معرفی دانشگاه های علوم پزشکی قطب 5 کشور به داوطلبان کنکور سراسری تا هفدهم مرداد
.
هرساله با توجه به زمان
اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، داوطلبان کنکور، دانش آموزان سال های پایانی
متوسطه و خانواده های آنان، با فرصت های شغلی و رشته های مختلفی که در دانشگاه
علوم پزشکی کشور و شیراز وجود دارد، آشنا
می شوند تا بتوانند انتخاب رشته دقیق و بهتری داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس اداره استعدادها و عملکردهای درخشان دانشگاه گفت:
هر ساله دانشگاه علوم پزشکی شیراز میزبان برنامه روز معرفی دانشگاه و دانشگاه های
علوم پزشکی قطب پنج کشور است تا دانش آموزان سال های آخر بتوانند در سال های بعد
نیز، برای شرکت در کنکور سراسری، برنامه ریزی بهتر و مناسبی داشته باشند.
دکتر «امیر آزادی» درباره
برنامه های روز معرفی دانشگاه در سال جاری که به دو بخش تقسیم شده است، توضیح داد:
بخش نخست، برپایی غرفه هایی است که به معرفی دانشگاه و رشته های تحصیلی آن می
پردازد که 17 غرفه از هر دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی سراسر استان و دانشگاه های
علوم پزشکی قطب پنج کشور شرکت دارند.
او ادامه داد: هدف از برپایی
غرفه ها این است که دانش آموزان بتوانند پیش زمینه بهتری برای انتخاب رشته خود
داشته و به کمک نرم افزارهای معتبری که در کشور وجود دارد و همچنین به کمک مشاوران
آموزش و پرورش به صورت رایگان برای انتخاب رشته راهنمایی می شوند.
دکتر آزادی افزود: طبق
هماهنگی که با معاونت آموزشی دانشگاه انجام شده، از دانشگاه ها و دانشکده های علوم
پزشکی قطب پنج کشور که زیرمجموعه دانشگاه هستند، برای معرفی دانشگاه، رشته های
تحصیلی خود و اطلاع رسانی بهتر به داوطلبان، در این برنامه حضور دارند.
او با بیان اینکه دانشگاه ها
و دانشکده های علوم پزشکی لامرد، آباده، جهرم، سپیدان، استهبان، داراب و ممسنی با
حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان استعداد درخشان در این غرفه ها شرکت دارند،
تاکید کرد: با حضور این افراد در غرفه ها، شناخت کامل و واقعی از رشته ها به دانش
آموزان و خانواده ها ارایه می شود.
رییس اداره استعدادها و
عملکردهای درخشان دانشگاه در مورد بخش دوم این برنامه گفت: با هماهنگی انجام شده
با مدارس مختلف، از دانش آموزان مقطع نهم،
دهم و یازدهم نیز، دعوت شده که بتوانند از امسال برنامه ریزی بهتر و مناسب تری
برای شرکت در کنکور سراسری سال آینده داشته باشند.
دکتر آزادی این برنامه فرصت
بسیار مناسبی دانست تا با گشودن درهای دانشگاه به روی علاقه مندان، امکان بازید از
دانشگاه و آشنایی با رشته های مختلف برای دانش آموزان و خانواده ها فراهم شود،
اعلام کرد: این برنامه از چهاردهم تا هفدهم مرداد سال جاری در طبقه همکف ساختمان
شماره 3 دانشکده پزشکی شیراز واقع در میدان امام حسین(ع)، در دو نوبت صبح ها از
ساعت 8 تا 13 و عصر ها از ساعت 17 تا 20، میزبان علاقه مندان است./103
پایان خبر
نظر دهید