معاونت آموزشی

تحصیلات تکمیلی

 

سؤال: آیا برای گرفتن دانشنامه مراجعه حضوری لازم است؟
جواب: خیر ابتدای بایست از طریق سایتی که اداره کل آموزش اعلام می‌نمایند، اقدام شود

سؤال: مدارک لازم جهت امتحان جامع دانشجویان دکتری چیست؟
جواب: کارپوشه تکمیل‌شده دانشجویان دکتری- مدرک زبان معتبر- تکمیل فرم امتحان جامع که بر روی سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه موجود است.

سؤال: شرایط شرکت در امتحان جامع دانشجویان دکتری چیست؟
جواب:
گذراندن کلیه واحدها
معدل بالای 15
گذراندن کلیه کارگاه‌های الزامی
تائید عنوان پروپوزال در گروه آموزشی
ارائه مدرک قابل‌قبول زبان انگلیسی
ارائه امتیازات کسب‌شده در کارپوشه دانشجویان دکتری

سؤال: زمان شرکت در امتحان جامع دانشجویان دکتری چه زمانی می‌باشد؟
جواب: پایان نیمسال سوم و حداکثر اواسط نیمسال چهارم

سؤال: دانشجو چند بار مجاز است در امتحان جامع شرکت نماید؟
جواب: حداکثر دو بار

سؤال: کارگاه‌های عمومی الزامی دانشجویان دکتری چیست؟
جواب: کارگاه اخلاق پزشکی کارگاه مقاله‌نویسی

سؤال: دانشجویان دکترای PhD می‌توانند از مزایای بورس داخل استفاده نمایند؟
جواب: بله، از طریق فراخوان متمرکز وزارت بهداشت که از طریق سایت وزارت متبوع اعلام می‌گردد.

سؤال: آیا دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای PhD می‌توانند از دوره کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت استفاده نمایند؟
جواب: فقط دانشجویان دکترای PhD می‌توانند از بورس کوتاه‌مدت شش‌ماهه خارج از کشور استفاده نمایند. شایان‌ذکر است بودجه موردنیاز و کشورهایی که دانشجو به آن اعزام می‌گردد از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌گردد.

سؤال: آیا جهت طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی استاد مشاور الزامی است؟
جواب: بله، بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورخ 10/2/96 و به‌منظور بهره‌گیری از توان علمی اعضای محترم هیئت‌علمی، در طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی داشتن حداقل یک استاد مشاور الزامی است.

سؤال: آیا دانشجویان کارشناسی ارشد در صورت ارائه محصول به‌جای چاپ مقاله می‌توانند دفاع نمایند و نمره آن چگونه محاسبه می‌شود؟
جواب: بر اساس تبصره 2 فصل چهارم کارشناسی ارشد مقررات فارغ‌التحصیلی فراگیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز از منظر پایان‌نامه و ارائه مقاله مصوب هیئت‌رئیسه دانشگاه مورخ 29/2/99، (موجود در سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه) در صورت ارائه یک محصول تجاری‌سازی شده مرتبط با رشته کارشناسی ارشد فراگیر به تأکید معاونت پژوهشی دانشگاه (به‌جای چاپ مقاله) ، نمره پایان‌نامه از 20 محاسبه می‌شود.

سؤال: درصورتی‌که دانشجوی کارشناسی ارشد در هنگام دفاع از پایان‌نامه، مقاله چاپ/ پذیرش‌شده منتج از پایان‌نامه نداشته باشد، می‌تواند دفاع کند؟
جواب: بله ، بر اساس شرایط ذکرشده تبصره 4 فصل چهارم کارشناسی ارشد مقررات فارغ‌التحصیلی فراگیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز از منظر پایان‌نامه و ارائه مقاله مصوب هیئت‌رئیسه دانشگاه مورخ 29/2/99، (موجود در سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه) دانشجو می‌تواند از پایان‌نامه خود دفاع نماید.

سؤال: جهت دفاع از پایان‌نامه دکترای PhD ، ترتیب فراگیر در نویسندگان مقاله مهم است؟
جواب: خیر اما هر مقاله فقط برای یک نفر فراگیر (که جزء نویسندگان آن باشد) موردبررسی قرار می‌گیرد. (بر اساس تبصره 3 فصل 5 دکترای PhD مقررات فارغ‌التحصیلان فراگیران از منظر پایان‌نامه و ارائه مقاله مصوب هیئت‌رئیسه دانشگاه مورخ 29/2/99، (موجود در سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

سؤال: آیا فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به پذیرش یا چاپ مقاله نیاز دارد؟
جواب: خیر سابمیت مقاله و تائید استاد راهنما کافی است. (سابمیشن مقاله مبنی بر منتج از پایان‌نامه بودن)

سؤال: برای دفاع از پایان‌نامه دکتری به چه تعداد مقاله موردنیاز است؟
جواب: به دو مقاله نیاز است (بر اساس فصل 5 : دکترای PhD مقررات فارغ‌التحصیلی فراگیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز از منظر پایان‌نامه و ارائه مقاله مصوب هیئت‌رئیسه دانشگاه مورخ 29/2/99، (موجود در سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه))

سؤال: آیا مقاله مروری برای دفاع از پایان‌نامه در مقطع دکتری قابل‌قبول است؟
جواب: به‌عنوان مقاله غیر منتج از پایان‌نامه قابل‌قبول است.(با توجه به شرایط قیدشده تبصره 6 فصل 5 دکترای PhD مقررات فارغ‌التحصیلی فراگیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز از منظر پایان‌نامه و ارائه مقاله مصوب هیئت‌رئیسه دانشگاه مورخ 29/2/99، (موجود در سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

سؤال: شرط دفاع از پایان‌نامه در دوره دستیاری تخصصی دندانپزشکی چیست؟
جواب: برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه تا قبل از معرفی به آزمون گواهینامه، ضروری است. شرط دفاع از پایان‌نامه، حداقل ارائه یک مقاله چاپ/ پذیرش‌شده از دستیار تخصصی با رعایت موارد ذکرشده در قسمت"ضوابط کلی مقررات فارغ‌التحصیلی مصوب 30/4/99 "، می‌باشد. این مقاله الزاماً مرتبط با پایان‌نامه نیست.

سؤال: شرایط دفاع در دوره دستیاری تخصصی پزشکی چگونه است؟
جواب: برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه تا قبل از معرفی به آزمون گواهینامه، ضروری است.
تبصره 1: سابمیشن حداقل یک مقاله منتج از پایان‌نامه (با رعایت موارد ذکرشده در قسمت "ضوابط کلی") و یا ثبت یک اختراع منتج از پایان‌نامه (با مالکیت 33 درصد و بالاتر) قبل از فارغ‌التحصیلی ضروری است. مقاله سابمیت شده جهت فارغ‌التحصیلی، ابتدا باید توسط معاون پژوهشی گروه آموزشی و سپس معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی تائید شود. معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی پس از تائید، باید تأییدیه سابمیشن مقاله مبنی بر منتج از پایان‌نامه بودن مقاله را به معاونت آموزشی دستیاری تخصصی دانشکده پزشکی اعلام نماید تا در هنگام فارغ‌التحصیلی دستیار، اقدام شود.
تبصره 2: در صورت ارائه مقاله چاپ/ پذیرش‌شده منتج از پایان‌نامه و تائید داور/داوران پایان‌نامه و معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی مبنی بر منتج از پایان‌نامه بودن مقاله، نیاز به ارائه پایان‌نامه چاپ و صحافی شده نمی‌باشد و ارائه لوح فشرده حاوی فایل مقاله چاپ/پذیرش‌شده، کافی است.

سؤال: شرایط دفاع از پایان‌نامه در دوره فوق تخصصی چگونه است؟
جواب: دفاع از پایان‌نامه تا قبل از شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی، ضروری است. در مواردی که پروژه تحقیقاتی طولانی‌مدت باشد، حسب نظر گروه آموزشی، حداکثر به مدت یک سال جهت دفاع از پایان‌نامه فرصت داده خواهد شد، ضمن اینکه در این مدت، دستیار مجاز به استفاده از مزایای دوره فوق تخصصی نمی‌باشد.
تبصره1: چاپ/پذیرش یک مقاله اصیل پژوهشی منتج از پایان‌نامه، در نمایه‌هایISI/PubMed/ Medline که حتماً در Scopus هم نمایه شده باشد، یا ثبت یک اختراع منتج از پایان‌نامه (با مالکیت 33 درصد و بالاتر)، شرط فارغ‌التحصیلی است.
تبصره 2: در صورت ارائه مقاله پذیرش/ چاپ‌شده منتج از پایان‌نامه و تائید داور پایان‌نامه و معاونت دستیاری فوق تخصصی دانشکده پزشکی مبنی بر منتج از پایان‌نامه بودن مقاله، نیاز به ارائه پایان‌نامه چاپ و صحافی شده نمی‌باشد و ارائه لوح فشرده حاوی فایل مقاله چاپ/پذیرش‌شده، کافی است.

سؤال: شرایط دفاع از پایان‌نامه در دوره فلوشیپ چگونه است؟
جواب: نیاز به ارائه پایان‌نامه ندارد.
تبصره1: چاپ/پذیرش یک مقاله اصیل پژوهشی در نمایه‌هایISI/PubMed/ Medline که حتماً در Scopus هم نمایه شده باشد، منتج از طرح تحقیقاتی و مرتبط با رشته فلوشیپی، شرط فارغ‌التحصیلی است. مقاله چاپ/ پذیرش‌شده باید مربوط به فعالیت‌های انجام‌شده در طی دوره فلوشیپی باشد.
تبصره 2: در صورت ارائه مقاله غیر اصیل (Nonoriginal) باید مجموع امتیاز فراگیر (فلوشیپ) در مقاله/ مقالات به 5 امتیاز پژوهشی برسد. این 5 امتیاز نمی‌تواند صرفاً از مقالات Case report باشد.

سؤال: مدارک لازم جهت تسهیلات شرکت در گردهمایی جهت دانشجویان تحصیلات تکمیلی چیست؟
جواب:
فرم تکمیل‌شده" معرفی‌نامه دانشجویی تحصیلات تکمیلی
نامه پذیرش مقاله ، خلاصه مقاله یا سخنرانی به نام متقاضی
راهنمای گردهمایی
گزارش سفر یک‌صفحه‌ای
خلاصه مقاله چاپ‌شده در کتابچه به انضمام جلد کتابچه یا نسخه الکترونیک آن
گواهی شرکت و ارائه مقاله در گردهمایی
ارائه فاکتورهای معتبر پرداختی (ازجمله هزینه بلیط رفت‌وبرگشت هزینه اسکان وجه ثبت‌نام و ...)

سؤال: جهت راه‌اندازی رشته در مقطع کارشناسی ارشد چه شرایطی لازم است؟
جواب: حداقل دارای یک نفر عضو هیئت‌علمی ثابت و تمام‌وقت در مرتبه دانشیاری و دو نفر عضو هیئت‌علمی ثابت و تمام‌وقت در مرتبه استادیاری با حداقل سه سال سابقه تدریس و تحقیق در رشته موردنظر مشروط به اینکه حداقل در 5 سال گذشته 3 مقاله تحقیقی داشته باشند.

سؤال: جهت راه‌اندازی رشته در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D.) چه شرایطی لازم است؟
جواب:
حداقل سه دوره دانشجوی کارشناسی ارشد در آن رشته تربیت نموده و فارغ‌التحصیل داده باشند.
دارای حداقل دو نفر عضو هیئت‌علمی ثابت و تمام‌وقت با مرتبه دانشیاری و سه نفر عضو هیئت‌علمی ثابت و تمام در مرتبه استادیاری به سه سال سابقه تدریس و تحقیق مشروط بر اینکه حداقل 5 مداخله تحقیقی تائید شده توسط معاونت پژوهشی و با شورای پژوهش‌های علمی ارائه نمایند.
اعضای هیئت‌علمی گروه قادر باشند 75% از دروس اختصاص رشته را ازنظر آموزش پوشش دهند.

سؤال: جهت ایجاد دوره‌های جدید برای اولین بار در کشور، چه شرایطی لازم است؟
جواب:
تکمیل فرم ضرورت سنجی
ارائه برنامه آموزشی پیشنهادی رشته مقطع موردنظر

سؤال: مدارک لازم جهت راه‌اندازی رشته را ذکر کنید؟
جواب:
تکمیل فرم تقاضای تأسیس رشته
تصاویر CV اعضای هیئت‌علمی رشته موردنیاز
تصاویر آخرین مدرک تحصیلی اعضای هیئت‌علمی رشته موردنیاز
مستندات مشخصات اثر ملی یا بین‌المللی ... با توجه به تکمیل فرم درخواست راه‌اندازی رشته جدید جهت دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی
تکمیل فرم برآورد هزینه راه‌اندازی رشته
انتقال تمامی موارد فوق بر روی CD

سؤال: در چه مرحله نهایی فارغ‌التحصیلی و مراجعه به تحصیلات تکمیلی چه مدارکی موردنیاز است؟
جواب:
دو جلد پایان‌نامه صحافی شده که در جلسه دفاع مورد تائید قرارگرفته است
فرم تطابق پایان‌نامه با آئین‌نامه تدوین پایان‌نامه
دو عدد لوح فشرده هرکدام شامل فایل کامل Word و PDF پایان‌نامه، فایل امضاهای اساتید تائید کننده پایان‌نامه (اساتید راهنما مشاور و داور) به‌صورت فارسی و انگلیسی

سؤال: تعداد صفحات پایان‌نامه چگونه است ؟
جواب: برای کارشناسی ارشد حداقل 100 و حداکثر 150 صفحه و برای PhD حداقل 150 و حداکثر 200 صفحه می‌باشد.

سؤال: مقررات پایان‌نامه به زبان انگلیسی چگونه است؟
جواب: مقررات پایان‌نامه انگلیسی مشابه فارسی است فقط حاشیه چپ و راست برعکس فارسی است، اعداد اصلی و فرعی به ترتیب از چپ به راست آورده می‌شود، چکیده فارسی برای پایان‌نامه انگلیسی ضروری است و همچنین جلد پشتی این پایان‌نامه باید به فارسی باشد.

تاریخ به روز رسانی:
1399/05/29
تعداد بازدید:
2318
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس- معاونت توسعه مدیریت و منابع می باشد.

شبکه های اجتماعی

Powered by DorsaPortal