جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/07/01
  • - تعداد بازدید: 298
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت:

1300 نفر دستیار تخصصی در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی معاونت آموزشی وزارت بهداشت از پذیرش ۱۳۰۰ دستیار در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به نقل از وبدا، دکتر «محسن عباسی» با اشاره به نگاه تکمیل ظرفیت دستیاری عنوان کرد: میزان ظرفیت اعلام شده برای پذیرش دانشجو در آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲، 4 هزار و 600 نفر بوده که این میزان ۳۰۰ نفر  بیشتر از سال قبل است و در مرحله تکمیل ظرفیت هم، یک هزار و 300 نفر ظرفیت اعلام شده است.
 
وی افزود: این میزان ظرفیت با نگاه به قوانین بالادستی و تقاضای کشور و با حفظ کیفیت لازم و موجودی منابع مورد نیاز برای تربیت دستیاران در نظر گرفته شده است.
 
دکتر عباسی بیان کرد: در مرحله اول پذیرش دستیار در آزمون دستیاری سال جاری، ظرفیت قبولی، نمره داوطلبان و حد نصاب آنها مشخص شده و در مرحله تکمیل ظرفیت با توجه به نظر معاون آموزشی وزارت بهداشت و با نگاه تکمیل ظرفیت برای رشته‌های خاص، هزار و 300 نفر پذیرفته می شوند.
 
وی افزود: منظور از رشته‌های خاص‌؛ رشته‌هایی هستند که حالت بحرانی دارند و کمبود شدید آنها در کشور احساس می‌شود و یا نبود آنها موجب اختلال یا توقف در امر درمان سطح کشور خواهد شد. 
 
مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصریح کرد: پذیرش هزار و 300 دستیار در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری سال 1402، با رعایت عدالت آموزشی، اولویت مناطق محروم و با اجرای طرح بومی گزینی و حفظ نیروهای بومی انجام می شود. 
 
وی با اشاره به این مطلب که رشته‌های مد نظر و مورد نیاز بر اساس طرح اعتبار بخشی و نیازسنجی تعیین شده است، افزود: رشته‌هایی از قبیل بیهوشی، طب اورژانس، عفونی داخلی و کودکان در مرحله تکمیل ظرفیت در اولویت قرار دارند و هدف اصلی پر کردن جاهای خالی و مورد نیاز رشته‌های دستیاری برای حفظ درمان مناسب در کشور است تا رشته‌های مورد نیاز برای ارائه خدمت به مردم تامین شود،
 
دکتر عباسی اظهار کرد: اجرای طرح بومی گزینی برای این است که فارغ التحصیلان هر منطقه بعد از فارغ التحصیلی در منطقه خود باقی بمانند و مردم آن مناطق از خدمات آنها بهره‌مند شوند. 
 
وی افزود: داوطلبانی که در مرحله اول، نمره حد نصاب لازم را کسب کرده اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دوباره انتخاب رشته کنند و در رشته‌های مورد نظر با ادیت بومی گزینی ادامه تحصیل دهند. 
 
گفتنی است شرایط و دستورالعمل لازم در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند رشته‌ مورد نظر و محل مناسب خود را بر اساس دستورالعمل تدوین شده انتخاب کنند.
پایان خبر
  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 88973
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب