سال 99، جَهشِ تولید
نوع خط:
رنگ: انتخاب رنگ
+
لغو تغییرات
-
×
۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد
مصرف امگا 3 در دوران بارداری فراموش نشود
.

مصرف امگا 3 در شکل گیری و رشد مغزی و بهبود عملکرد بینایی نوزاد، نقش موثری دارد.

مصرف مقادیر کافی امگا 3 می تواند خطر ابتلا به آلرژی و حساسیت ها را در کودک کاهش دهد. همچنین مصرف امگا 3 خطر زایمان زود رس و ابتلا به افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد.

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین و ماهی قزل آلا دارای امگا 3 هستند، اما باید توجه کرد که ماهی هایی انتخاب شود که آلوده به جیوه و عناصر سنگین نباشند و همچنین پوست و چربی ماهی قبل از پخت و پز جدا شود.

مادران باردار روزانه200 تا 300 میلی گرم امگا 3نیاز دارند که این مقدار با خوردن دو وعده ماهی در هفته تامین می شود.

در صورت تمایل نداشتن و یا حساسیت به ماهی، باید مادران باردار مکمل امگا 3 و یا روغن ماهی را مصرف کنند.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف روغن کبد ماهی در بارداری خطرناک بوده و باید در این دوران از مصرف این نوع مکمل ها پرهیز کرد.

«فاطمه شفیعی» کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز

پایان خبر

 
 
نمایش فیلم
تاریخ:
1398/11/05
تعداد بازدید:
817
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
 
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal