سال 99، جَهشِ تولید
نوع خط:
رنگ: انتخاب رنگ
+
لغو تغییرات
-
×
۱۴۰۰ جمعه ۱۵ مرداد
بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهر
تغذیه در ماه مبـارک رمضان و در بحران کرونا
.

کارشناس تغذیه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهر: رعایت اصول تغذیه ای، تعادل و خود داری از افراط در مصرف مواد قندی و چربی ها در ماه مبـارک رمضان و با توجه به قرار گیری در بحران کرونا؛ گامی موثر در حفظ سلامت بدن است.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهر، «نسیم صحراگرد» در خصوص اهمیت رعایت اصول تغذیه در این ایام توضیح داد: وعده های سحری، افطار و شام ، وعده های اصلی در ماه رمضان هستند. افرادی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند، باید غذاهایی را در وعده سحر بخورند که با تامین انرژی و مواد مغذی موردنیاز بدن ان ها نقش مهمی در حفظ کارایی و جلوگیری از کم ابی بدن، ضعف و خستگی داشته باشد.

او ادامه داد: باید در وعده سحری از غذاهایی کم حجم و غنی از مواد مغذی که کم نمک، کم چرب وکم شیرین هستند استفاده شود. مصرف زیاد قند، نمک و چربی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، سبزی و میوه ها با دارا بودن آب و مواد مغذی مختلف علاوه بر تامین مواد مغذی موردنیاز بدن، از تشنگی و خشکی گلو که می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کرونا کند، جلوگیری می کنند.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین و ورود سریع قند خون به داخل سلول ها و در نتیجه افت قند خون موجب گرسنگی زودرس در وعده سحری می شود و با توجه به این که کم آب شدن بدن زمینه را برای ابتلا به کرونا فراهم می کند، در وعده سحر باید از سبزی هایی که آب بیشتری دارند و در طول روز از تشنگی و کم آبی بدن جلوگیری می کند مثل کاهو، خیار و گوجه فرنگی مصرف شود.

صحراگرد تاکید کرد: نوشابه های گازدار، شربت ها ،چای شیرین و چای پررنگ موجب تشنگی و خشکی دهان و گلو در طول روز می شوند و توصیه می شود در وعده سحر مصرف نشوند.

او افزود: در وعده افطار باید با پرهیز از پرخوری ، از غذاهای سبک و در عین حال پر انرژی استفاده و سعی شود غذا به آرامی جویده شود.

او بیان کرد: مصرف بامیه و زولبیا که دارای قند، چربی، اسید های چرب اشباع و ترانس هستند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند و توصیه نمی شوند. همچنین پس از افطار داشتن تحرک و فعالیت که موجب مصرف کالری می شود توصیه می شود.

نسیم صحراگرد خرما را بهترین ماده غذایی برای تامین تدریجی قند خون دانست و گفت: خرما منبع خوبی از موادمغذی، قند و فیبر و پتاسیم است و توصیه می شود در وعده افطار 3 عددخرما مصرف شود.

پایان خبر

نمایش فیلم
تاریخ:
1400/02/11
تعداد بازدید:
152
نویسنده:
محیا پیام
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal