یادگیری
الکترونیکی استفاده از ابزارهای فنآوری در زمینههای مختلف یادگیری است و
بخودی خود یک سیستم آموزشی مجزا نیست. انتخاب ابزارهای یادگیری الکترونیکی
باید فن آموزش و پرورش را منعکس کند، نه اینکه نوع آموزش را تعیین کند.
موفقیت دوره های آموزش از دور به حد بسیار زیادی به استاد درس وابسته است.
نگرش، سطح آمادگی و اشتیاق استاد ضامن موفقیت آموزش از دور است.
در
کلاس های سنتی آموزش دهنده محتوای درسی را بر اساس نیازهای دانشجویان
گردآوری می کند. مدرسین آموزش برخط با چالش ویژه ای روبرو هستند. گذشته از
تغییرات آشکار که یکی از آنها تکنولوژی است، آموزش هم ابعاد جدیدی به خود
می گیرد، آنها باید بدون روبرویی با دانشجویان نیازهای آنان را تشخیص و
محتوا را تهیه کنند. توسعه یک دوره الکترونیکی بسیارپیچیده است. طراحی و
ارائه محتوای الکترونیکی مراحل در هم تنیده ای را دربرمی گیرد که تمام این
مراحل به هم وابسته است.
این
امر بخصوص در آموزش پزشکی با توجه به اهمیت و ماهیت پیچیده آن، ضرورت توجه
به رویکردهایی را جهت ارائه محتوایی غنی دربرگیرنده حیطه های بالای دانش،
نگرش و مهارت نمایانگر می سازد. ایجاد چنین محیط هایی در فضایی به ابعاد
14-15 اینچ، نیاز به همکاری گروه های کارآمد و استفاده از شیوه های آموزشی
متنوع همراه با انجام پژوهش و ارزشیابی مداوم برنامه دارد. آموزش اثربخش
برخط نیاز به مهارت ها، توانائی ها و آموزش خاصی دارد. مؤثرترین و
کارامدترین راه برای اطمینان از موفقیت، مهارت آموزی قبل و حمایت در طی
فرآیند تهیه و ارائه دوره درسی است.
در
این زمینه قطب آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سی و یکمین دوره
فلوشیپ یادگیری الکترونیکی را بصورت الکترونیکی جهت اعضاء
هیئت علمی دانشگاه در اسفندماه سال جاری برگزار می نماید . بدین صورت که
تمامی کارگاه ها بصورت الکترونیکی برگزار میشود.
هزینه ثبت نام
اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: 160هزارتومان
اعضای هیات علمی کلان منطقه 5: 200هزار تومان
اعضای هیات علمی سایر دانشگاهها: 300هزار تومان