جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/14
  • - تعداد بازدید: 165
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مرکز بهداشت شهدای والفجر؛

اجرای طرح خانه به خانه بیماریابی و آموزش بیماری سالک با مشارکت کارشناسان بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر

مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر از اجرای طرح خانه به خانه بیماریابی و آموزش بیماری سالک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، مهندس «علی مختاری» با اعلام این خبر گفت: این طرح خانه به همت کارشناسان بیماری های واگیر این مرکز با بیماریابی و آموزش چهره به چهره به افراد ساکن در بخش هایی از منطقه «قلعه نو» و «بلوار اتحاد» شیراز به عنوان یکی از کانون های مستعد بیماری سالک انجام شد.

او در این باره توضیح داد: در طی این طرح، کارشناسان بیماری ها به صورت خانه به خانه به درب منازل مراجعه می کنند و فرم های بیماریابی سالک از سوی آن ها تکمیل و موارد جدید بیماری سالک، شناسایی می شوند و علاوه بر این، آموزش بیماری سالک، راه های انتقال و درمان بیماری و راه های پیشگیری از این بیماری به صورت مستقیم و چهره به چهره برای افراد ساکن و بومی این مناطق انجام می شود.

او این طرح را گام موثری در راستای بیماریابی، تشخیص و درمان بیماران سالک و کنترل بیماری در این مناطق دانست و از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه زخم پوستی که بیش از دو هفته طول کشیده باشد، برای بررسی این موضوع به مراکز تشخیص و درمان بیماری سالک مراجعه کنند./م.اصل نژاد

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبری : 91035
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب