سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • 1404/08/29
  • - تعداد بازدید: 73
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

توسعه مرکز مهارت‌های بالینی، گامی اساسی در ارتقای کیفیت آموزشی و عملی دانشجویان پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز ۲۹ آبان 1404، از روند برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی در درمانگاه شهید مطهری شیراز بازدید کرد. این آزمون که به‌منظور سنجش مهارت‌های بالینی دانشجویان پزشکی برگزار می‌شود، با حضور ۹۵ دانشجوی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید بصیر هاشمی» در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت آزمون صلاحیت بالینی، آن را ابزاری ضروری در ارتقای سطح دانش و مهارت‌های عملی دانشجویان برشمرد.

وی تأکید کرد: این آزمون نه‌تنها به ارزیابی توانایی‌های بالینی دانشجویان در تشخیص و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند، بلکه فرصتی است تا نواقص کار خود را شناسایی کرده و به اصلاح آنها بپردازند.

آزمون صلاحیت بالینی، مبنای اقدام عملی در آینده حرفه‌ای دانشجویان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه افزود: آزمون صلاحیت بالینی، به ‌عنوان مبنای اساسی برای اقدامات عملی دانشجویان در آینده، نقش بسزایی در آمادگی آنها برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت دارد. مهارت‌های مورد ارزیابی در این آزمون شامل برقراری ارتباط مؤثر با بیماران، انجام معاینات فیزیکی، تفسیر نتایج اولیه و تصمیم‌گیری بالینی است.

دکتر هاشمی همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری آزمون، اعلام کرد: روند اجرایی آزمون در شرایط مطلوبی و با رعایت کامل پروتکل‌ها و استانداردهای بین‌المللی در حال انجام است.

برنامه‌های آینده: توسعه مرکز مهارت‌های بالینی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های آتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت روزافزون مهارت‌های عملی در آموزش پزشکی، یکی از اولویت‌های آینده دانشگاه توسعه مرکز مهارت‌های بالینی است تا دانشجویان در محیطی مجهزتر و استانداردتر، توانمندی‌های خود را ارتقا دهند.

آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی به‌طور ویژه به سنجش مهارت‌های عملی و توانمندی‌های بالینی دانشجویان در محیط‌های شبیه‌سازی‌شده و در تعامل با بیماران می‌پردازد. این آزمون، علاوه بر نقش کلیدی در فرایند آموزش، به‌عنوان معیاری برای ارزیابی آمادگی دانشجویان برای ورود به عرصه‌های عملی و حرفه‌ای در سیستم بهداشت و درمان کشور شناخته می‌شود.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 138640
کلیدواژه
حبیب ا... یخاری
خبرنگار

حبیب ا... یخاری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب