سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 51
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
با وب دا؛

عزم جدی مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه در مبارزه با کروناویروس

.

مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی
درمانی شیراز در این شماره از «با  وب دا»
با اشاره به حیطه های گسترده فعالیت این واحد که در دوران کرونا نیز گسترده تر
شده، از عزم جدی کارکنان این مدیریت برای مبارزه با کروناویروس می گوید.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی
درمانی شیراز، مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به
عنوان یکی از گسترده ترین مجموعه های سازمانی کشور، در کنار ارائه شبانه روزی
خدمات حوزه سلامت در اقصی نقاط استان، از بزرگترین بیمارستان های شیراز تا
دورافتاده ترین روستاهای استان، از زیرساخت های گسترده ای برخوردار است که نیازمند
یک مجموعه پشتیبانی قوی است.

 


مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی
شیراز به عنوان یکی از گسترده ترین معاونت های دانشگاه، از واحدهای فراوانی
برخوردار است که در کنار یکدیگر، هدف یکپارچه پشتیبانی و حمایت از بخش های بهداشتی
و درمانی را دنبال می کنند و این حمایت همه جانبه نیز موجب شده تا مجموعه سلامت
فارس، همواره در بسیاری عرصه ها پیشتاز باشد.



مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه نیز بخشی از این
معاونت و عضوی تاثیرگذار از خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که خدمات این حوزه یکی از بخش های مورد توجه مخاطبان درونی سازمان به حساب می آید.



مهندس «علیرضا قاسمی» که دارای مهندسی صنایع گرایش برنامه
ریزی و تحلیل سیستم ها و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی است، با 21 سال سابقه خدمت در
دانشگاه، به  مدت 15 سال به عنوان معاون
مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی فعالیت داشته که به تازگی نیز مسوولیت مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی
دانشگاه را عهده دار شده که در این شماره از با وب دا، ما را با مسوولیت ها و چالش
های این مدیریت بیشتر آشنا می کند.



به گفته او، مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، در طی یک سال گذشته و با ورود
بحران کرونا به استان فارس، به عنوان یکی از واحدهای پیشگام دانشگاه در این حوزه
ورود کرده و مسوولیت هایی بیش از گذشته را عهده دار بوده است.



مهندس قاسمی در این شماره از مجموعه مصاحبه های با وب دا، از این چالش ها
بیشتر می گوید.



لطفا کمی در مورد فعالیت های واحد مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه
بفرمائید:



مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی یکی از زیر مجموعه های معاونت
توسعه مدیریت و منابع محسوب می شود که وظیفه اصلی آن پشتیبانی تمام واحدهای ستادی
و محیطی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و امور رفاهی کارکنان است.



امور قراردادها و مناقصات حسابداری هزینه، واحد تدارکات، انبار مرکزی،
اداره امور ساختمان مرکزی، اداره رفاه، اداره نظارت بر خدمات
عمومی، محتمع ولایت، سالن های سینا و صدرا، دفتر مرکزی تهران، از جمله
واحدهای زیرمجموعه مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه به شمار می روند.



واگذاری خدمات عمومی بر اساس بسته های خدمت تعریف شده در
چارچوب قوانین، اجرا و نظارت بر فرآیندهای مناقصات، مزایده ها و انعقاد
قراردادها، کمک به افزایش درآمدهای اختصاصی واحدها از طریق واگذاری های اجاری،
مزایده و فروش اموال اسقاطی، انجام هزینه کرد امور جاری ستاد دانشگاه از طریق واحد
حسابداری، بررسی و نظارت بر نحوه نگهداشت کالاها در انبارها و اموال دانشگاه، نظارت
بر خرید تامین کالاهای موردنیاز واحدهای ستادی دانشگاه، برگزاری همایش ها، سمینارها و کارگاه های
آموزشی، پیگیری انجام بیمه های اجباری مانند خودرو، شخص ثالث، بیمه های تکمیلی
کارکنان، نظارت بر فعالیت های خودرویی دانشگاه اعم از خرید خودرو و بیمه های
خودرویی، نظارت بر تمامی امورات عمومی ستاد دانشگاه و واحدهای محیطی واگذار شده
مانند امور خدماتی، نقلیه و فضای سبز، نظارت بر بهداشت و ایمنی در محیط کار
کارکنان(
HSE)، هم اکنون به کمک همکاران این مدیریت در
حال انجام است.



آیا بحران کرونا بر فعالیت این
مدیریت نیز تاثیرگذار بوده است؟



سال 99 با توجه به بحران کروناویروس، سالی بسیار خاص، پرتنش
و پرکار بوده است؛ حوزه مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، از ابتدای شیوع کروناویروس
در استان، با شدت و با تمام قوا، فعال بوده و همکاری بسیار قوی با ستاد دانشگاهی
مدیریت کووید19 داشته است.



وظیفه اصلی این مدیریت در بحران کرونا، تامین تجهیزات و
وسایل حفاظت فردی مانند انواع ماسک، دستکش، گان، عینک، شیلد و تمام
اقلام موردنیاز مقابله با بیماری کووید19 بوده است.



هدف تمامی کارکنان مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی این بوده
تا بتوانند باری را از دوش مدافعان سلامت در خط اول مبارزه با کروناویروس بردارند
تا دغدغه ای در خصوص کالاهای مصرفی موردنیاز نداشته باشند،امید آنکه هر چه زودتر این
ویروس منحوس از کل دنیا به ویژه کشور عزیزمان ایران، رخت بر بندد.



لطفا مهم ترین فعالیت های مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه در بحران کرونا
را توضیح دهید:



یکی از مهمترین و پررنگ ترین حرکت ارزشمند مدیریت امور
پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، راه اندازی کارگاه های جهادی تهیه و تولید ماسک بوده که
به همت جهادگران و داوطلبان بدون هیچ چشمداشتی انجام شده است و جا دارد از تمامی مسوولان،
کارکنان مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، همچنین مدیر قبلی امور پشتیبانی
و رفاهی و بسیج جامعه پزشکی برای مشارکت در جبهه سلامت علیه کروناویروس قدردانی کنم.



برای به ثمر رسیدن این اهداف در برخی از مواقع همکاران من
به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند تا خللی در انجام امورات ایجاد نشود و موفقیت
مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه را مرهون تلاش تمامی کارکنان این مجموعه می
دانم که با یک همدلی و همیاری ویژه، برای پیشبرد اهداف این مدیریت و در نتیجه
دانشگاه گام برمی دارند.



اگر چه تاکید می کنم مدیریت پشتیبانی چه در بحران کرونا و
چه خارج از بحران با همین قدرت و دقت به کار خود ادامه می دهد.



مهم ترین محور مورد تاکید این مدیریت
در ارائه خدمت چیست؟



شعار مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، پشتیانی از
تمام مراکز و واحدهای تابعه بدون هیچ گونه ادعا و توقع است که این هدف با مدیریت
صرفه جویی در هزینه های دانشگاه و ارایه خدمت بهینه و باکیفیت مورد توجه این مدیریت است،
چرا که این مدیریت به عنوان بهترین مراکز هرینه ستاد دانشگاه محسوب می شود.



از سوی دیگر تلاش می شود تمامی خرید ها، اقدامات و فعالیت
های این مدیریت، براساس چارچوب قانونی انجام شود.



در این ایام بحرانی نیز تلاش کردیم تا کارکنان دانشگاه به
ویژه در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها، دغدغه ای در خصوص تهیه اقلام حفاظت فردی نداشته
باشند.



 



  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اخبار کرونا ویروس جدید
  • کد خبری : 38040
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب