حمایت از کالای ایرانی
A+
A-
۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير
بیشتر بدانیم: مواد غذایی چگونه می توانند باعث بهبود روحیه شوند؟
.

در آخرین شماره هفته نامه دانستنی های غذا و دارو، به موضوع تاثیر تغذیه در روحیه و خلق و خو پرداخته شده است.

به گزارش «وب دا» در شیراز، در مطلبی که در این شماره از کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو نقل شده است، مواد غذایی موثر در بهبود روحیه، معرفی شده است.

به گفته این کارشناس صنایع غذایی، مصرف مستمر مقادیر قابل توجه از میوه و سبزی ها، آجیل، دانه های خوراکی، غلات کامل (سبوس دار)، حبوبات، لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی و ماهی، نقش مهمی در پیشگیری و بهبود علایم افسردگی و اضطراب دارد.

مهندس «داوود سلیمانی» افزود: یک برنامه غذایی متعادل به معنای این است که تمامی مواد مغذی موردنیاز برای سلامت، از جمله سلامت روحی، برای بدن تامین می شود؛ اگرچه تاثیر مثبت یک رژیم غذایی متعادل، به مراتب بسیار بیشتر از تامین مواد مغذی است.

او با توصیه به مصرف چربی های سلامت بخش که اغلب در ماهی و روغن زیتون فرابکر یافت می شود، ادامه داد: ترکیبات رنگارنگ میوه و سبزی، حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی شامل آنتی اکسیدان ها هستند که به جلوگیری از آسیب سلول ها کمک می کند، همچنین مصرف مایعات نباید فراموش شود، چرا که مایعات به ویژه آب، سبب هیدراته شدن بدن و کمک به افزایش هوشیاری و خلاقیت فرد می شود.

هفته نامه دانستنی های غذا و دارو دارای 12 امتیاز آموزشی است که در صورت کسب امتیاز کافی، به صورت فصلی در کارنامه آموزشی کارکنان به ثبت می رسد.

برای مطالعه بیشتر این هفته نامه می توان به نشانی اینترنتی http://fdo.sums.ac.ir/Guest/Research_Development/KnowFoodDrug.aspx مراجعه کرد./101

پایان خبر

تاریخ:
1397/04/19
تعداد بازدید:
426
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
Powered by DorsaPortal