ساختار و فرآیند تولید محتوا

ساختار و فرایند تولید محتوای الکترونیکی

فرایند تولید محتوای چندرسانه ای

فرایند تولید محتوای چندرسانه ای در دانشکده مجازی بدین شرح است:

پس از تشکیل تیم تولید محتوا، فرآیند تولید تعیین می گردد. سپس در سه مرحله پیش از تولید، هنگام تولید و پس از تولید فرآیند مربوطه ادامه می یابد.

1-مرحله پیش از تولید

ابتدا مدل طراحی آموزشی انتخاب می گردد. سپس قالب نمونه تهیه می شود. هر پروژه لازم است برنامه عملیاتی تولید داشته باشد که در ابتدای پروژه تهیه می شود.


2-مرحله تولید

در این مرحله ابتدا طراحی آموزشی دوره صورت می پذیرد. سپس انتخاب چند رسانه ای انجام می شود. در ادامه لازم است متن اولیه دروس الکترونیکی تدوین شود و یا در صورتی که از روند تولید محتوای الکترونیکی سریع استفاده می شود پاورپوینت درس مربوطه طراحی شود.. در هنگام طراحی متن لازم است جهت ایجاد عمق بیشتر در یادگیری مخاطب از تصاویر مناسب استفاده گردد. پس از تکمیل این مرحله درس آماده ضبط صدا می گردد. ممکن است در این مرحله سایر رسانه ها مثل فیلم آموزشی یا پویانمایی نیز طراحی گردد. دو رسانه اصلی متن و صوت که آماده شدند نوبت به تدوین سناریو می رسد. این سه ورودی اصلی یعنی متن، صوت و سناریو یا دستورالعمل ساخت محتوا به بخش تولید یا ساخت محتوای الکترونیکی وارد می شوند.

3-مرحله پس از تولید

این مرحله در واقع ارزشیابی درس الکترونیکی ایجاد شده است.

تاریخ به روز رسانی:
1400/03/12
تعداد بازدید:
1293
Powered by DorsaPortal