حمایت از کالای ایرانی
A+
A-
۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند
بیانیه نهمین سمینار بین‌ المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در شیراز
.

بیانیه نهمین سمینار بین ­المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی در زمینه سوانح ترافیکی و لزوم رعایت قوانین رانندگی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با استعانت از خداوند متعال ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و سپاس و تشکر از برگزارکنندگان نهمین سمینار بین ­المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی، چالش‌ ها و راهکارهای پیش رو با محوریت «نهاد راهبر» و با توجه به ثمر نرسیدن در خور اهداف عملیاتی دهه اقدام برای ایمنی راه شرکت­ کنندگان در این سمینار به موارد ذیل تاکید کردند:

1. با توجه به افزایش مجدد مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در دو سال گذشته نیاز به تلاش جمعی مردم و مسوولان برای بررسی علل احتمالی و یکپارچه ­سازی سیستم ترافیک با محوریت سازمان راهبر لازم است. این افزایش اندک هشدار مهمی است که اگر جدی تلقی نشود ممکن است به فاجعه مهمی بیانجامد.

2. اهتمام به شفاف­ سازی و تقویت جایگاه سازمان راهبر در بالاترین سطح اجرایی کشور، با مسوولیت ریاست محترم جمهوری یا معاون اول ایشان می تواند گام مهمی برای کاهش مجدد مرگ و جراحت از حوادث ترافیکی باشد.

3. برای هماهنگی و همکاری همه نهادهای دارای نقش در ترافیک، ضروری است که شماره تلفن واحد، ثبت واحد مصدومان و اقدامات موثر در پیشگیری برای آتش نشانی، ‌اورژانس، هلال احمر، پلیس و سایر سازمان­ های مرتبط تعیین شود.

4. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استدعا می شود تا با تشکیل فراکسیون ایمنی در حوادث ترافیکی مطالعه گروه ناظر فعال در این عرصه باشد.

5. برای افزایش اثربخشی تحقیقات در حوزه سوانح ترافیکی لازم است سازمان­ های مرتبط از جمله سازمان اورژانس کشور، وزارت راه و شهرسازی، پلیس راهور و مانند این‌ ها، ضمن حمایت و پشتیبانی مراکز تحقیقاتی، زمینه بهره­ برداری از نتایج تحقیقات را ایجاد نمایند.

6. توصیه به حمایت همه جانبه از پویش­ های مردم نهاد که در حوزه سوانح ترافیکی فعال هستند.

7. توصیه به تخصیص وجوه حاصل از تخلفات راهنمایی و رانندگی در حوزه­ های مختلف پیشگیری از جمله آموزش عمومی و تخصصی، تحقیقات ترافیکی و کمک به تکالیف دستگاه ­ها در این حوزه

8. آموزش ­های مرتبط به حوادث ترافیکی باید مبتنی بر اثربخشی آنها برای جوامع هدف تنظیم گردد.

9. اهتمام برای ارتقای ایمنی راه به عنوان یک مطالبه سیاسی نزد مقامات و مدیران سیاسی کشور باید پیگیری شود.

10. توصیه به استفاده از ظرفیت ­های موجود آموزشی و تحقیقاتی مرتبط در کنار ساختار اجرایی و سیاست گذاری های کشور

11. ضمن تایید بر تغییر مبنای عملکرد سازمان­ های بیمه گزار کشور از وسیله نقلیه به فرد، توصیه می­شود حق بیمه­ ها بر اساس مستندات علمی و رفتارهای پرخطر افراد تنظیم گردد.

12. لازم است در جهت ارتقای تصمیم ­سازی بر اساس مستندات در حوزه سلامت ترافیک، شاخص­ ها و اولویت های پژوهشی مشخص شود و از موازی کاری پیشگیری شده و اثربخشی تحقیقات افزایش یابد.

13. لازم است سازمان­ های مسوول در حوزه ایمنی راه، اطلاعات مربوط به حوادث ترافیکی را در اختیار مراکز آموزشی و پژوهشی قرار دهند.

14. توجه ویژه به کاربران آسیب ­پذیر راه به خصوص کودکان و سالمندان در سیاست­گذاری و برنامه­ های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان­ های حمایتی اجتماعی و سایر نهادهای ذی‌ ربط در پیشگیری از سوانح ترافیکی.

و من الله توفیق

تاریخ:
1397/11/10
تعداد بازدید:
220
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal