سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 45
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تاکید معاون اجتماعی دانشگاه بر بهره گیری از ظرفیت مددکاران اجتماعی در کاهش آسیب های جامعه

.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کارگاه توجیهی، آموزشی اصول و
مبانی مددکاری جامعه، بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت مددکاران اجتماعی برای کاهش
آسیب ها در جامعه، تاکید کرد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «کرامت الله افراشی» گفت:
با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیماران دغذغه ای جز بیماری، نداشته
باشند، استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای کیفیت خدمات درمانی، هتلینگ و
حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج و نیازمند در برنامه های معاونت اجتماعی پیگیری
می شود.



او با تاکید بر توجه جدی به شرایط اجتماعی کشور در حوزه خانواده، کودکان،
زنان، سالمندان، معلولان، آسیب های اجتماعی، جرایم، بیماری ها، سلامت اجتماعی،
نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی، افزود: برای کنترل این شرایط، بهره گیری از ظرفیت
مددکاران اجتماعی در کنار سایر متخصصان، می تواند تاثیرگذار بوده و به ایجاد آرامش
در جامعه کمک کند.

 معاون اجتماعی دانشگاه، اشغال تخت های بیمارستان ها به ویژه تخت های ویژه،
بیماران بدون صاحب، بیماران فاقد دفترچه بیمه،
بیماران اتباع بیگانه و مواردی از این دست در حوزه اجرایی را از جمله مسایلی برشمرد
که فرایندهای پیچیده ای دارد و منابع مالی زیادی را می طلبد.
 


افراشی با
اشاره به پیگیری برای ساختارسازی مناسب، ارتقای فرایندها و کاهش هزینه ها، ادامه
داد: کمبود کارشناس مددکار اجتماعی از دیگر مسایلی است که باید مدنظر قرار گیرد و در
مراکز درمانی و بیمارستان ها متناسب با ظرفیت تخت های بستری مددکار اجتماعی جذب
شود تا روند غربالگری، ارزیابی، حمایت یابی، ارجاع و پیگیری گروه های هدف به نحو
مطلوب انجام شود.



معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر حدود40
مددکار اجتماعی در 26بیمارستان استان مشغول به کار هستند، از تلاش برای بهبود شرایط معیشتی آنان خبر داد و تاکید
کرد: در حوزه اقدام اجتماعی، لازم است همه مددکاران اجتماعی درگیر شوند تا از
ظرفیت سایر حوزه ها نیز استفاده کنیم و علاوه بر درمان بیماران، به مشکلات اجتماعی
آنها نیز بپردازیم، زیرا درمان صحیح افراد بدون توجه به مشکلات اجتماعی امکان‌
پذیر نیست.



در ادامه این
کارگاه آموزشی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیان اصول و مبانی
مددکاری اجتماعی، پیشگیری از خودکشی، بررسی فرآیندهای مددجویان در بیمارستان ها پرداخت
و گفت: مددکاری اجتماعی، هنر کمک کردن به فرد برای گسترش به کارگیری استعدادهای
فرد و استفاده از آنها برای حل مشکلات و مسایلی است که او در رابطه با خود یا محیط
با آن روبرو است.

 


دکتر «رقیه
خسروی» به انواع مدل ها در مددکاری اجتماعی از قبیل مدل توسعه محلی، مدل برنامه
ریزی اجتماعی و مدل اقدام اجتماعی پرداخت.



«اکبر وزیری»
مدیر مددکاری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اهمیت
پیگیری موارد خودکشی ارجاعی به بیمارستان ها برای ارائه مشاوره و در صورت نیاز،
ارجاع به مراکز تخصصی روانپزشکی، اقدام همه جانبه برای شناسایی و پوشش حداکثری
خدمات به افراد در معرض خطر خودکشی را در کاهش این مشکل موثر دانست.



در پایان این
کارگاه چالش های موجود در حوزه بیماران اتباع بیگانه، مددجویان سازمان بهزیستی و
کمیته امداد امام خمینی (ره) بررسی و در خصوص همکاری های بین بخشی و انعقاد تفاهم
نامه های تخصصی، تبادل نظر شد.



این کارگاه با حضور «کرامت الله افراشی» معاون اجتماعی دانشگاه به همراه
مدیران ارشد این معاونت، مدیران کل سازمان های بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی
(ره)، اتباع و مهاجران خارجی و مددکاران قطب جنوب کشور، با هماهنگی واحد مددکاری
معاونت اجتماعی در سالن شهدای گمنام ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد./101



پایان خبر


  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 2924
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب