جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/08/22
  • - تعداد بازدید: 335
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه؛

آئین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهید گمنام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد

آئین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهید گمنام و نیز محکومیت جنایات اخیر اسرائیل غاصب در شهر غزه با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در پردیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، کارکنان ساختمان مرکزی دانشگاه در آئین ویژه ای که به مناسبت فرا رسیدن هفته «قرآن و عترت دانشگاه ها» برگزار شد، حضور یافتند.

دکتر «محمدحسین انباردار» افزود: با توجه به فرا رسیدن هفته قرآن، عترت و دانشگاه ها، مدیریت امور فرهنگی در این معاونت، برگزاری آئین های متنوع و اثرگذاری را برنامه ریزی کرده که یکی از این برنامه ها، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهید گمنام این دانشگاه بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و نیز کارکنان ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، حاضران ضمن غبارروبی این مزار مطهر، با شهیدان بزرگوار دفاع مقدس تجدید عهد کرده و متعهد شدند که راه آنان را ادامه دهند.

این عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: شهیدان با تاسی به قرآن کریم و آیات نورانی آن، آنچه را آموخته بودند، محقق ساختند و در واقع راه شهیدان، برگرفته از آموزه های اصیل و ناب کلام الله مجید بود.

او اظهار داشت: در آثار تصویری به جای مانده از دوران دفاع مقدس، همواره شاهد هستیم که رزمندگان اسلام، در همه لحظات خلوت سنگر، به قرآن کریم و تلاوت این معجزه الهی پناه می برند و حتی در تفحص های انجام شده در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، شهیدی را نمی یابیم که در جیب لباس و یا کوله پشتی خود، قرآن به همراه نداشته باشد.

دکتر انباردار همه این واقعیت ها را حاکی از ارتباط مستمر و روحی میان کلام الهی و رفتار رزمندگان اسلام و شهیدان ما و تاثیری که آنان از کتاب خدا پذیرفته اند، دانست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری برنامه محکومیت اسرائیل غاصب و حمایت از مردم بی پناه غزه در این آئین گفت: پیکار با خصم ظالم و دفاع از مظلوم نیز ریشه در آموزه های قرآنی ما داشته و دین اسلام همواره ما را به این مهم امر کرده است.

او ادامه داد: به همین دلیل، محکومیت اسرائیل غاصب و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، بر هر مرد و زن مسلمان لازم و بخشی از آموزه های دینی او را شکل می دهد.

در این رویداد فرهنگی، علاوه بر غبار روبی و عطر افشانی مزار شهید گمنام، مراسم سینه زنی، محکومیت اسرائیل، سخنرانی مذهبی و پذیرایی نیز انجام شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 90146
کوثر  آزموده
خبرنگار

کوثر آزموده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب