بیش از 30 هزار مصدوم حوادث ترافیکی فارس در 6 ماه نخست امسال
.
در 6 ماه نخست سال 97 ، بیش از سی هزار مصدوم در حوادث
ترافیکی استان فارس به ثبت رسیده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر حوادث
و فوریت های پزشکی دانشگاه گفت: در 6 ماه نخست سال 97 بیش از 25 هزار مورد تصادف
در جاده های استان فارس به ثبت رسیده که از این تعداد، 16 هزار و 241 مورد تصادف
شهری و 91 هزار و 661 مورد تصادف جادهای بوده است.
دکتر «محمدجواد مرادیان» افزود: در این حوادث 31هزار و 307 نفر
مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد افزایش داشته است.
او همچنین از افزایش 12 درصدی مصدومان حوادث جاده ای خبر
داد و گفت: در 6 ماه نخست سال، 18 هزار و 90 نفر در حوادث شهری و 13 هزار 217 نفر
در حوادث ترافیکی جاده ای مصدوم شدند که در تعداد مصدومان حوادث ترافیکی جاده ای،
شاهد افزایش 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودهایم.
مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با
اشاره به کاهش 9 درصدی تعداد فوتی های حوادث ترافیکی در 6 ماه نخست امسال نسبت به
سال گذشته، اضاقه کرد: 22 هزار و 311 نفر پس از اقدامات اولیه درمانی تیم های
امدادی اورژانس به مراکز درمانی استان منتقل و هشت هزار و 996 نفر نیز پس از اقدامات درمانی در محل به صورت
سرپایی درمان شدند.
دکتر مرادیان آمار مرگ و میر این حوادث در محورهای ارتباطی
استان را 339 نفر اعلام کرد و با تاکید بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و
تخطی نکردن از سرعت مطمئن، یادآور شد: درصد قابل توجهی از تعداد حوادث ترافیکی
مربوط به خواب آلودگی راننده و تجاوز از سرعت مجاز بوده است که امیدواریم با رعایت
اصول رانندگی از سوی مردم دیگر شاهد حوادث تلخ و غم انگیز در جاده های استان نباشیم./101
پایان خبر
نظر دهید