سؤال: فرآیند ارتقا اعضای هیئتعلمی بر چه اساسی صورت میگیرد؟ جواب: بر اساس آییننامه ارتقای اعضای هیئتعلمی در صورت کسب امتیازات لازم از مواد چهارگانه شامل فعالیتهای فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، فعالیتهای آموزشی، فعالیتهای پژوهشی و فنآوری و سپریشده حداقل چهار سال از شروع عضویت در هیئتعلمی یا آخرین ارتقا امکان بررسی درخواست ارتقا در هیئت ممیزه وجود دارد که پس از بررسی در مراجع مصوب در سطح دانشکده و دانشگاه و تصویب آنان صورت خواهد گرفت.
سؤال: جلسههای هیئت ممیزه در چه فاصله زمانی تشکیل میشود؟ جواب: طبق برنامهریزی سالانه ماهانه دو بار و در صورت نیاز جلسههای فوقالعاده نیز در نظر گرفته میشود
سؤال: پرونده ارتقا چه مراحلی را طی میکند؟ جواب: پس از تائید صلاحیت عمومی در هیئت اجرایی جذب اساتید و تصویب در کمیته منتخب دانشکده در هیئت ممیزه آموزشی، کمیسیون تخصصی ماده یک و درنهایت در هیئت ممیزه دانشگاه مطرح میشود
سؤال: ترتیب مرتبههای اعضای هیئتعلمی دانشگاه به چه صورتی است؟ جواب: مربی، استادیاری، دانشیاری، استادی و استاد برتری (استاد ممتازی)
سؤال: آییننامهها و فرمهای ارتقای مرتبه اعضای هیئتعلمی از چه طریقی قابلدسترسی است؟ جواب: تمامی اطلاعات موردنیاز در سایت دبیرخانه هیئت ممیزه به نشانی http://auditboard.sums.ac.ir قابلدسترسی است