با توجه به توسعه آموزش های مجازی در سراسر دنیا و به طور
ویژه پس از پاندمی کرونا و جایگزین شدن بخش زیادی از آموزش های حضوری با آموزش
مجازی، آشنایی معلمان در سطوح مختلف با ابزارهای الکترونیکی بسیار ضروری است. از
این رو دوره حاضر با هدف توسعه مفاهیم و کاربرد نرم افزارهای تولید محتوای
الکترونیکی طراحی شده است.
اهداف اختصاصی
شرکت کنندگان در انتهای
دوره باید بتوانند:
- مفاهیم اصلی یادگیری الکترونیکی را
تعریف نمایند
- انواع شیوه های تدریس در محیط های
مجازی را شرح دهند
- روند وب در گذر زمان را بیان نماید
- کاربرد ابزارهای تعاملی مبتنی بر وب
را شرح دهد
- اصول برگزاری
یک جلسه وبینار آموزشی را بیان نماید
- با یکی از
ابزارهای کلاس مجازی یک وبینار آموزشی اجرا نماید
- اصول تولید محتوای الکترونیکی را در
عمل بکار گیردبا یکی از نرم افزارهای تولید
محتوای الکترونیکی یک محتوای مطلوب تولید نماید
گروه هدف: مدیران، معلمین، دبیران، و کارشناسان مجتمع آموزشی
علوم پزشکی و مدارس
شیوه ارائه دوره: روز اول دوره به صورت وبینار
مجازی، مطالعه فایل محتواهای الکترونیکی بارگذاری شده بر روی Learning Path
و (جلسات
آنلاین اطلاع رسانی خواهد شد)
راهبرد آموزشی: یادگیری خودراهبر توسط شرکت
کنندگان و شرکت در جلسات آنلاین همزمان کلاس مجازی
شیوه ارزشیابی (توسط و زیرنظر مسئولین مدرسه و
دانشکده مجازی):
- آزمون چهارگزینه ای در انتهای دوره در
انتهای هر مبحث
- تولید یک محتوای الکترونیکی با یکی
از نرم افزارهای Ispring یا Camtasia
- تهیه یک فایل ویدئوی آموزشی از یک
سوژه مناسب آموزشی (آموزش مباحث عملی)
منابع آموزشی: کلیه محتواهای ارائه شده در دوره، + فایل کتاب «مقدمه
ای بر یادگیری الکترونیکی»
لینک دریافت فایلهای آموزشی دوره مجازی دوره: Lms.vu.sums.ac.ir