خبر امروز / 28 مرداد
.
پیشگیری از بهره کشی اقتصادی از کودکان و نوجوانان
نگرش جامعه نسبت به کودکان در طی
سده های گذشته دچار تغییرات شده و از دارایى و اموال والدین به موجودات داراى حقوق
انسانى تغییر یافته است.
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت
شهدای انقلاب، مسوول واحد سلامت روان این مرکز یکی از مهمترین پیامدهای منفی سلامت
اجتماعی در جوامع امروزی را کودک آزاری نام برد و گفت: نگرش جامعه نسبت به کودکان
در طی سده های گذشته دچار تغییرات شده و کودکان از دارایى و اموال والدین، به
موجودات داراى حقوق انسانى تغییر یافته اند.
«ندا خورشیدیان» استفاده از کودکان
در کار یا فعالیتی که منافع حاصل از آن نصیب دیگران شود را «بهره کشی اقتصادی» نام
برد و افزود: وادار کردن کودک به کارگری، گدایی و روسپیگری نمونه هایی از این نوع
کودک آزاری است.
او با اشاره به غفلت و کوتاهی نسبت
به مراقبت مسوولانه فیزیکی و نظارت کافی بر رشد کودک، ادامه داد: بسیار مهم است که
کودکان در شرایط بحرانی قدم های رسیدن به یک حوزه امن را بدانند که بعضی از کودکان
خود به راه حل هایی در این زمینه دست یافته اند، اما باید به آن دسته از کودکانی
که به این مرحله نرسیده اند، کمک کرد تا در شرایط نا امن بتوانند به نقطه ایمن باز
گردند.
رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب
دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز نیز حضور کودکان در فضای پرتنش و خشن محلات پر خطر
را موجب اضطراب، افسردگی و
خشم برشمرد و گفت: در زندگی پر تنش این کودکان، باید به دنبال راه های کاهش
استرس باشیم.
دکتر«یوسف آفرینی» در خصوص فعالیت های
اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی، افزود: ایجاد تیم های ورزشی و استعدادیابی
نوجوانان درحوزه ورزش، نمایش الگوی ایثار و فداکاری به وسیله بازدید از موزه حفظ و
نشر آثار دفاع مقدس و معرفی قهرمانان هشت سال دفاع مقدس، فراهم کردن حضور نوجوانان
در ورزش های باستانی و زورخانه ها، برگزاری تورهای فرهنگی و زیارتی، درس گفتاری و اختصاص
رایگان کتاب به کودکان کار برای ارتقای رشد شخصیت آنها، از نمونه فعالیت های این
سازمان است.
مسوول واحد سلامت جوانان و مدارس
مرکز بهداشت شهدای انقلاب نیز سلامت جسمی و روانی این قشر از جامعه را از اهداف
مهم این مرکز نام برد و گفت: پزشکان و مراقبان سلامت مراکز خدمات جامع سلامت تحت
پوشش، با حضور در مراکز نگهداری این کودکان، درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف
را در اولویت های برنامه های خود قرار داده اند.
دکتر «مژگان غفاری» اضافه کرد: از
ابتدای سال تاکنون، 40 نفر از کودکان کار از سوی پزشک و مراقب سلامت مورد بررسی
های بهداشتی درمانی و پیگیری های لازم قرار گرفته اند.
نشست بررسی راهکارهای پیشگیری از
آسیب در کودکان و نوجوانان، با هدف ساماندهی وضیت کودکان کار، به همت واحد سلامت
جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب و با حضور جمعی از داوطلبان متخصص ادارات
و همچنین اعضای کمیته پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی، برگزار شد./105
مدیران و مسوولان بیمارستان آنکولوژی امیر از جانبازان بیمارستان اعصاب و روان جنت
به مناسبت دهه ولایت و امامت، مدیران و مسوولان
بیمارستان آنکولوژی امیر از جانبازان اعصاب و روان بستری در بیمارستان جنت، عیادت
کردند.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان آنکولوژی امیر،
مدیر این بیمارستان گفت: جانبازان اعصاب و روان، عمر و جوانی خود را برای دفاع از
انقلاب گذاشتند و دستاوردهای امروز، نتیجه فداکاری ها و ایثارگری های جانبازان و
شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.
مهندس «امیرحسین گنج کریمی» افزود: شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان شجاع جنگ
هشت ساله نباید فراموش شوند و نسل کنونی باید بدانند که انقلاب با چه خون هایی
احیا شده و چه جوانان برومندی را در این راه از دست دادهایم./102
امام حسن مجتبی(ع)
همزمان
با دهه امامت و ولایت، مسوولان شهرستان داراب با حضور در بیمارستان امام حسن
مجتبی(ع)، از بیماران بستری در بخش های مختلف این بیمارستان، عیادت کردند.
به
گزارش روابط عمومی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب، حجت الاسلام والمسلمین
«صادقی» امام جمعه شهرستان داراب، با اشاره به واقعه
های تاریخی و مهم قربان و غدیرخم، برای بیماران از درگاه خداوند آرزوی بهبودی کرد.
دکتر «فرزین
بابائی» رییس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب نیز در این برنامه، گزارشی از اقدامات
انجام شده در زمینه مسایل مختلف تجهیزاتی، عمرانی و جذب متخصصان به مسوولان
شهرستان داراب، ارایه داد.
در این
برنامه، «قاسم زاهدانی» رییس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی داراب، «عباسعلی
غفارپناه» مدیر داخلی و «سهیلا بامروّت» مترون بیمارستان داراب، حضور داشتند./102
پایان
خبر
نظر دهید