آموزش الکترونیکی

سؤال: آیا سامانه سجاب قابلیت برگزاری امتحان تشریحی دارد؟
جواب: سامانه سجاب برای برگزاری آزمون تستی طراحی‌شده است.


سؤال: آیا سامانه فرادید قابلیت برگزاری امتحان تشریحی دارد؟
جواب: این سامانه قابلیت برگزاری آزمون‌های چندگزینه‌ای، توضیحاتی،
PMP و KFP را دارد.


سؤال: از چه طریق چه سامانه‌ای می‌توانیم محتوای درس را برای دانشجو بارگذاری کنیم؟
جواب: درصورتی‌که کلاس از طریق سامانه کلاس مجازی وستا(ادوبی کانت) برگزارشده باشد از این
http://lms.vu.sums.ac.ir/CMS/Main_page.aspx?DefinedTableId=-1&RowId=-1 و درصورتی‌که کلاس از طریق سامانه کلاس مجازی نوید برگزارشده باشد از این مسیر https://sumsnavid.vums.ac.ir استاد محترم می‌توانند وارد شوند و پس از واردکردن نام کاربری و پسورد وارد درس موردنظر شده و در قسمت منابع و محتوا، محتوای درس موردنظر را بارگذاری کنند.

سؤال: برای درخواست تولید محتوا چه اقدامی باید انجام بدهیم؟
جواب: در ابتدا برای تولید محتوا یک نامه به ریاست دانشکده مجازی از طرف مدیر گروه دانشکده درخواست‌کننده و شامل معرفی و نام استاد تولیدکننده محتوا، شماره تماس، عنوان محتوا و مخاطبین محتوا را به دانشکده مجازی از طریق اتوماسیون ارسال کنند.


سؤال: آیا سامانه نوید امکان برگزاری آزمون دارد؟
جواب: سامانه نوید قابلیت برگزاری خود آزمون را دارد و اساتید محترم می‌توانند برای برگزاری خودآزمایی و امتحان میان‌ترم استفاده کنند.


سؤال: نرم‌افزارهای متداولی که قابلیت تولید محتوا دارند کدام اند؟
جواب: دانشکده مجازی و قطب آموزش الکترونیکی نرم‌افزارهای متعددی همچون
Ispring، Articulate Studio، Camtasia وAdobe Audition و سایر موارد جهت تولید محتوا بکار می‌گیرد.

سؤال: آدرس سامانه آزمون ساز الکترونیکی چیست؟
جواب:
vexam.sums.ac.ir


سؤال: آیا دانشجو پس از پایان آزمون می‌تواند نتیجه خود را مشاهده کند؟
جواب: در صورت صلاحدید استاد این امکان وجود دارد.

سؤال: نحوه شرکت در دوره کارشناسی ارشد یادگیری الکترونیکی به چه صورت می‌باشد؟
جواب: از طریق کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت


سؤال: اعضای هیئت‌علمی به چه صورت می‌توانند در این دوره شرکت کنند؟
جواب: در صورت عدم تکمیل ظرفیت درترم مهرماه از طریق کنکور، از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بررسی
C.V درترم بهمن پذیرش به عمل می‌آید.


سؤال: شهریه جهت شرکت در این دوره چقدر می‌باشد؟
جواب: شهریه در هر ترم حدود
2 میلیون و 500 هزار تومان می‌باشد.


سؤال: این دوره شامل چندترم می‌باشد؟
جواب: این دوره جهت دانشجویان غیر هیئت‌علمی بدون احتساب پایان‌نامه
3 ترم و جهت اعضای هیئت‌علمی 5 ترم می‌باشد.


سؤال: آیا این دوره کاملاً به‌صورت مجازی برگزار می‌گردد؟
جواب: بله، این دوره کاملاً" به‌صورت مجازی برگزار می‌گردد.


سؤال: چه کسانی می‌توانند در این دوره شرکت نمایند؟
جواب: جهت کسب اطلاعات از آخرین تغییرات در مدرک تحصیلی موردپذیرش و مواد امتحانی و ضرایب آزمون ورودی هرسال تحصیلی به دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های علوم پزشکی مربوط به آن سال تحصیلی به سایت
sanjeshp.ir مراجعه شود. همچنین جهت کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص این رشته می‌توانید به سایت دانشکده مجازی به آدرس vu.sums.ac.ir مراجعه کنید.

سؤال: دانشجو یا استاد دانشگاه هستم و برای اولین بار می‌خواهم وارد سامانه نوید شوم؟
جواب: ابتدا از روی صفحه اول سامانه نوید کلید "سامانه سما" را انتخاب کنید، سپس بانام کاربری و رمز ورود سمای دانشگاه خود وارد شوید، در اولین ورود از شما خواسته می‌شود یک ایمیل معتبر ثبت کنید، در مراجعه‌های بعدی می‌توانید با انتخاب کلید "سامانه نوید" و با واردکردن ایمیل خود به پنل کاربری خود در نوید وارد شوید. تنها در اولین ورود نیاز به استفاده از نام کاربری و رمز عبور سما دارید، پس‌ازآن سامانه نوید شمارا با توجه به نقش دانشجو یا استاد می‌شناسد.

سؤال: ایمیلی که در اولین ورود به سامانه نوید وارد کردم، اشتباه بوده است (یا به خاطر نمی‌آورم چه ایمیلی را وارد کرده‌ام.

جواب: با ادمین دانشگاه خود تماس بگیرید و با ذکر شماره دانشجویی یا استادی خود، از وی بخواهید ایمیل شمارا تصحیح کند.

سؤال: با انتخاب کلید "سامانه سما" و با ورود نام کاربری و رمز ورود سما نمی‌توانم وارد نوید شوم، باوجودی که وارد سما می‌شوم.
جواب: رمز عبور شما در سامانه سما منقضی شده است، به سامانه سما وارد شوید و در آنجا رمز ورود خود رایکبار تغییر دهید.


سؤال: پسورد نوید خود را تغییر داده‌ام و حال به خاطر نمی‌آورم.
جواب: با انتخاب کلید "سامانه سما" و با ورود نام کاربری و رمز ورود سما وارد نوید شوید و پسورد خود را تغییر دهید.


سؤال: ارتباط سما با نوید قطع‌شده است.
جواب: در سامانه نوید تلاش شده است که مشکلات مرتبط با سامانه‌های سما به حداقل برسد، به همین دلیل هم تنها در اولین
LOG IN شما نیاز به نام کاربری و رمز عبور سما دارید و در همه مراجعات بعدی می‌توانید با انتخاب کلید "سامانه نوید" و با ورود ایمیل و رمز ورود خود که در اولین ورود به نوید، ثبت کرده‌اید، وارد نوید شوید.


سؤال: من درس‌های ترم‌های پیش خود را مشاهده نمی‌کنم.
جواب: درصورتی‌که دانشگاه شما به‌تازگی سامانه نوید را جایگزین
LMS پیشین کرده باشد، اطلاعات درس‌های پیشین شما در نوید وجود ندارد. نمرات وابسته به فعالیت‌های شما در سامانه قبلی، در سامانه سما، توسط اساتید منظور شده است و اطلاعات درس‌های شما در سامانه قبل موجود می‌باشد.


سؤال: منابع درس دانلود می‌شود ولیerror می‌دهد و قابل‌مشاهده نمی‌باشد.
جواب: با مراجعه به صفحه اول سامانه نویدبخش " نکات نرم‌افزاری مشاهده محتوا" را مطالعه و بررسی کنید.


سؤال: برخی از منابع درسی بسته‌شده‌اند و من نمی‌توانم آن‌ها را مشاهده کنم.
جواب: لطفاً به زمان‌بندی مشخص‌شده از سمت استاد برای مطالعه منابع توجه کنید.


سؤال: آیا تیک "تائید مطالعه منبع" ضروری است؟
جواب: درصورتی‌که این بخش توسط استاد شما تنظیم‌شده باشد، حتماً پس از مطالعه هر منبع تیک تائید مطالعه را بزنید.


سؤال: زمان تحویل تکلیف به اتمام رسیده است.
جواب: در سامانه نوید امکان ارسال تکلیف حتی پس از پایان مهلت انجام آن وجود دارد، اما نوید به استاد شما اطلاع می‌دهد که این تکلیف "با تأخیر" ارسال‌شده است. ارسال بازخورد به تکلیف‌های با تأخیر و چگونگی نمره دهی به عهده استاد است.


سؤال: فایل آپلود نمی‌شود.
جواب: به حجم فایل دقت کنید، حجم فایل آپلودی شما نمی‌تواند بیش از
25 مگابایت باشد.


سؤال: چرا محتواهای الکترونیکی که قبلاً تولید کرده بودم و در سامانه آپلود کرده‌ام را نمی‌توانم ببینم؟
جواب: مرورگرهای کروم و اپرا، فایلهای تولیدشده با نرم‌افزار
flash را نمایش نمی‌دهند. به همین دلیل هم باوجودی که محتوای درسی وجود دارد اما قابل‌مشاهده نیست. برای دیدن این محتواها از مرورگر Firefox استفاده کنید.


سؤال: نسخه بتا چیست؟
جواب: نسخه بتای هر نرم‌افزار و یا وب‌سایت، نسخه در حال تکمیل و رفع
bug و در حال بروز رسانی مستمر آن پلتفرم است، نسخه بتا پس از استقرار کامل نوید، به نسخه اصلی تبدیل می‌شود.

سؤال: فلوشیپ یادگیری الکترونیکی چند بار در سال برگزار می‌گردد؟
جواب: معمولاً
4 بار در سال و به‌صورت تقریبی هر فصل یک‌بار برگزار می‌گردد.


سؤال: نحوه ثبت‌نام در فلوشیپ یادگیری الکترونیکی چگونه می‌باشد؟
جواب: در حال حاضر دانشکده مجازی به دانشکده‌ها، گروه‌ها و مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نامه ارسال نموده و تاریخ برگزاری هر دوره را اعلام می‌نماید و مراکز نامبرده ، اسامی افراد متقاضی و مشخصات خواسته‌شده را ارسال می‌نمایند (منطبق با ظرفیت اعلام‌شده) و قبل از شروع دوره مبلغ ثبت‌نام توسط متقاضیان پرداخت گردیده و نرم‌افزارهای موردنیاز و مسیر ورود به کلاس مجازی از طریق ایمیل در اختیار ثبت‌نام‌شدگان قرار می‌گیرد.


سؤال: مدت برگزاری دوره چقدر است؟
جواب: این دوره معمولاً یک‌ماهه است که در حال حاضر دارای
7 جلسه آنلاین می‌باشد و سایر جلسات به‌صورت آفلاین می‌باشد.


سؤال: شروط دریافت گواهی چیست؟
جواب: شرکت در حداقل
3 جلسه آنلاین و انجام تکالیف مشخص‌شده در دوره به‌صورت آنلاین می‌باشد.


سؤال: وسایل و نرم‌افزارهای موردنیاز دوره چیست؟
نرم‌افزارهای موردنیاز دوره در لینک زیر موجود می‌باشد.

https://vu.sums.ac.ir/page-Majazi/fa/149/form/pId41048

سؤال: این دوره دارای چه میزان امتیاز است؟
جواب: برای اساتید هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
1 امتیاز دانش‌پژوهی داشته و برای سایر دانشگاه‌ها بسته به مصوبات دانشگاه مبدأ می‌باشد.

سؤال: چگونه می‌توان از دانشکده مجازی برای ساخت محتوای الکترونیکی همکاری گرفت؟
جواب: ابتدا باید یک نامه از طرف مدیر گروه به ریاست دانشکده مجازی ارسال شود و استاد درس مربوطه اعلام گردد و محتوای مربوطه را نیز پیوست نمایند. پس‌ازآن یک هماهنگی میان استاد و معاون توسعه دانشکده مجازی صورت گرفته و قالب استاندارد و تهیه محتوا به استاد ارسال می‌گردد. پس از استانداردسازی محتوا، ضبط صدا صورت گرفته و پس‌ازآن ساخت محتوا انجام می‌گیرد.

سؤال: استاندارد تهیه محتوا برای ساخت یک محتوای الکترونیکی مناسب چیست؟
جواب: برای ساخت یک محتوای الکترونیکی استاندارد می‌توانید از قالب‌های استاندارد دانشکده مجازی استفاده نمایند گه می‌توانید از لینک زیر آن‌ها را دریافت نمایید:


https://vu.sums.ac.ir/page-Majazi/fa/149/form/pId42440

سؤال: برای ساخت محتوای آموزشی توسط استاد چه نرم‌افزارهایی توصیه می‌شود؟
جواب: نرم‌افزارهای تولید محتوای زیادی در این زمینه وجود دارد که از این میان نرم‌افزارهای
articulate studio و storyline، Camtasia و ispring توصیه می‌شود که آموزش نحوه ساخت محتوا با این نرم‌افزارها در سایت دانشکده و در لینک زیر قابل‌دستیابی است.


https://vu.sums.ac.ir/page-Majazi/fa/149/form/pId42440

تاریخ به روز رسانی:
1399/05/29
تعداد بازدید:
3082
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس- معاونت توسعه مدیریت و منابع می باشد.

شبکه های اجتماعی

Powered by DorsaPortal