین، «ارتقای سلامت معنوی» به عنوان یکی از مسایل ضروری دنیای امروز را از دستاوردهای این سفر برشمرد و گفت: جهادگران شرکت کننده در این آئین، با این اندوخته معنوی و در کمال  آرامش روحی به عرصه خدمت در مراکز درمانی باز می گردند و این تاثیرگذاری همواره در رفتار و عملکرد آنها، قابل مشاهده است.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، اربعین سرور و سالار شهیدان را یکی از عرصه های مهم رشد سلامت معنوی کادر درمان دانست که ثمره آن، گسترش فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و افزایش بهره وری در مراکز درمانی است.

  ۴۲۹ جهادگر سلامت استان فارس، در این ایام، توفیق حضور در یک کارگاه آموزشی عملی در مکتب اهل بیت(ع) را یافتند و اکنون به عنوان سفیران حضرت زینب(س)، ابعاد مختلف این آئین معنوی را در جامعه تبیین می کنند.

سرهنگ پاسدار صمصام با بیان اینکه شرکت کنندگان در این خدمت جهادی، با وجود دشواری هایی چون گرمای هوا، به صورت شبانه روزی و با جانفشانی، تلاش خود را برای سلامتی و آرامش زائران حسینی به کار بستند و با اندوخته معنوی که کسب کرده اند، آمادگی خود را برای تداوم اینگونه برنامه ها با برپایی درمانگاه های جهادی در مناطق کم برخوردار استان و خدمت به اقشار کم درآمد اعلام کرد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اخبار اربعین حسینی
  • کد خبری : 107121
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب